První exempláře Giulie se potýkají s kvalitou a technickými problémy. Ale aspoň jezdí nová Alfa Romeo dobře.
Na koncern FCA, potažmo přímo na značku Alfa Romeo, čekala s představením nového modelu Giulia velká výzva. Reputace italského výrobce nebyla zrovna moc dobrá, pokud se tedy bavíme o kvalitě. Jestli chce Alfa Romeo s novým modelem konkurovat Mercedesu a BMW, musí být vyroben pořádně.
První seznamovací jízdy ale napovídají, že Alfa Romeo Giulia opět dostála své reputaci a nezklamala jako správné italské auto... Několik testovacích exemplářů se rozbilo nebo vykazovalo skoro až komické poruchy a neduhy, píše James Mills ve své recenzi pro The Sunday Times. Mimochodem, na The Sunday Times si můžete přečíst také články Jeremy Clarksona.
Jedno testovací auto hlásilo závadu motoru a nefungoval mu tempomat, dalšímu zase zamrzal palubní zábavní systém a jediné, co to vyřešilo, bylo zastavit, vypnout zapalování a chvíli počkat. K tomu se ještě přidalo podivné chování klimatizace.
Jinému novináři zase selhaly parkovací senzory ale ne tak, že by nepípaly při parkování, ale naopak celou testovací trasu i při jízdě vydávaly otravné hlasité pípání. A jedno auto dokonce muselo být úplně odtaženo kvůli závadě na palubním systému.
Ony jsou to sice „maličkosti“, ale pro Alfu Romeo je Giulia nesmírně důležitý model a šéf automobilky Harald Wester přiznal, že pokud tento model neuspěje, celou značku to pravděpodobně položí. Není tedy divu, že bude především kvalita a spolehlivost nové Alfy Romeo pod drobnohledem. Aspoň že podle těch, kteří se jako první s Giulií svezli, jezdí auto nad očekávání dobře.