Thunder Power je Tesla Model S z Tchaj-wanu. Ujede až 650 km na nabití

Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power

Na autosalonu ve Frankfurtu se vystavuje i zajímavý koncept elektrického sportovního sedanu z Tchaj-wanu. Jmenuje se Thunder Power a nijak se netají tím, že naznačuje konkurenci pro celou modelovou řadu automobilky Tesla. Na stejné bázi má totiž vzniknout i SUV, crossover a menší kompaktní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojezd 650 km. Výkon nejsilnějšího provedení je přitom 320 kW, tedy stejný jako v novém BMW M3/M4

Design konceptu Thunder Power navrhlo designérské studio Zagato a s vývojem pomáhá třeba Peter Tutzer, který působil u Lotusu a Bugatti, nebo Franz Schulte, který třicet let pracoval pro Ford.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

V platformě vlastní konstrukce je kompaktní akumulátor s kapacitou těžko uvěřitelných 125 kWh. I přesto má koncept hmotnost pod 2000 kg. Pro srovnání, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorem váží přes 2175 kg. Cena za tchaj-wanský elektromobil s délkou skoro pět metrů je po přepočtu 1,5 milionu korun bez daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu Thunder Power navrhlo studio Zagato. Na stejné platformě má vzniknout i SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, které může nabídnout dvě výkonové verze. Jedna má výkon 230 kW (312 k), točivý moment 320 Nm, na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a rozjede se na 210 km/h. Druhá má výkon 320 kW (435 k), točivý moment 560 Nm, stovku zvládne pod pět sekund a umí 250 km/h. Obě verze mají přitom slibovaný dojezd 650 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků