To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen se v USA dohodl na tom, že zaplatí 14,7 miliardy dolarů za podvádění s emisemi. O něm se ale vědělo už minimálně před sedmi lety.

Podle představitelů automobilky Volvo se o šidění emisí dieselových motorů automobilkou Volkswagen vědělo napříč celým průmyslem a jen největší naiva si mohl myslet, že VW nepodvádí. Aspoň v tom smyslu se vyjádřil Kent Falck z Volva pro australský magazín News.com.au.

Zajímavosti | Život řidiče | Statistiky | Ford | Dieselgate | Mercedes-Benz | Palivo | DS | Mini | Ford Focus

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Podle Falcka to bylo takové „veřejné tajemství“ a spíše se diví tomu, že se to dostalo ven až v roce 2015. „Používali jsme v té době stejné technologie, stejné systémy od Bosche nebo Densa a nikdy jsme nemohli splnit americkou emisní normu,“ řekl pro News.com.au Kent Falck. „Nebylo možné, aby ji splnil někdo jiný se stejnou technologií,“ dodal Falck.

V podobném duchu se už před několika měsíci vyjádřil bývalý nejvyšší muž koncernu General Motors Bob Lutz, podle kterého vedení GM pochybovalo o tom, že VW dokáže plnit přísné emisní normy bez nějakého tajného zařízení.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Statistiky | Volkswagen | BMW | Dieselgate | Audi | Palivo | Fiat | SsangYong

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Inženýři GM pracovali s dieselovými motory VW a nikdy se jim s vlastním elektronickým řízením nepodařilo základní hardware motoru přimět k tomu, aby americké a hlavně kalifornské emisní normy plnil.

Americká divize Volkswagenu oznámila, že se dohodla s úřady na finančním vyrovnání ve výši 14,7 miliardy dolarů (zhruba 350 miliard korun), ze které bude placeno odškodnění majitelům, zpětné odkoupení švindlujících vozů a investice do zelených technologií, stejně tak do jejich propagace.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků