Testovací řidič zahynul v troskách prototypu BMW 3 Hybrid

Při podobných zprávách jde jakákoli řevnivost vůči konkrétním automobilkám, modelům nebo systémům stranou.

Zároveň není třeba žádným způsobem relativizovat neomezenou rychlost na vybraných úsecích německých dálnic ani úlohu zkušebních řidičů při testování nových automobilových systémů v reálném provozu. Při této nehodě vyhasl život, to je vše, tím to končí. Můžeme sice znovu připomínat bezohlednost některých řidičů kamionů zejména v dálničním provozu, ale tím tomuto člověku život nevrátíme. Navíc je třeba počkat do chvíle, kdy budou okolnosti této tragické nehody vyšetřeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak je vidět, náraz byl zřejmě velmi prudký a řidič neměl šanci střetu zabránit

K tragické nehodě, během níž 21. září zahynul pětačtyřicetiletý zkušební řidič značky BMW za volantem hybridního prototypu BMW 3 ActiveHybrid, došlo na německé dálnici A92 poblíž továrny BMW v Dingolfingu. Podle dosavadních zjištění zřejmě testovací řidič ve vysoké rychlosti předjížděl řadu kamionů, přičemž jeden z nich náhle vybočil ve snaze předjíždět a v silách řidiče ani jeho auta nebylo možno zabránit střetu se zadní částí přívěsu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Části hybridní soustavy jsou při pohledu do zavazadlového prostoru havarovaného vozu BMW 3 dobře patrné

Jak je vidět na přiložených snímcích publikovaných magazínem Wochenblatt.de, prototyp BMW najel pod přívěs zřejmě ve velmi vysoké rychlosti a řidič, který jel ve voze sám, zemřel podle všeho již ve chvíli střetu. Dálnice A92 byla během vyšetřování nehody na několik hodin uzavřena. Čest památce tohoto řidiče. Jistě, dělal nejspíš „jen“ svojí práci, ale její ovoce bylo nejspíš směřováno k běžným motoristům.
 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků