Test zimních a celoročních pneu 195/65 R15: Nejlepší je Continental

Pomalu se blíží zima a s ní hromadné přezouvání na zimní pneumatiky. Aktuální test autoklubu ADAC odhaluje nejlepší a naopak nejhorší značky. A přidává i hodnocení celoročních plášťů.
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15

Sice je do zákonné povinosti přezout na zimní pneumatiky relativně dost času, ale znáte to. Než se člověk objedná do pneuservisu, než mají volno, než mu přijdou nové pneumatiky... A právě pokud vybíráte nové pláště, mohly by vás zajímat výsledky tradičního testu zimních pneumatik, který provedl německý autoklub ADAC.

Jenže ne každý chce přezouvat a někdo dává přednost celoročním plášťům. I ty nyní ADAC otestoval, dokonce ve shodném a velmi populárním rozměru 195/65 R15. Na výsledky celoročních pneumatik se pojďme podívat nejdříve.

Pneumatika Celkové hodnocení Sucho Mokro Sníh Led Komfort Spotřeba Opotřebení
Falken EuroAll Season AS200 3,7 2,5 2,6 3,7 2,8 3,5 2,7 3,0
Vredestein Quatrac Lite 4,0 4,0 3,2 3,6 2,4 3,4 1,9 2,5
Kumho Solus HA31 4,8 4,8 3,2 3,2 2,4 3,5 2,6 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert 4,8 4,8 2,8 2,3 2,2 3,5 2,3 3,0

ADAC použil pro hodnocení celoročních pneumatik stejná kritéria, jakými hodnotil pneumatiky zimní. Jízda na suchu se na výsledku podílí z 15 %, na mokru z 30 %, na sněhu z 20 % a na ledu z 10 %. Komfort a hlučnost se na výsledcích podílí z 5 %, spotřeba paliva z 10 % a opotřebení rovněž z 10 %.

Život řidiče | Pneumatiky

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Při hodnocení uděluje ADAC známku od 0,5 do 5,5 a podle toho dává slovní ohodnocení. Známku 0,5 - 1,5 označuje jako velmi dobrou, 1,6 - 2,5 jako dobrou, 2,6 - 3,5 jako uspokojivou, 3,6 - 4,5 jako dostatečnou a 4,6 - 5,5 jako nevyhovující.

Zvláštní je, že ADAC používá metodiku, která nedovoluje vyvážit dobrým výsledkem v ostatních kritériích propadák v jedné z hodnocených disciplín. Pokud pneumatika dostane při hodnocení ovladatelnosti na suchu, vodě, sněhu nebo ledu v jednom kritériu známku 2,6 a horší, nemůže být výsledek celého testu lepší než tato známka.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Pneumatiky | Byznys | Ostatní značky

JD Power: run-flaty a „eko“ pneumatiky řidiče přestávají bavit

Na to doplatila třeba celoroční pneumatika Uniroyal AllSeasonExpert, která sice propadla při testu na suchu známkou 4,8, ale na vodě, sněhu a ledu vykázala jinak velmi dobré výsledky. To si pak musí každý zhodnotit sám, která kritéria jsou pro něj důležitá...

A jak dopadly zimní pneumatiky o rozměru 195/65 R15? To se dozvíte v následující kapitole.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Test celoročních pneumatik 195/65 R15
  2. Test zimních pneumatik 195/65 R15
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků