Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Že budou auta bezpečně a spolehlivě jezdit úplně sama? Ne tak docela, výrobci totiž ukázali statistiky z testování.

Zákony amerického státu Kalifornie vyžadují po společnostech provozujících testovací flotily autonomních vozů, aby hlásily každou nehodu nebo třeba jen odpojení systému, kdy musel řidič převzít řízení. Aktuální statistika se zaměřila právě na selhání autonomního řízení, kdy musel řidič zakročit.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V současnosti smí na kalifornských silnicích provozovat svá testovací autonomní auta jedenáct společností, z nich sedm muselo předložit svá data k prvnímu lednu 2016. Výsledky jsou docela zajímavé. Dohromady bylo zaznamenáno 2894 situací, kdy se autopilot odpojil a řidič musel zasáhnout.

Například Google, který provozuje největší flotilu 53 autonomních vozů, zaznamenal od září 2014 do listopadu 2015 celkem 272 případů, kdy nějaká část autonomního systému selhala. Ve stejném období pak musel v 69 případech řidič zasáhnout, aby odvrátil pravděpodobnou nehodu. Zajímavé, když chce Google v autech úplně zrušit pedály a volant...

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Elektromobily

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Ve skutečnosti má ale Google největší úspěšnost na počet aut a ujetou vzdálenost. Některé společnosti jsou na tom výrazně hůř. Chlubit se nebude Mercedes-Benz, který se svým párem autonomních vozů zaznamenal 1051 selhání systému. V jeho případě to je výpadek zhruba každých 3,4 km jízdy.

Volkswagen má na kontě 260 případů, kdy se systém autonomního řízení odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádí, že neměla žádnou situaci odpojení systému, ale neuvádí počet ujetých kilometrů. Dodavatelé automobilových součástek také testují své systémy. Bosch přiznal 625 případů odpojení samočinného řízení, ale vzhledem k ujetým kilometrům je na tom vůbec nejhůř. Deplhi má na svém kontě 511 případů odpojení.

Průběžná data z testování na kalifornských silnicích
  ujetá vzdálenost počet zásahů četnost zásahů
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků