Dobrý večer, zaujímal by ma motor 1,9 77kw, r. 2007. Napíše niekto pár poznantkov ?
Bylo by dobré aby čtenáři pochopili, ža parta amaterů tohoto serveru už to nezvládá. Jak můžou napsat že je v Touranu CR motor, když se tam žádný nedodává? A je pak vidět placebo - myslím si že to je CR a tím pádem je to tišší. Pánové opět tleskám, máte bod za stupiditu.
2010 uz CR v tourane bol. Bol to prechodny rok, podla toho co som nasiel, boli s CR este aj kusy s faceliftom a samozrejme aj nove tourany, ktore v 2010 vysli.
tak tohle je NECO pro oko TUZEROVO... ;-) ty zadni svitilny srdce zaplesa...B-]
Jak vůbec mohou nazvat "Cross" něco, co nemá v nabídce 4x4 u žádné motorizace???Dočkáme se jednou také modelu Škoda Fabia SuperSport 1.2HTP???
Pavel F. - dobry postreh, tiez som sa nad tym pousmial
ak by to malo 4x4,bolo by to celkom zaujimave auticko,takto je to obycajny touran....
To je pravda, 4x4 by to bylo zajímavější, takhle to je jen přeplastovaný touran... nemluvě o té barvě - bílá je sice pěkná, ale na auto co se už v názvu snaží zaujmout svým možným užitím i v lehčím terénu je to dost nepraktická barva... ale jistě, je to otázka vkusu a volby.Motor 2.0TDi se povedl obzvlášt ve 125kW verzi, ikdyž asi až čas ukáže co spolehlivost, staré jedna devítky jsou skoro nesmrtelné, zde mám trochu obavy, už se do toho moc cpe elektronika...
a) CR je levnější v nákupu, protože všichni výrobci používají tyhle komponentyb) nejspolehlivější a nejekonomičtější od VAG je PD do 110kW výkonu, Bosch 5-ti děrová tryska, relativně velké díry, nikdy se neucpe na místní naftu, 2050barů tlak, umí 2 vstřiky, splní max. EURO 4 bez filtru pevných částic.c) TDI PD 125kW, 2250barů tlak, Siemens piezo 7-mi děrová tryska, malé díry, stejný objem jako starší pětidíry, ucpává se, po 50tkm 10kW výkonu dole, umí 3 vtřiky, splní EURO 5 s filtrem pevných částic.d) TDI CR a ostatní CR motory, Bosch 7-mi děrová tryska, taktéž malých průměrů, občas se ucpává, tlak první generace 1300baů, druhá generace 1600barů, třetí generace 1800barů. Nebo Siemens, patrametry stejné, 50% se ucpává. Nebo Delphi, 1300 nebo 1600 barů, 80% se ucpává. CR umí až 7 vstřiků na cyklus, ale pozor, těch 7 nastane jenom při ohřátem motoru, v nízkých otáčkách a jemném stisknutí plynu, normálně v zatížení pracuje také jenom na 2 vstřiky. CR umí v kombinaci s filterm EURO 6.e) PD má tu výhodu, že pracuje (klade odpor motoru) jenom ten vstřik, který je pod proudem, jinak jde volně a nezatěžuje motor (až na odpor pružiny).f) CR používá centrální čerpadlo, v současnosti již třetí generace (první generace měla mizernou živitnost). Nevýhoda je, že čerapdlo pracuje neustále a odebírá oproti PD systému více výkonu na svůj pohon, i přes fakt, že onoho nejvyššího tlaku např. 1600barů, motor dosahuje v pásmu pětiset otaček okolo maximálního výkonu se stisknutým plynem na podlahu. Okolo 2000 1/min CR tlakuje cca 600barů a na vonoběh 200barů.g) filtr penvých částic se čistí dle podmínek max co 800km nebo 8 hodin jízdy. proces trvá 5-7 minut, a díky opožděnému vstřiku, který ztrojnásobí teplotu výfukových plynů nutnou pro spaléní usazenin, auto jede oněch 5-7 minut zhruba s dvacetilitrovou spotřebou. (tohle palubní počítače neukazují, aby neděsily majitele)h) v našich podmínkách je problém v kombinaci s maloděrovými vstřikovači relativně hodně sirnatá nafta a v poslední době nutné přidávání boinafty, které se má ještě od dubna zdvojnásobit. Asi se bude normální s každým novým vzduchovým filtrem nechat čistit vstřikovače ultrazvukem...
aaa: Hele,můžeš mi napsat typové označení motorů,které měly největší díry a nejtrvanlivější vstřikovače pro VW T5 128kW a 96kW s/bez DPF ?2) Nějaké rozlišovací pravidlo pro varianty s a bez DPF? Je to dle roku,nebo typu motoru,nebo dle čeho? Aby to bylo poznat už z techničáku před prohlídkou těch aut?
1)AXD (130HP), AXE (174HP), BLJ (163HP) bez DPFBNZ (130HP), BPC(174HP) s DPF2) dle typu motoru - na štítku na motoru, zakódováno ve VIN, v TPvšechno jsou to 5-ti díry Bosch s elmag. cívkouAXD, AXE, BLJ - stejný vstřik jako 1.9 150/160HPBNZ - o 46% menší vstřik oproti skupině o řádek výše, předposlední nejmenší co VAG používá, tenhle bude nejchoulostivější. (o kousek menší používá akorát 1.9 s DPF)BCP - o 26% menší vstřik orpoti první skupině, v podstatě stejná velikost jako 1.9 105HP bez DPF a 2.0 140HP s DPF.vstřiky můžeš eventuelně přeházet z jiného motoru, ale je nutno překalibrovat jednotku.tak stejně DPF jde odstranit
ještě k těm vstřikům, co jsem teď viděl tak 1.6TDI CR používá 8-mi děrový vstřik.brzy se začne přidávat 10% biosložky do paliva, to bude zacpané za 30tkm...
Je to prostě hnusnej krabicoidní bastard !!!
Snad už konečně novinářům dojde, že problém s hlučností není až tak v systém PD, ale v množství odhlučňovacích hmot. Např. v passatu identické PD čko není v podstatě slyšet.VW přešlo na systém CR nikoli z důvodů technických, ale cenových. Motor s CR je významným způsobem levnější - údajně až o 20%. A u VW jsou peníze vždy až na prvním místě.
Zelí: pochopitelně že strůjcem hlučnosti je především systém PD. Nakolik to bude v autě otravné, závisí jak se podaří motor vestavět a utlumit v zavěšení i zvukově, vždy v kontextu k dané karosérii. U jiných motorů s tím ale zdaleka tolik práce nemají
Na CR se preslo u VW kvuli emisnim limitum, ktere na technologii PD uz dale je problem splnovat. CR je tissi nez PD, nemuzete to srovnavat u jinych vozu, kdyz to srovnate Passat s PD a Passat s CR jak zvuk vne vozu tak uvnitr, bude vam to jasne. A posledni prechazi VW proto, protoze PD je u VW velmi uspesny a odzkouseny agregat a taky velmi oblibeny. Je proto samozrejme, ze to prodava, nebo spis prodaval , dokud to slo, nebyl duvod prechazet nejak surta brzo. To je cele.
"Podle vyjádření Volkswagenu pro časopis Auto Motor und Sport je dalším důvodem odstavení systému Pumpe-Düse sjednocení konstrukce široce využitelných komponent jako jsou filtry pevných částic pro všechny motory, což dále sníží náklady."http://news.auto.cz/technika/pristi-generace-tdi-jiz-bez-systemu-cerpadlo-tryska.html
Emise v tom nehrály žádnou roli.
Samozrejme ze je to kvuli emisim a norme Euro 5. S PD systemem se bez obrovskych investic uz neda nic delat. CR da emise naprosto v pohode vcetne budouci normy. Jeste k te oblibenosti, ta je velka jen do urcite miry nez majitel zjisti nutnost vymeny vstrikovacu (bezne kolem 100.000 km). Dalsi cenovou lahudkou je dvouhmotovy setrvacnik a pripadne FAP filtr. Kdy z si pak koupite ojete auto za rozumnou cenu a zjistite ze jste tam najednou za 100 tisic jen na vymene provoznich veci tak to opravdu nepotesi. Sam jedno vlastnim a bohuzel vim o cem mluvim. O nesvarech motoru 3.0 PD ani nemluvim staci procist audi/vw/skoda fora.
PD system zvládne euro5 zcela stejnými prostředky jako cr. V tom není žádný problém. Je to skutečně jenom otázka výsledné ceny motoru. Motor s CR je o 20% levnější než s PD a druhý důvod je ten, že zástavbově je motor s CR o cca 10-12cm nižší než motor s PD, takže neomezuje design přední části vozu.
mna by len zaujimalo, ze ako si prisiel na ten 3.0 PD ??? trojlitre boli od zaciatku v audi a vo vw CR. a este sa cudujem, preco by ludia na skoda fore hovorili o svojich nesvaroch s 3.0 tdi. na audi a vw ok, ale ze by skodovky mali tento motor?
Fora jsem myslel obecne koncernova. U 3.0 jsem se upsal, to bylo vztazeno k tem problemum s ojetinama.
tak potom vsetko ok
Zajmave ze presli na CR az jako posledni... Jestli to nebude spis tim, ze kazda nova technologie je drazsi nez ta stara, ale jeji technicka superiorita ji ziskava zajem vyrobcu. Postupem casu se hromadnou vyrobou stava nova technologie levnejsi nez stara i presto, ze je technicky vyse...
Vy se na to díváte očima zákazníka, který vidí jen ten svůj jeden kousek autíčka. Výrobce to vidí jinak. Pokud se rozhodne, že přejde na jiný systém vstřikování, pak v případě VW jich potřebuje dva-tři miliony ročně. A to mu hned tak někdo nedodá. VW není výrobce co dělá pár kousků (sto-dvěstě tisíc) nafťáků ročně.
Hloupost! Jedním z hlavních důvodů. proč se VW group tak dlouho držel PD byl v tom, že do PD investoval relativně hodně peněz a proto nemohl PD jen tak opustit - úmyslně brzdil přechod PD->CR, aby zákazníci zaplatili jeho vývoj. Byl by špatný hospodář, kdyby vrazil peníze do vývoje něčeho a poté přešel na něco jiného, aniž by se nesnažil o zaplacení ze strany zákazníků. A je vidět že se to VW vyplatilo - ještě dlouho nabízeli PD v autech a zákazníci to kupovali.
Právě tak to je. Navíc motory CR nemají a zřejmě ještě dlouho (a možná nikdy) mít nebudou energetické parametry srovnatelné s PD. Dnešní commonraily prostě mají jak z konstrukčních důvodů tak z důvodů euronorem spotřeby vyšší, než letitá "pédéčka". A tuhle výhodu si chtěl VW samozřejmě ponechat co nejdéle. Proto odkládal nikoli výrobu ale vývoj motorů CR, dnes tu jsou a kromě akustiky nejsou v ničem lepší, než jejich předchůdci.Utlumit lze pak skoro každý motor, faktem je, že V10TDI PD v Touaregu je o fous tišší než V8TDI CR v Q7, 1,9TDI 96kW v A4 je nesrovnatelně tišší, než tentýž motor v Octavii nebo Sharanu. Smutné pak je, že poslední oběť donsizingu, a to T5 a Multivan, to odnesly dost ošklivě, myšlen tím motor BiTDI versus R5. Čtyřválec místo pětiválce, dvoulitr místo 2,5, papírově sice naoko výkonnější, ale na silnici to vnímáte pvýrazně opačně, spotřeba papírově nižší, ale v reálu právě naopak. Vnitřní hluk subjektivně stejný. A touran, ač je prostorově a jízdními vlastnostmi vyřešen skvěle, prostě dobře utlumen není. Ani s PD ani s CR.
To je nesmysl. Zadnej vyrobce neprejde na novej typ motoru ze dne na den a tak nepotrebuje hned miliony motoru urcityho typu. I kdyz dnes uz VW vyrabi CR motory, tak stejne jeste prodava auta s 1.9 z Felicie...Krome toho Toyota je vetsi vyrobce nez VW a Common rail prodava uz od roku 2000.
no mne sa to paci urcite, aj ked to cenovo mozno nieje najvyhodnejsieurcite by som tomu ale vytkol interier ... stredova konzola je skareda a cele je to hrozne plastove (A daju sa spravit aj celkom pekne plasty)ale v tejto kategory je to urcite super volba
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.