To je článek jak o statistice poruchovosti od TÜV. Zase se nijak nerozebírá závažnost zásahu, ani to, co by se reálně (nikoli potenciálně) dělo, kdyby člověk nezasáhl.Je obrovský rozdíl mezi situací rozkopané silnice, kdy počítač auto zastaví a neumí pokračovat, a reálným zabráněním nárazu ve vysoké rychlosti.Také by bylo vhodné vidět časové rozložení zásahů. Je zase rozdíl, kdyby bylo opravdu potřeba zasahovat co 3 km, a nebo mít stovky zásahů na začátku vývoje a s přibývajícími najetými kilometry by zásahy ubývaly.Takže fajn, norma vyprodukovaných slov je splněna, určitě to zase dá důvod více štěkat na karavanu, ale ta jde dál. Reálně jsme se z toho nedozvěděli nic.
Jakože myšlenka individuální přepravy s možností třeba i částečného odpočinku od řízení zní lákavě, tak tato čísla vypadají dost bídně :-(
Jakub: ono najlepsie by bolo, aby boli aj trate a vsetci ucastnici provozu prisposobeni samoriadenej prevadzke, potom by radary a spol boli iba taky doublecheck. ale to tak skoro nebude
To nadsenie z vyvoja autonomneho riadenia je sice pekne, ale zaujimalo by ma, co na to poistovne a legislativa z pohladu zodpovednosti pri nejakom incidente.
Dovolím si zopakovat jeden můj příspěvek kdysi dávno k autonomnímu řízení BMW:Autonomní řízení je trapnost... přesněji je v následujících dekádách nerealizovatelné. A to nikoliv technicky.Autonomní řízení inherentě předpokládá přenos odpovědnosti a rizik z řidiče na výrobce, což je v přímém rozporu s koncepcí omezené záruky - Limited Warranty. Provoz autonomních vozidel musí předcházet kompletní změna odpovědnostního modelu, právního rámce provozování a pojištění těchto vozidel, a řady dalších faktorů. Jedno jediné úmrtí spojené s autonomním vozidlem pak představuje fatální riziko pro výrobce, které může položit i takové společnosti jako jsou Google či BMW.Doporučuji prostudovat report k autonomním zařízením a s tím spojeným rizikům, vypracovaný pojišťovací společností Lloyds. https://www.lloyds.com/~/media/lloyds/reports/em...... ...
Tak Volvo nedavno vyhlasilo ze prevezme zodpovednost za havariu.https://www.mojandroid.sk/volvo-zodpovednost-havari... ... Ci a kedy tak relane ucini je uz ina otazka.
To je pitomost. Kolik lidi umrelo kvuli nejake technicke zavade a kolik automobilek kvuli tomu zkrachovalo?
Toyota v USA nemala ku krachu ďaleko, keď Priusy samé zrýchľovali a nechceli zastaviť (neriešme teraz, kde bola skutočná príčina tohto problému, či v aute alebo v americkom vodičovi, ktorý lepšie ako šoférovať vie na súde vymáhať odškodné).
Ten link ještě jednouhttps://www.lloyds.com/~/media/lloyds/reports/em... ...
Vznikne novy policejni pojem "Neprizpusobeni trasy schopnostem autonomniho rizeni".
Tak jak vidím tak je na tom zatím nejlíp TESLA......:-D
Nechápu, jak Tesla může mít NULA incidentů, když na Youtube lze najít hromadu videí uživatelů, kdy autonomní řízení selhalo a řidič musel zasáhnout, aby odvrátil nehodu.Buď blbě testují nebo lžou.Viz https://www.youtube.com/results...
Kde je ta super ultra bezpečnost jak zastánci tvrdí?:-D I opilec zvládne dojet dál než 3,4km!!:-D
daj tomu cas. za 10 rokov budes cumiet ;-)
:-)) to asi ani náhodou...vždyť jen automatickou převodovku Volvo vyvíjelo přes 20 let a dodne, když si jí přepnu do manuálu, jedu minimálně o litr na sto úsporněji. Žádný systém bez umělé inteligence plně nenahradí člověka a to ani na kolejích, potažmo pak na silnici.
Zatím čumím na Google, který na tom těch deset let už dělá, a dotáhnul to k autu co v ideálních kalifornských podmínkách při maximální rychlosti 40km/h havaruje jen každých 2000 km. :D
Ale tady se nemluví o havarování!!! Zásah řidiče znamená, že např. projede nějakou stavbou na silnici, komplikovanou situací. Od toho tam za volantem je, aby zasáhl. Stačí se podívat na statistiky, jak autonomně řízená auta bourají, Google je na tom dobře - jeho autem zaviněná nehoda snad zatím žádná.
Zásah řidič znamená, že pokud by tam nebyl, došlo by k nehodě, to za prvé a za druhé google ani jednou nebouralo? Co si zkusit Google vygooglit? Je na tom ze všech systémů nejlépe, to asi ano, ale já jsem na tom ještě lépe, 5,5 mil bez nehody, měsíčně v průměru 10-12 tis km sám si naložím, sám si složím, náklad zabezpečím, sem tam mávnu na hezkou holku, vyměním si gumu, doleji vodu do ostřikovačů...věřte mi, ani můj syn se nedožije toho, že budou jezdit byť jen kolejová vozidla, natož pak auta bez dohledu lidského činitele.
Na rakovinu kde čeho se vyvíjí léky déle než deset let. A lidi stále hynou.
nezapominejte ze to jsou statistiky za dlouhe obdobi od pocatku testovani, spis by mne zajimali statistiky za posledni ctvrtleti, to by asi vypadalo o dost jinak u googlu
Hm, takže celý ten slavný počítač, který si umí všechno přesně propočítat a bleskurychle vyřešit a vedle kterého je člověk, dle dychtivých nedočkavců autonomního řízení, jen neschopný břídil, potenciálně bourá v průměru co 262 km. No, asi ještě chvíli zůstanu u toho neschopného břídila a aspoň dojedu z Prahy do Ostravy bez nehody :-)
To je už dobrý, 3,4 km bez zásahu. Znám případy s řidičákem, který by měli zásah už při vyjíždění z příčné řady, natož křižovatky :D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.