Test zimních pneu 225/45 R17: V čele Continental, Bridgestone a Michelin

Už jsme psali o aktuálních testech zimních pneumatik 175/65 R14 a také o rozměru 195/65 R15. Nyní se pojďme podívat na test rozměru 225/45 R17, který už není vyhrazen jen sportovním autům a pomalu se stává standardem i na naprosto běžných vozech.

I když německý autoklub ADAC tento test provedl už v loňském roce, pořád je aktuální a na trhu prozatím žádná revoluční pneumatika tohoto rozměru není. Majitelé silnějších aut si tak alespoň můžou udělat obrázek, kterou pneumatiku koupit a kterým se raději vyhnout.

Zajímavosti | Život řidiče | Sportovní auta | Pneumatiky | Porsche

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely fotogalerie

Metodiku, podle které ADAC pneumatiky hodnotí, jsme si představili u dřívějších testů. Jenom připomeneme, že nejlepší známka je 0,5, nejhorší pak 5,5. Uvádíme i výsledky ve všech důležitých kritériích, jako je ovladatelnost na suchu, mokru, sněhu, ledu a také hlučnost pneumatiky, její opotřebení a vliv na spotřebu paliva.

Pneumatika Celková
známka
Sucho Mokro Sníh Led Hluk Spotřeba Opotře-
bení
Continental ContiWinter Contact TS850 2,1 1,8 2,1 1,7 2,4 3,0 2,1 1,8
Bridgestone
Blizzak LM-32 S
2,2 1,8 2,0 2,3 2,4 3,0 1,9 2,3
Michelin
Alpine A4
2,2 1,8 2,5 2,4 2,4 3,4 2,3 0,5
Uniroyal
MS pluss 77
2,4 2,5 2,4 2,1 2,5 3,4 1,7 2,5
Goodyear UltraGrip 8 Performance 2,6 2,3 2,6 2,1 2,5 3,5 1,9 2,3
Nokian
WR D3
2,6 1,7 2,6 2,5 2,5 3,1 2,4 2,5
Dunlop
SP Wintersport 4D
2,7 2,0 2,2 2,2 2,7 3,6 2,0 2,3
Fulda
Kristall Control HP
2,7 2,7 2,7 2,3 2,5 3,3 2,0 2,5
Semperit
Speed-Grip 2
2,7 2,2 2,7 2,2 2,3 3,1 1,6 1,8
ESA-TECAR
Supergrip 7+ HP 210
2,8 2,4 2,6 2,3 2,5 3,0 2,2 2,8
Pirelli
Winter Sottozero 3
2,8 2,5 2,3 2,5 2,5 3,0 2,0 2,8
Hankook
Winter i*cept RS (W442)
3,2 2,1 3,2 2,5 2,5 3,4 1,8 2,3
Toyo
Snowprox S953
3,5 2,2 3,5 2,7 2,8 3,9 2,3 2,8
Interstate
Winter IWT-2
5,1 2,6 5,1 3,7 2,7

3,3

2,3 2,3
Sailun
Ice Blazer WSL-2
5,5 3,5 5,5 2,1 2,3 3,4 2,1 1,8

Dvě poslední pneumatiky jako obvykle propadly v testu ovladatelnosti na mokru, což je odkázalo na konec tabulky. Přesto například poslední Sailun, který byl na mokru katastrofální, dosáhl na ledu a sněhu lepších výsledků než druhý Bridgestone a třetí Michelin.

Michelin pak dosáhl jednoznačně nejnižšího opotřebení, za což mu ADAC udělil nejlepší možnou známku. Nejnižší spotřebu pak měla pneumatika Semperit.

Bezpečnost | Byznys | Pneumatiky | Názory

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Na suchu byl nejlepší Nokian, na mokru Bridgestone, na sněhu Continental a na ledu Semperit a již zmíněný Sailun. Sailun tedy vlastně není vyloženě špatná pneumatika do mrazu a sněhu, jenom nesmí roztát...

Nejhorších výsledků na sněhu dosáhla pneumatika Interstate, která dostala známku 3,7. Jinak prakticky všechny pneumatiky test na sněhu a ledu zvládly dobře.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků