Test zimních pneumatik 165/70 R14: Kupujte raději značkové

ADAC provedl nový test zimních pneumatik o rozměru 165/70 R14 T pro sezónu 2015. V testu se hodnotí ovladatelnost, vyhýbací manévr, akvaplanink a řada dalších kritérií.

Německý autoklub ADAC provedl nový test zimních pneumatik o rozměru 165/70 R14 s rychlostním indexem T. Prémiové značky potvrdily své silné postavení a kvality, žádný překvapivý propadák se tentokrát nekoná. Test také poukázal na nízké kvality pneumatik Aeolus, Linglong a Mentor, které propadly.

Jak se hodnotí

ADAC opět srovnává pneumatiky na stejném autě a za stejných podmínek. Suchu se klade 15% váha, ovladatelnosti na mokru 30% váha, schopnostem na sněhu 20% váha a na ledu 10%. Z 5 % se přihlíží také k hlučnosti, z 10 % k opotřebení a z 10 % rovněž ke spotřebě paliva.

Tuning | Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Pneumatiky | Příslušenství | Volkswagen Golf

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Během testu se hodnotí ovladatelnost, reakce na pokyn volantem, vyhýbací manévr, brzdná dráha, akvaplanink a řada dalších kritérií. Pokud chcete do metodiky proniknout hlouběji, podívejte se na stránky ADACu. My se teď spokojíme s prostými výsledky.

ADAC Test zimních pneumatik 165/70 R14 T
značka známka sucho mokro sníh led hluk spotř. opotř.
Goodyear UltraGrip 9 2,2 2,5 1,8 2,2 2,5 2,9 1,9 2,0
Michelin Alpin A4 2,2 2,0 2,5 2,1 2,5 3,4 2,2 0,5
Dunlop Winter Response 2 2,3 2,4 2,5 1,9 2,3 2,9 1,6 2,5
Fulda Kristall Montero 3 2,6 2,2 2,6 2,0 2,5 3,1 2,0 2,0
Bridgestone Blizzak LM 001 2,7 2,1 2,7 1,9 2,7 3,4 2,0 1,5
Continental WinterContact TS 850 2,7 2,0 1,9 1,9 2,7 3,1 1,9 1,5
Falken Eurowinter HS449 2,7 2,1 2,7 2,7 2,3 2,9 2,1 2,5
Uniroyal MS plus 77 2,9 2,8 2,5 2,1 2,9 3,0 2,2 2,0
Pirelli Winter Snowcontrol S3 3,0 3,0 2,3 2,7 2,3 3,4 2,3 2,5
Semperit Master-Grip 2 3,0 2,5 2,7 2,1 3,0 2,7 2,2 2,5
Barum Polaris 3 3,1 2,3 3,1 2,5 2,7 3,2 2,3 2,0
Firestone Winterhawk 3 3,5 2,2 3,5 2,3 2,8 3,3 1,8 0,5
Matador MP54 Sibir Snow 3,6 2,6 3,6 2,5 2,7 3,3 2,3 2,0
Aeolus Snowace AW02 5,5 3,5 5,5 2,3 2,8 3,7 1,9 2,0
Linglong Green-Max Winter HP 5,5 3,3 5,5 3,0 2,5 3,3 1,9 2,0
Mentor M200 2 5,5 2,7 5,5 3,5 3,0 4,5 2,1 0,5

Levná pneumatika Mentor sice úplně propadla a skončila poslední, zase ale vykázala nejmenší opotřebení. Stejně nízké měly jen pneumatiky Firestone a Michelin. Nízké opotřebení mají i pneu Bridgestone a Continental.

Se spotřebou jsou na tom nejlépe pneumatiky Dunlop, Firestone, Goodyear a Continental. V hodnocení spotřeby uspěly i jinak špatné pneumatiky Aeolus a Linglong.

Bezpečnost | Život řidiče | Pneumatiky | Sedany | BMW | Názory | BMW řada 5

Video: Takhle se má správně jezdit na sněhu!

Právě chování na mokru bylo posledním třem značkám osudné. Na mokru si nejlépe vedl vítězný Goodyear a Continental. Pak je to docela vyrovnané. Na sněhu se nejlépe chovaly pneumatiky Dunlop, Bridgestone a Continental. Nejlepších vlastností na ledu dosáhly pneumatiky Dunlop, Falken a Pirelli.

Život řidiče | Pneumatiky

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Pokud vám jde i o akustický komfort a nemáte rádi, když kola hučí, tak nejlépe na tom byly pneumatiky Semperit, Goodyear, Dunlop a Falken.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků