Testovací řidič zahynul v troskách prototypu BMW 3 Hybrid

Při podobných zprávách jde jakákoli řevnivost vůči konkrétním automobilkám, modelům nebo systémům stranou.

Zároveň není třeba žádným způsobem relativizovat neomezenou rychlost na vybraných úsecích německých dálnic ani úlohu zkušebních řidičů při testování nových automobilových systémů v reálném provozu. Při této nehodě vyhasl život, to je vše, tím to končí. Můžeme sice znovu připomínat bezohlednost některých řidičů kamionů zejména v dálničním provozu, ale tím tomuto člověku život nevrátíme. Navíc je třeba počkat do chvíle, kdy budou okolnosti této tragické nehody vyšetřeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jak je vidět, náraz byl zřejmě velmi prudký a řidič neměl šanci střetu zabránit

K tragické nehodě, během níž 21. září zahynul pětačtyřicetiletý zkušební řidič značky BMW za volantem hybridního prototypu BMW 3 ActiveHybrid, došlo na německé dálnici A92 poblíž továrny BMW v Dingolfingu. Podle dosavadních zjištění zřejmě testovací řidič ve vysoké rychlosti předjížděl řadu kamionů, přičemž jeden z nich náhle vybočil ve snaze předjíždět a v silách řidiče ani jeho auta nebylo možno zabránit střetu se zadní částí přívěsu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Části hybridní soustavy jsou při pohledu do zavazadlového prostoru havarovaného vozu BMW 3 dobře patrné

Jak je vidět na přiložených snímcích publikovaných magazínem Wochenblatt.de, prototyp BMW najel pod přívěs zřejmě ve velmi vysoké rychlosti a řidič, který jel ve voze sám, zemřel podle všeho již ve chvíli střetu. Dálnice A92 byla během vyšetřování nehody na několik hodin uzavřena. Čest památce tohoto řidiče. Jistě, dělal nejspíš „jen“ svojí práci, ale její ovoce bylo nejspíš směřováno k běžným motoristům.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků