Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Že budou auta bezpečně a spolehlivě jezdit úplně sama? Ne tak docela, výrobci totiž ukázali statistiky z testování.

Zákony amerického státu Kalifornie vyžadují po společnostech provozujících testovací flotily autonomních vozů, aby hlásily každou nehodu nebo třeba jen odpojení systému, kdy musel řidič převzít řízení. Aktuální statistika se zaměřila právě na selhání autonomního řízení, kdy musel řidič zakročit.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V současnosti smí na kalifornských silnicích provozovat svá testovací autonomní auta jedenáct společností, z nich sedm muselo předložit svá data k prvnímu lednu 2016. Výsledky jsou docela zajímavé. Dohromady bylo zaznamenáno 2894 situací, kdy se autopilot odpojil a řidič musel zasáhnout.

Například Google, který provozuje největší flotilu 53 autonomních vozů, zaznamenal od září 2014 do listopadu 2015 celkem 272 případů, kdy nějaká část autonomního systému selhala. Ve stejném období pak musel v 69 případech řidič zasáhnout, aby odvrátil pravděpodobnou nehodu. Zajímavé, když chce Google v autech úplně zrušit pedály a volant...

Zajímavosti | Život řidiče | Elektromobily | Bezpečnost

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Ve skutečnosti má ale Google největší úspěšnost na počet aut a ujetou vzdálenost. Některé společnosti jsou na tom výrazně hůř. Chlubit se nebude Mercedes-Benz, který se svým párem autonomních vozů zaznamenal 1051 selhání systému. V jeho případě to je výpadek zhruba každých 3,4 km jízdy.

Volkswagen má na kontě 260 případů, kdy se systém autonomního řízení odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádí, že neměla žádnou situaci odpojení systému, ale neuvádí počet ujetých kilometrů. Dodavatelé automobilových součástek také testují své systémy. Bosch přiznal 625 případů odpojení samočinného řízení, ale vzhledem k ujetým kilometrům je na tom vůbec nejhůř. Deplhi má na svém kontě 511 případů odpojení.

Průběžná data z testování na kalifornských silnicích
  ujetá vzdálenost počet zásahů četnost zásahů
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků