Test VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Dodávka za všechny prachy

Vyzkoušeli jsme šestou generaci slavné německé dodávky ve verzi, která byla rychlá, luxusní, atraktivní, ale která nakonec stála stejně jako Audi Q7. No prostě dodávka za všechny prachy.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdu nová generace?
  2. Interiér je vážně luxusní, Hrajte si, jak je libo
  3. Jízda: Tady hra na SUV končí (+naměřená dynamika)
  4. Multivan za dva miliony, opravdu?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogalerie

Představte si, že jste nečetli nadpis a nevíte, o kterém autě je řeč. Co byste tipovali za vůz, kdybyste ve výpisu výbavy našli věci jako adaptivní tempomat aktivní do 210 km/h, osmnáctipalcová kola, servodovírání dveří, paket Chrom, čalounění Alcantarou, elektronické zesílení zvuku v interiéru, adaptivní tlumiče, elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, diodové světlomety, třízónová klimatizace, výkon 150 kW (204 k) a pohon všech kol?

Testy | Volkswagen | Užitková auta

Test: Volkswagen Multivan Business 2.0 BiTDI - všichni do klubu

Co byste tipovali, když bych vám řekl, že naše cena začíná na 1 201 903 Kč, respektive že se po přičtení všech příplatků bavíme o částce 1 709 829 Kč, ovšem bez DPH? Honí se vám hlavou nějaké luxusní kombi nebo prémiové SUV? Také bych to tak viděl, jenže ono to je úplně jinak. Jde o dodávku. Ano, i užitkový vůz může stát klidně dva miliony korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když se základ už od pohledu moc neliší od páté generace, verze Generation Six přitahuje skoro až neuvěřitelnou pozornost

Samozřejmě se nejedná o jen tak ledajaký užitkáč, letos Volkswagen představil šestou generaci své tolik oblíbené dodávky. Nám se do testu dostavilo provedení Multivan s krátkým rozvorem, ovšem ve verzi Generation Six. A aby bylo všem novinářům i čtenářům dobře jasné, co všechno šestá generace může mít, dostal testovací exemplář opravdu hodně výbavy, které ho cenově vystřelila mezi velká luxusní SUV. Může tohle vůbec mít nějaký smysl?

Opravdu nová generace?

Asi si už po prohlédnutí prvních fotek budete říkat, jestli se skutečně díváte na novou generaci Multivanu. Je to oprávněná námitka, protože šestá generace je v podstatě pátá generace po větším faceliftu. Základní tvary karoserie to prozrazují velmi jasně a upřímně nebýt diodových světel, měl bych skutečně problémy rozlišit dosluhující pětku od nové šestky. Ale tento styl není pro VW ničím výjimečným. 

Kvůli tomu, aby bylo všem jasné, že přišla nová generace, připravil Volkswagen edici Generation Six, která ze sebe pomocí efektních drobností dělá stylový retro-model odkazující na legendární T1. K tomu samozřejmě přidá výbavu, o které se pra pra pra pra... předkovi vůbec nikdy nezdálo a ani se mu zdát nemohlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Generation Six poznáte vždy podle dvoubarevné karoserie. V nabídce je více variant než bílá kombinovaná s červenou. Naopak kola v designu retro nejsou zárukou této edice. Zájemci je totiž mohou vyměnit za klasické lité disky

Generation Six má dvoubarevný lak karoserie a retro kola s velkými chromovanými poklicemi. Mimochodem pokud se vám nelíbí červeno-bílá, můžete sáhnout po jiných odstínech. A stejně tak když nechcete bílé disky, můžete si zvolit tradiční litá kola. Nebýt tohoto provedení, asi by se za šestou generací otočil pouze ortodoxní fanoušek Multivanů a Transporterů, ale nikdo jiný. Jenže takhle to bylo docela o něčem jiném.

Video | Design | Volkswagen | Premiéry | Užitková auta

Nový Volkswagen T6 je úspornější, komfortnější a bezpečnější

Chvílemi jsem nevěřil tomu, jak velkou dokáže tohle auto přitáhnout pozornost. A to k tomu stačila jen taková drobnost jako přelakovat polovinu karoserie na jinou barvu. Na druhou stranu má vůz opravdu nějaké zvláštní kouzlo a i já jsem ho nakonec vracel s tím, že bych si dokázal představit tento malý autobus jako alternativu k nějakému tomu SUV. 

Radosti
Na poměry užitkových vozů luxusní vzhled
Kvalitní interiér
Výkonný motor
Jízdní vlastnosti
Starosti
Schopnost podvozku pohlcovat nerovnosti
Vysoká cena
Velké množství příplatků
7  /10
92 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie92 fotografií
_DSC0906.jpg _DSC0902.jpg _DSC0904.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdu nová generace?
  2. Interiér je vážně luxusní, Hrajte si, jak je libo
  3. Jízda: Tady hra na SUV končí (+naměřená dynamika)
  4. Multivan za dva miliony, opravdu?, Verdikt
  5. VW T6 Multivan 2.0 BiTDI 4Motion: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků