Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Před tím autem se rozbuší srdce i naprostému motoristickému ignorantovi. Má ohnivě rudý lak a impozantní pneumatiky. Pod kapotou bije výkonný osmiválcový motor. A jak bije! Když ho pro nás představitelé showroomu nastartovali, málem jsme nadskočili…

To je Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG. Tedy abychom byli úplně přesní, na pražský Chodov do showroomu Mercedesu dorazila jeho věrná replika. Bude zde k vidění do 30. října. Upozorňuje na to, že značka AMG slaví 45 let.

Tenhle závodní sedan se proslavil před 41 lety ve vytrvalostním závodě 24 h Spa-Francorchamps před 41 lety. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz s ním nastoupili do vytrvalostního závodu v belgických Ardenách. Proti němu stály vozy Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Ford a Opel.

A stal se zázrak: hned při svém prvním startu protnul 300 SEL 6.8 AMG cílovou čáru jako druhý a zvítězil ve své třídě. Tím se stala společnost z Affalterbachu, založená v roce 1967, přes noc světoznámou.

Zrodila se legenda AMG na závodní dráze.

Jako technický základ pro rychlý závodní vůz AMG posloužil typ Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Ten byl ve své době nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem. Stuttgartská luxusní limuzína byla se svým motorem V8, který ze zdvihového objemu 6,3 litru mobilizoval nejvyšší výkon 184 kW/250 k a maximální točivý moment 500 N.m, neskutečně rychlá.

Společnost AMG zvýšila výkon velkého osmiválce v závodním provedení četnými opatřeními, jako například zvýšením zdvihového objemu na 6,8 litru, „ostřejšími“ vačkami, většími sacími ventily, upravenými ventilovými vahadly a písty, na vynikajících 315 kW/428 k; točivý moment vzrostl na 608 N.m.

Na závodní dráze tak bylo možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 265 km/h, sériově vyráběný sedan „uměl“ 221 km/h.

Další úspěchy však zůstaly neobyčejnému automobilu upřeny. Důvod spočíval ve změně předpisů, která od roku 1972 zavedla v mistrovství Evropy cestovních vozů limit pro maximální zdvihový objem 5,0 litru – to bylo příliš málo pro velkoobjemový motor AMG V8 s atmosférickým plněním.

Více o vozech značky AMG v sobotu...
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků