62
Fotogalerie

Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Kapitoly článku:


Interiér je vážně luxusní

Tím spíš, když jsem nakoukl do interiéru, kde na nás čekala dvoubarevná sedadla kombinující kůži a Alcantaru, přičemž ta vpředu byla elektricky ovládaná a řidiči si svá nastavení mohl ukládat do paměti. Bohatou výbavu prozrazuje také množství různých tlačítek a velmi dobře vypadající hliníkový dekor táhnoucí se přes celou palubní desku. Multivan se vždy snažil být jen obrovským osobním automobilem a nejnovější generaci to jde alespoň na pohled snad vůbec nejlépe v historii.

Přirozeně když se vyhoupnete do sedla, všechny myšlenky na osobní vůz vezmou za své. Sedí se velmi vysoko, volant je dost položený, řadicí páku máte hned pod ním, zkrátka tak, jako v každé dodávce. Mnoho prvků převzatých z čistokrevných osobních koncernových vozů ale přece jen nakonec výsledný dojem značně vylepší.

_DSC0922.jpg_DSC0925.jpg_DSC0926.jpg_DSC0935.jpg_DSC0924.jpg_DSC0917.jpg
Lakovaná palubka souvisí s výbavou Generation Six, v rámci které dostanete i čalounění Alcantarou a prvky převzaté z osobních Volkswagenů. Tenhle užitkáč vypadá uvnitř velmi dobře

Naše varianta je sedmimístná s uspořádáním 2 + 2 + 3. Ve druhé řadě jsou dvě samostatná sedadla. Mají poněkud menší sedáky, ale zase je můžete otočit proti směru jízdy. Kdo si chce užít maximální pohodlí, ten zamíří úplně dozadu, kde je bohatě dimenzovaná a velmi pohodlná lavice. A kdo si chce užít vskutku královský prostor, ten si sedne dozadu, u sedadla ve druhé řadě překlopí opěradlo vpřed a použije ho jako opěrku pro své nohy.

Atmosféru na palubě pak vylepší ještě řada různých detailů. Tak například zadní cestující si mohou sami nastavovat intenzitu vytápění nebo chlazení, Multivan dostal elektrické dovírání posuvných dveří, podsvícené prahy a elektronický zesilovač hlasu, kdy mikrofony rozmístěné po autě snímají hlasy cestujících a předávají je do reproduktorů. Čím rychleji jedete, tím více bude váš hlas zesílen, takže se můžete v pohodě bavit s řidičem, i když sedíte ve třetí řadě. Jen jsem nepřišel na to, jak se tahle věc dá vypnout.

Mimochodem nejde o novinku této generace, stejnou věc měl třeba i před lety testovaný Multivan Business, který shodou okolností také stál zhruba dva miliony korun.

_DSC0920.jpg_DSC0919.jpg_DSC0930.jpg_DSC0932.jpg_DSC0933.jpg_DSC0938.jpg
Přihrádky a různé odkládací prostory jsou všude možně. Jen spodní kapsy ve dveřích dost dobře využít nelze, protože jsou hodně nízko a ze sedadla řidiče se k nim v podstatě nedostanete 

Generation Six je celkově velmi stylová zvenku a regulérně luxusní uvnitř. Pokud mohu soudit u téměř nového exempláře, kvalita zpracování vypadá velmi dobře, ale předpokládám, že tento pohled na interiér u auta typu Multivanu nakonec nebude to, co majitele zajímá nejvíce. Důležitější je prostor a variabilita.

Hrajte si, jak je libo

Vzhledem ke zkušenostem, jaké Volkswagen s tímto modelem má (už je to 65 let od doby, kdy se ukázal Volkswagen T1), není překvapením, že si automobilka všechny praktické věci pohlídala. Hrát si proto můžete nejen s variabilitou interiéru jako takového, ale i s konfigurátorem, protože je k dispozici řada různých variant.

Přední sedadla jsou v našem případě elektricky nastavitelná, takže u nich žádná velká kouzla nečekejte, s druhou řadou ovšem můžete dělat doslova psí kusy. Sedadla lze otáčet, posouvat, nastavovat opěradla a je zde také integrovaná dětská sedačka, ze které byl kolega Jirka coby majitel dítěte, které přesně něco takového potřebuje, vyloženě nadšený. Už žádná složitá manipulace s klasickou sedačkou... Naše auto mělo tuto vychytávku pouze na pravém prostředním sedadle, ale pokud si připlatíte, můžete mít integrovanou sedačku na všech zadních sedadlech.

_DSC0911.jpg_DSC0912.jpg_DSC0914.jpg_DSC0915.jpg_DSC0916.jpg
Přístup dozadu je přes boční posuvné dveře přirozeně výborný. Druhou i třetí řadu můžete libovolně posouvat a je tu třeba také integrovaná dětská sedačka. Sedadla v prostřední řadě lze otočit proti směru jízdy

Posouvat můžete i zadní lavici a také tam lze nastavovat sklon opěradla. Sluší se podotknout, že všechna sedadla stojí na kolečkách a jezdí po kolejnicích, a proto i s velmi těžkou zadní lavicí bez problémů pohnete sami. Posouvání jde zlehka a rozsah je obrovský.

Chtěli jsme změřit prostor pro nohy, tak jako u všech jiných aut, ale tady to nemá cenu. Kde jsou zmiňované kolejnice, tam můžete odsunout prostřední sedadla i zadní lavici. Ve výsledku můžete mít prostor pro nohy třeba 1 cm, nebo také dva metry. O velikosti prostoru za první řadou tak vám nakonec dá nejlepší představu položka, kterou z našich tabulek znáte pod názvem „maximální délka nákladu“. Tu měříme od zadních dveří po sedadlo spolujzedce posunuté zcela vpřed a s co nejvíce postavený opěradlem. U Multivanu jsme naměřili 248 cm.

Z toho také vyplývá zavazadlový prostor. I jeho velikost závisí na tom, jak si zrovna posunete sedadla, nicméně není problém uspořádat interiér tak, aby se všichni cítili komfortně a zcela vzadu zůstal ještě dostatek místa pro nějaké ty kufry. Nákladová hrana je nízko, páté dveře jsou gigantické, což pro změnu není fajn. Minimálně ne tehdy, pokud zrovna za vámi někdo blízko zastaví. Chcete přesné číslo? Jejich rozměry jsou 144 x 126 cm. Sílu nebudete potřebovat ani tak na jejich otevírání, jako na zavírání. Taková plocha už má docela solidní aerodynamický odpor.

Níže najdete tabulku, kde jsou kompletní rozměry interiéru nového Multivanu.

Volkswagen T6 Multivan: Rozměry prostoru pro cestující a pro náklad (cm)
První řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  152
Minimální prostor pro hlavu 94
Maximální prostor pro hlavu 101
Délka sedáku  49
Délka opěradla  63
   
Druhá řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  162
Prostor pro hlavu  98
Délka sedáku  45
Délka opěradla  60
   
Třetí řada sedadel  
Šířka v úrovni loktů  163
Prostor pro hlavu  98
Délka sedáku  48
Délka opěradla  61
Šířka prostředního sedáku 34
   
Prostor pro zavazadla  
Minimální šířka ložné plochy 122
Minimální délka ložné plochy 47
Výška po plato maximální 69
Celková výška 127
Výška nakládacího otvoru 127
Šířka nakládacího otvoru 144
Výška otevření pátých dveří 199
Výška nakládací hrany 56
Maximální délka nákladu 255

Doporučujeme

Články odjinud