Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný

Osmá generace Volkswagenu Passat Variant se hodně povedla, přesto nelze říci, že by tohle auto bylo bezchybné. Problémy zde jsou především dva: komfort jízdy na větších kolech a cena s příplatky ve stylu Audi.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nepochybně to je Passat
  2. Hlavní zbraní je interiér, Zavazadelník připíše další body
  3. Jízda: Lehký a úsporný, Výborný, až na ten podvozek
  4. Volkswagen to není, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Nebudu zastírat, že se mi nový Passat velmi líbil. Po mezinárodní prezentaci, která se konala na Sardinii, jsem byl z auta vyloženě nadšený a na klasický sedmidenní test jsem se velmi těšil. Jenže k mému překvapení se ony první dojmy tak docela nenaplnily. Téměř základní dieselová motorizace odhalila, že i Passat má své slabší stránky, přestože jich mnoho není.

Volkswagen | Kombi | Sedany | První svezení | Volkswagen Passat

Nový Passat chce sebrat zákazníky i BMW první jízdní dojmy

Před tímto testem jsme o Passatu psali už několikrát. Všechna fakta týkající se kromě jiného také novinek ve srovnání s B7 najdete v už zmíněných prvních jízdních dojmech, testovaný základní dvoulitr má také za sebou také měření výkonu na brzdě a v kontextu těžkého Mondea jsme naše auto vzali rovněž na váhu, abychom zjistili, o kolik je vyšší výbava těžší. Dnes je proto na programu pouze a jenom praxe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První klasický test Passatu B8 patří verzi Variant s motorem 2.0 TDI 110 kW. Je to druhý nejslabší diesel v nabídce, přesto bohatě stačí. 

Nepochybně to je Passat

Passat je jako Porsche 911. Na trhu už jsme viděli řadu generací, u kterých se dost často stává, že si člověk není jistý tím, zda nejde o větší facelift (což je ale u Passatu někdy pravda). Podobně jako 911, která si pořád drží svůj legendární tvar, ani Passat se nepouští do velkých kreací. Nemůže. Odjakživa to je střízlivě střižený automobil, který se mění jen velmi zvolna. Osmá generace je toho důkazem. Opět. 

Testy | Ojetiny | Život řidiče | Volkswagen | Palivo | Volkswagen Passat

Test ojetiny: VW Passat TDI Variant - klasik

Je zde sice větší množství chromových prvků, světlomety navazující na masku jsou užší a třeba takový sedan vypadá velmi dynamicky. Přesto pořád platí, že nebudete nikdy na pochybách a pokaždé, když tohle auto uvidíte v jakémkoliv provedení a v jakékoliv variantě, si budete jisti, že to je Passat. A to byl také záměr.

Pořád tak bude tento model pro někoho střízlivě elegantní, pro jiného neúnosně nudný a další jej bude považovat za nezajímavý. Jisté je, že ani osmá generace se jen tak neokouká. Možná z ní teď spousta lidí na své pozadí neupadne, ale líbit se bude i za pět let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V reálu na vás více než nový design zapůsobí nové proporce. Auto je nižší, širší a kola jsou posunuta více do rohů. To je hlavní důvod, proč osmá generace vypadá dynamičtěji. 

Design se možná nezměnil, ale proporce ano. Při prakticky stejné celkové délce byl zvětšen rozvor náprav, což logicky znamená zkrácení převisů. Přední náprava se přestěhovala o 29 mm směrem k nárazníku, ta zadní se posunula o 17 mm vzad. Volkswagen auto také snížil a zvětšil šířku. Přesně toto jsou ty hlavní důvody, proč nový Passat působí dynamičtěji. 

Testované kombi dorazilo s vyšší výbavou Highline a celou řadou příplatkových prvků. Pro vizáž našeho exempláře jsou důležité tři věci: Osmnáctipalcová stříbrná kola (+17 800 Kč), metalický lak karoserie Stříbrná Tungsten (+16 500 Kč) a diodové světlomety (s asistentem pro dálková světla za 36 500 Kč). 

Radosti
Výborné zpracování interiéru
Nabídka prostoru uvnitř
Velký zavazadelník
Jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Starosti
Komfort na základním podvozku a 18" kolech
Mnoho příplatků vedoucích k vysoké pořizovací ceně
Nelze jednoduše nastavit intenzitu osvětlení přístrojového štítu
8  /10
127 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie127 fotografií
_DSC1037.JPG _DSC1038.JPG _DSC1039.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nepochybně to je Passat
  2. Hlavní zbraní je interiér, Zavazadelník připíše další body
  3. Jízda: Lehký a úsporný, Výborný, až na ten podvozek
  4. Volkswagen to není, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.39
Rok výroby: 2005
Stav: 142 536 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Touran 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 166 524 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 92 953 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků