Test zimních pneumatik 205/55 R16: Barum je lepší než Michelin i Kleber

43 komentářů

Dagmarrr
7. prosince • 11:19

A co třeba Pirelli a Dunlop??? Ono také záleží na stárnutí pneumatiky a to nejen tím, že se opotřebuje, ale také směs už není tak měkká... Mně přijde (podle tabulky), že hodně dobře dopadly Vredesteiny, výborné na ledu a sněhu, třeba hluk a spotřeba jsou podle mě úplně jedno v okamžiku, kdy na sněhu a ledu zastavíte o dva metry dále, než by bylo potřeba... Když se na sněhu někam drápete a nebo naopak někam sjíždíte, tak je to mnohdy na hraně, to asi na suchu takhle normálně nikdo nejezdí, že ano ;-)

Michal2
8. února • 16:38

Hluk je problém.Já přešel z 205/50 Nokian wra3 na 225/45 vzal Michelin Alpine 6 a podle štítku měli být relativně tiché ale opak je pravdou.Pro Znojmo a rakousko vemu příště jiné klidně Conti.

Wolfsteen
27. prosince • 20:36

Je to pět let starý článek, takže to neřešte :-D

Petr
14. listopadu • 7:59

Z čistě ekonomických důvodů jsem si letos koupil Polaris 5 v rozměru 205/55 R16, předím jsem 4 roky jezdil na dvou sadách Hankook w452 icept, které byly tiché, auto lehce ovladatelné, ale začal jsem více jezdit na hory a v čerstvě napadaném sněhu jsem se nehnul z místa, a nemyslím si že to bylo nohama a rukama, protože s jiným autem na jiných pneu jsem z parkoviště vyjel... proto padl výběr na větší "drapák" že zkusím změnu, zatím sníh není, s autem mám najeto cca 1500km za první měsíc a Polarisky jsou hrozné, auto neskutečně plave, při předjíždění s autem manevruju jak s parníkem, kdy výkyv do levoboku ihned rovnám druhým výkyvem doprava a tak nějak zapluju mezi auta, řízení jednou rukou nemyslitelné... pocit jak na prázdných kolech, na žvýkačce, přitom kontrola tlaku z pneuservisu dovezených kol byl 2,6 a zvýšil jsem na 2,8 (normálně auto foukám na 2,2 - 2,3), máte někdo podobné zkušenosti? nevím jestli to je vlastnost pneu, která zmizí po ujetí ještě několika km, nebo je to důvod k reklamaci, nebo jestli gumy vyhodit a koupit jiné... díky

Michal
21. listopadu • 12:51

Nové pneu je třeba zajet.Pak i vysoký vzorek díky tomu plavou a záleží jestli guma ma zesileny bok(XL) nebo ne.A na 2.8 se tychle kola asi nefukaj-na vicku nádrže je psáno kolik max.

Daffy Duck
17. listopadu • 17:29

Možno keby si dal predpísaný tlak tak by ti neplávali. Aký je dôvod jazdiť 2.8?

JohnST
22. října • 22:53

Micheliny lezia nemcom v zaludku uz 20 rokov. Nech robia co robia klamanie v testoch masivna reklama v automobilovych casopisoch a TV na Micheliny stale nemaju. Mal som letne Continental ContiPremium Contakt5 a vsetky styri gumy som vyreklamoval ,nakolko hucali a reklamaciu mi uznali. Cize ja continental moc nemusim. Teraz mam zimne Michelin Alpin 5 a Continentali uz nechcem. Na Passata dam Michelin Alpin 6 a vybavene. Kto obuva Bugatti Veron? Michelin. Preco nema perfektne Continentalky? Lebo taku zmes este v continentali ani nevideli.B-]:-D

Michal
9. listopadu • 8:24

Já ty contipremcontact 5 měl na passatu b5.5 v 205/55r16 V a krom zachytávání kamínků do drážek to byli supr gumy.I výdrž byla dobrá

jogurt
10. listopadu • 11:35

Conti vždycky první. Nejrychleji projedete suchou i mokrou zatáčku a nejrychleji se opotřebují. :-D

Matyáš
21. října • 3:17

Po zkušenostech z loňských zim, kdy vidět sníh byl zázrak, na všech firemních autech máme kvalitní celoroční univerzály, většinou Micheliny a už vůbec neřešíme přezouvání. Zimáky jsou nutné hlavně pro ty, kteří jezdí v horských a podhorských oblastech, případně po špatně udržovaných zapadlých cestách. Za nynějších zim je většinou jen mokro, často sucho a sníh leží na cestách za celou zimu jen několik dní.

Lukáš
7. srpna • 10:03

Zdravím, co se týče pneumatiky, nevím, které vybrat. Je jich na trhu opravdu velké množství. Třeba na těchto stránkách: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/zimni-pneu/.... Podle čeho hlavně vybíráte vy?

coolda
3. prosince • 12:42

Já uvedu jeden příklad z praxe: bratránek šel do nových pneumatik Goodyear Ultra Grip 8 a podle něho doslova katastrofa. Jezdí v podkrkonoší denně cca 200km. Po jedný zimě z nich má letní pneumatiky, takže rozhodně nedoporučuje. Já šel jinou cenu – pořídil jsem použité pneumatiky (http://www.pouzite-pneu.eu/zimni~c5.html)... a moc dobře jsem udělal. Na tomto webu je široká nabídka použitých pneumatik za příznivý poměr užitek/cena. Pneu na celé auto pod cenu 2.000,- se mi fakt zamlouvá.

Michelin-se nesjíždí !
15. listopadu • 0:57

V různých testech jsou různé subjektivní výsledky..ale kromě tohoto je vždy nejméně opotřebená pneumatika s nejvyšším nájezdem a to Michelin.
Proti Cntíkům , je nájezd lepší o cca 5-10 tis km..tedy někdy i celá zimní sezona navíc.
Mám i osobmě ověřeno na 2 firemních autech máme jedny Micheliny A4 a Contíky Winter 830.
Contíky jsou už v koši , a Micheliny stále jezdí.
Vlastnosti obou pneu na suchu vodě i sněhu jsou prakticky shodné.
TEST je špatný a tendeční.

Karel
11. října • 12:44

A proč nebyly testovány novější nokiany wr d4?

Zelí
12. října • 11:24

Nokiany 235...r17 jsem s radostí sundal. Hlučnost byla na úrovni vraníků.

miro
10. října • 14:13

Známkování v testech podle známek ve škole je k ničemu,.Jaký je rozdíl mezi známkou 2 a 4?Četl jsem kdysi reklamu na zimní pneu kde jedna známá firma uváděla že jejich nejlepší pneumatiky mají při 50 km až o 0,5 m kratší brzdnou dráhu. To je ten rozdíl mezi 2 a 4 ? Jsou tací co si koupí podle testů nejlepší zimní pneu (mají na to) a myslí si že mohou jezdit rychleji než v létě a v praxi to tak i vypadá.Přitom rozdíl může být jen 5%.Nejlepší jsou v TV ukázky brždění letní a zimní pneu kde vůz s letními gumami začne brzdit až když vůz na zimních téměř stojí a autoři si myslí že to není vidět.Vše je jen o penězích včetně zákona o povinných zimních gumách.Už asi nikdo nepochopí jak mohla auta jezdit 100 let bez zimních pneumatik.

pavel
9. října • 21:25

Ať počítám jak počítám tak pokud má mít zimní pneumatika především dobré zimní vlastnosti tak nejlíp vychází Michelin.

R
9. října • 16:11

Pokud zima tak staci Vraník Diamond. ..

snowMan
15. listopadu • 20:22

ANO! Vraník Green Diamond používám na naší zledovatělé cestě v horách denně už třetí zimu ty samé a nemůžu si stěžovat. Křemík je na ledě skoro jak s řetězy a velký dezén na břečku a sníh taky super. Měl jsem NOKIAN WR A3 a první zimu to s nimi celkem šlo a slušně držely i na ledě, ale další zimu už to je podstatně horší - trochu jsem je potrápil i přes jaro :-)

Petr
14. listopadu • 8:13

po tom co jsem viděl, jak se na Vraníku urthl běhoun pneu, rozmlátil podběh, prohnul práh, a omlátil (odřel) přední i zadní dveře, tak protektor bych si na auto nikdy nedal... stalo se to na Octavii I, 195/65 R15, při cca 70kmh na pravém předním kole, bylo štěstí, že se nikomu nic nestalo a odneslo to jen auto, kdyby sem šla přidat fotka, tak ji sem dám

Nommo
9. října • 23:08

Máš s těmito protektory nějaké zkušenosti, mně to doporučil kluk v pneuservisu a od té doby jsem na to koukal, nevypadá to nezajímavě a cena není zlá...

pekr
19. října • 10:34

Já jsem to jednou koupil známému do Itálie - chtěl to jen na převoz z CZ do Itáklie a tam si prý dá letní. Takže chtěl opravdu to nejlevnější. V žibotě bych takovou kravinu už neudělal a pneu byly opravdu katastrofa. Řekl bych až životu nebezpečné - strašně plavaly a nedržely směr, na vyvážení bylo potřeba za 400,- Kč závaží ! A přesto nebyly úplně vyvážené. Rozhodně jednoznačně je lepší nějaká nová zimní guma a kdo chce utrati méně tak určitě ojetá zimní guma z bazaru. Určitě!!!! Jediný důvod proč takovou gumu kupovat je jízda mimo silnici ve sněhu po polňačkách apod. Tedy pokud někdo jezdí převážne třeba do lesa apod.... Protektory rozhodně nekupujte.

Pedro
3. listopadu • 15:31

185/65R14
Vranik Green D. 38€
Matador MP54 32€
Barum Polaris 38€
Tak naco protektor?

Sleon
10. října • 7:44

vraník má celkem dost reklamací (řeší je ale rychle), má velké nevývažky a obecně dost hlučí, vem v potaz že každé kolo má jinou kostru výrobce, jak se asi mohou na jednom autě chovat např. barumky, bridgestony, pirelli a michelin?
navíc když vidím na jak starou a zpuchřelou pneu to jsou schopni udělat tak bych je dal max. na vozík za malotraktor:-))

rak
9. října • 13:31

Jak je možné že na ekoštítku je spotřeba například u nokianu proti barumu mnohem lepší, ale v testu je to obráceně?

deimos9
9. října • 13:59

Ak sa nemylim, zimne aj letne sa pre stitky testuju v rovnakych laboratornych podmienkach - 25°C, ADAC tipujem testuje na snehu. Aj ked im by som neveril ani nos medzi ocami :-D

jouda
9. října • 11:24

Stačilo přečíst - Německý autoklub ADAC...a bylo mi jasné, jaká značka pneu test vyhrála :-D

Ludek_II
9. října • 12:50

ADAC a VW nikdy nelžou. ;-)

KK
9. října • 11:03

Vtipni su ti Nemci... Zimna pneumatika vyhra, pretoze je skvela na suchu a je menej hlucna???Pri zimnej pneu sa pozeram na to, ako sa sprava za mokra, na snehu a lade.A hele...Michelin A5: mokro 2,0 - sneh 1,9 - lad 2,2.
Vitaz testu: mokro 2,0 - sneh1,9 - lad 2,5.V klucovych vlastnostiach zimnej pneu je Michelin jednoznacne lepsi.Ak v teste zimnych pneu vyhra guma, ktora ma lepsie vlastnosti len na suchu, tak test nema ziadnu vypovedaciu hodnotu. Ale ved co sa cudujem... ADAC.

dodo
12. října • 10:37

souhlasím, na sucho i za mrazu by všem natrhl prdel průměrně kvalitní letňák...

Sleon
9. října • 19:50

vůbec se nedivte výsledkům těchto "nezávislých testů"
- testuje se na polygonu continentalu (samozřejmě kromě testů na sněhu)
- testuje se obvykle na vw golf
- může test zimních pneu vyhrát někdo jiný než německý koncern?
- NE, ikdyž konkurenti mají lepši zimní vlastnosti tak rozhodne u zimních pneu chování na suchu :-D
btw. proč se tady zveřejnují jen německé testy? copak nikdo jiný pneu netestuje?
francie, itálie, švýcarsko, finsko...

Sleon
9. října • 20:03

ještě upřesním proč je michelin na suchu o něco horší než conti
- lamely u michelinu jsou prořezané až dole kdežto conti i kyž má 5-6mm nemá prakticky lamelu a je sněhu k ničemu, chtělo by to udělat i test po sjetí třeba 3mm
- mimochodem jeden německý časopis omylem otetoval jednu sadu pneu omylem dvakrát a pokaždé naměřili zcela jiné hodnoty... vypovídající hodnota testů je pak rovna nule
- nejlepší nezávislí test je vlastní zkušenost

Martin
9. října • 16:26

No třeba já si sněhu uziju tak 10 dni v roce.jezdim hlavně ve městě a tam to hned cestari rozsoli.Takze jezdim hlavně na mokru a suchých cestách takže pro mě by byl spíš lepší ten Continental.

Pepe
5. března • 11:10

No jo, jenže na suchu nejezdíte na limitu. Kdežto na ledě a na sněhu běžně. Podle této logiky by byly lepší, ty letňáky i v zimě.Alpin 5 jezdím 2 roky a i přes úbytek dezénu jsou v zimě výborné. Lepší než TS850 a WR D4. Za sucha jsou poddajnější, ale čitelné, žádná hrůza to ale není.

deimos9
9. října • 13:54

No neviem, podla mna v nasich koncinach stravi priemerny sofer zimu prevazne na suchu, alebo v brecke, nez na snehu...

Francois
9. října • 11:14

ADAC = VW, VW = Continental, Continental = Barum, zkrátka takový typický německý nezávislý test... :-) Prostě jako ve 30. letech - spokojený život znamená mít VW na Conti a jezdit s ním po Autobahnu na Rujánu...

10w60
12. prosince • 16:05

Prave, mam v zive pameti jak ADAC prevratil na stechu Daciu Logan. Prevracena mela jiny disk a netknute sloupky. Druhy den se materialy ihned stahly a vysvetleni dodnes nic. Mnohdy se testuje na Conti polygonech metodikou, kterou meri Conti. Tak je jasne, ze zrovna v tehle kombinaci to vyjde malinko lip. Nerikam ze to jsou spatne gumy, do lepsi pulky urcite patri, ale rozhodne bych z Conti modlu nedelal.

moose
9. října • 10:47

proč tam nejsou dunlopy ?

Aladin
9. října • 9:28

A kdyby tabulku doplnili o kolonku cena, naskytla by se vtipná podívaná.

Kankunen
9. října • 8:37

Kombinace na zimu: mokro,sníh, led. Nejlepší Michelin. Naopak má Michelin velké opotřebení, tj věc nevídaná.
Stejně nejdůležitější u zimní gumy je trakce s půlkou vzorku a to se nikde netestuje. Nové gumy jsou dobré všechny.

Neurotic
9. října • 11:56

S půlkou vzroku je ta guma k ničemu na jakémkoliv povrchu, ale kdo bude před každou zimou kupovat nové?

Vana666
9. října • 13:58

I s půlkou vzorku je ta guma třeba na suchu perfektní. Samozřejmě na vodě už to je horší a úplná mizérie je na sněhu. Záleží kdo kde jezdí.

Vana666
9. října • 9:47

No z testu vyplývá, že ani nové gumy nejsou všechny dobré. Ale s tou půlkou vzorku souhlasím

Doporučujeme

Články odjinud