Dlouho očekávaná novinka se konečně pomalu odhaluje. Sice tu zatím máme jenom skicu finalního designu, ale aspoň už se jedná o oficiální obrázek.
Tohle je ona! Nová Škoda Fabia III se představuje na prvním oficiálním snímku. Zatím se jen jedná o skicu, ale už je to finální design, který se nezmění. Oficiální fotky budou následovat před premiérou na autosalonu v Paříži a s nimi i první dávka technických informací.
Před oficiálním odhalením internet zaplnily práce různých grafiků, kteří odhadovali design nové Fabie ze špionážních fotek a zákulisních informací. Zřejmě nejblíže finálnímu vzhledu přídě tak byla tato práce. Nicméně výrazné prolisy na boku zase dobře odhadl tento grafik.
Klikněte na obrázek pro zobrazení v plném rozlišení
Škoda tradičně nedoprovodila první snímek podrobnými technickými informacemi. Přesto udává v tiskové zprávě, že se „hatchback vyznačuje vyváženými, pevnými proporcemi – v porovnání s předchůdcem je nová Fabia o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší.“
Také se dozvíme, že „mladoboleslavští designéři touto novinkou poprvé uvedli do výroby designové prvky, které odkazují nejen na studii VisionC, ale také na vozy týmu Škoda Motorsport.“
Třetí generace Fabie s interním označením SK260 vyjede na upravené platformě PQ26 ze současného Volkswagenu Polo a opět bude k dispozici také jako kombík. Fabia III Combi se pochlubí zavazadlovým prostorem o objemu 530 litrů, hatchback nabídne v základní konfiguraci o dvě stě litrů méně. S rezervou to bude v obou případech o 15 litrů méně.
Z nabídky zmizí sportovní verze RS a pod kapotu se dostane i nový litrový tříválec.
Nižší, širší, lehčí
Při délce 3992 mm, výšce 1461 mm a šířce 1732 mm je nová Škoda Fabia o významných 31 mm nižší a plných 90 mm širší, ačkoliv na délku nepatrně ztratila (8 mm). Měla by tak mít výrazně atletičtější proporce než odcházející model. Rozvor náprav se zvětšil jen o pět milimetrů, má hodnotu 2470 mm. Hodnoty pohotovostní hmotnosti budou začínat na 980 kg.
Základ nabídky motorů budou tvořit tříválce z Citigo, naladěné na 44 nebo 55 kW. Přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI bude k dispozici ve variantách 66 a 81 kW. Papírově nejúspornější alternativu představuje diesel 1.4 TDI Greenline s výkonem 55 kW a kombinovanou spotřebou 3,1 l/100 km.
Motorizaci 1.2 TSI 81 kW a 1.4 TDI 66 kW bude možné na přání kombinovat se sedmistupňovým automatem DSG, ostatní verze dostanou pětistupňovou manuální převodovku.
Klima a okna v elektrice za příplatek, ale nevelký
Standardní výbava nejlevnější nabízené verze nebude obsahovat klimatizaci ani elektrické ovládání oken. To má však platit skutečně jen pro základní model, sloužící zejména ke komunikaci „ceny od…“. Škodovka předem počítá s tím, že takových aut vyrobí naprosté minimum. I k nejlevnějším stupňům výbavy totiž nabídne paket s klimatizací i elektrickými okny za příznivou cenu. Údajně by se mělo jednat o částku do pěti tisíc korun.
Přiobjednat nebude možné xenony ani navigaci. Nová Fabia však nabídne systém autonomního brzdění před překážkou (za příplatek) nebo systém stop/start (sériově pro všechny motorizace). Sériově se bude dodávat i centrální zamykání. Komunikaci a zábavu obstará rozhraní MirrorLink, přes které připojíte k palubnímu systému svůj chytrý telefon.
Zájemci o novou Fabii budou vybírat z dvanácti metalických a tří nemetalických laků karoserie. K dispozici má být i velkoplošná panoramatická střecha. Škoda nadále počítá se sportovně stylizovanými variantami Monte Carlo. Právě ty mohou jezdit na kolech o průměru až 17 palců, v základu však budou kola čtrnáctipalcová.
Škoda Fabia III absolvuje svoji výstavní premiéru na říjnovém autosalonu v Paříži.
Nová ŠKODA Fabia: Mladistvý automobil v novém, moderním designu
AKTUALIZOVÁNO 17. 7. 2014 19:48 Na základě informací ze Škody Auto jsme upřesnili informace o základní výbavě.