Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už jsme psali o aktuálních testech zimních pneumatik 175/65 R14 a také o rozměru 195/65 R15. Nyní se pojďme podívat na test rozměru 225/45 R17, který už není vyhrazen jen sportovním autům a pomalu se stává standardem i na naprosto běžných vozech.

I když německý autoklub ADAC tento test provedl už v loňském roce, pořád je aktuální a na trhu prozatím žádná revoluční pneumatika tohoto rozměru není. Majitelé silnějších aut si tak alespoň můžou udělat obrázek, kterou pneumatiku koupit a kterým se raději vyhnout.

Zajímavosti | Život řidiče | Sportovní auta | Porsche | Pneumatiky

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Metodiku, podle které ADAC pneumatiky hodnotí, jsme si představili u dřívějších testů. Jenom připomeneme, že nejlepší známka je 0,5, nejhorší pak 5,5. Uvádíme i výsledky ve všech důležitých kritériích, jako je ovladatelnost na suchu, mokru, sněhu, ledu a také hlučnost pneumatiky, její opotřebení a vliv na spotřebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba Opotře-
bení
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dvě poslední pneumatiky jako obvykle propadly v testu ovladatelnosti na mokru, což je odkázalo na konec tabulky. Přesto například poslední Sailun, který byl na mokru katastrofální, dosáhl na ledu a sněhu lepších výsledků než druhý Bridgestone a třetí Michelin.

Michelin pak dosáhl jednoznačně nejnižšího opotřebení, za což mu ADAC udělil nejlepší možnou známku. Nejnižší spotřebu pak měla pneumatika Semperit.

Bezpečnost | Byznys | Názory | Pneumatiky

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na suchu byl nejlepší Nokian, na mokru Bridgestone, na sněhu Continental a na ledu Semperit a již zmíněný Sailun. Sailun tedy vlastně není vyloženě špatná pneumatika do mrazu a sněhu, jenom nesmí roztát...

Nejhorších výsledků na sněhu dosáhla pneumatika Interstate, která dostala známku 3,7. Jinak prakticky všechny pneumatiky test na sněhu a ledu zvládly dobře.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků