Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Podle šéfdesignéra značky Škoda mají hardwarová tlačítka v moderních automobilech stále své místo, plně dotykové ovládání řidiče zbytečně rozptyluje.

Koncept velkého SUV Vision S, – hlavní hvězda expozice Škody na letošním autosalonu v Ženevě – je plný displejů, ale tlačítko aby v něm pohledal. Naznačuje snad automobilka, že i ona se chystá následovat neblahý trend sestěhovávání dalších a dalších funkcí na dotykové displeje? Nikoliv, ujišťuje šéfdesignér Jozef Kabaň. 

‚Uvědomujeme si, že pro řidiče je snazší a bezpečnější obsluhovat za jízdy tlačítka, u kterých se může orientovat po hmatu, než mířit prstem na dotykový displej,“ řekl Kabaň na ženevském setkání s českými novináři. Dotykové displeje jsou podle něj nevyhnutelné kvůli rozmachu multimédií a propojení palubních systémů s chytrými telefony, ale Škoda se nehodlá spolehnout jen na ně. „U nás to bude v dohledné budoucnosti vždy kombinace (hardwarových tlačítek a dotykových displejů),“ řekl. 

SUV | Škoda | Premiéry | Hybridy | Design | Škoda Kodiaq

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

V našich redakčních testech dotykové displeje pravidelně kritizujeme. Jen málokdy se totiž automobilkám podaří navrhnout grafické rozhraní tak, aby bylo přehledné a dalo se s ním intuitivně pracovat i během jízdy. 

Kabaň zároveň přiznal, že blížící se facelift Octavie považuje za velmi povedený, podle něj posune vzhled klíčového modelu zase někam dál. A kdy ho poprvé spatříme? „Brzy,“ vyhýbá se Kabaň s úsměvem konkrétní odpovědi. 

Výfuky se nevrátí

Škoda Vision S má také pár oválných koncovek výfuku. To ale neznamená, že značka opouští filozofii, podle které mají viditelné výfuky zůstat vyhrazeny jen sportovně orientovaným modelům. „Osobně si stále myslím, že bez výfuků se obejdeme,“ připouští. „Vystavujeme zde i Superb Sportline s naznačenou linií výfukových koncovek, ale jsem přesvědčen, že standardní modely by měly respektovat tvarovou čistotu designu,“ řekl. 

Tajné | Zajímavosti | SUV | Škoda | Ženeva 2016 | Škoda Kodiaq

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Vision S je koncepční studií velkého SUV. Škoda o připravovaném modelu, hovoří jako o „A+ SUV“, ale není tajemstvím, že sedmimístný vůz na platformě MQB ponese název Kodiaq. Vision S má tři řady po dvou samostatných sedadlech s bohatou multimediální výbavou. Rodiče mohou například ze svého místa pouštět pohádky dětem sedícím vzadu, ale také pomocí kamer sledovat, jestli se potomstvo nevěnuje místo sledování videa nevhodným aktivitám. 

Kromě Kodiaqu hodlá Škoda v nejbližších letech uvést na trh i další modely z kategorie SUV nebo crossoverů. V plánu je nástupce modelu Yeti, SUV-kupé velikosti Kodiaqu a patrně také malý crossover. Přinejmenším některé z těchto modelů chce ovšem automobilka prodávat pouze na mimoevropských trzích, alespoň zpočátku. 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků