Test VW Caddy Maxi Life 2,0 TDI: kompaktní bus

Proč si pořizovat minibus, když kompaktní dodávka umí to samé? Přišel čas na test Caddy Maxi, vyrovná se i moderním MPV?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Delší a prostornější, Sexy dodávka, Midibus
  2. Vhodná nafta, Naměřená dynamika, Okruhový speciál
  3. Agresivní ceny, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Historie Volkswagenu Caddy by vydala na celou legendu. Poprvé se představil v roce 1980 na podvozkové platformě Golfu první generace. Jednalo se vlastně o pick-up, v USA prodávaný pod obchodní značkou Rabbit Pick-up.

V roce 1996 se na rozvojových trzích začal nabízet pick-up pod značkou Caddy, což byla obyčejná česká Škoda Felicia Pick-up. V tom samém roce se představila druhá generace klasického Caddyho, tentokrát již na podvozkové platformě menšího Pola. Jeho takřka nerozeznatelným sourozencem byl Seat Inca.

V roce 2003 se představila třetí generace Caddy na podvozkové platformě Golfu páté generace a MPV modelu Touran. O rok později se představila osobní verze Life a letos prodloužený Caddy Maxi včetně testované osobní verze Life. Caddy přitom sbírá jedno odborné ocenění za druhým a lze předpokládat, že i jeho prodloužená varianta se dočká tržních úspěchů a ocenění odborné veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Delší a prostornější

Zpočátku nám unikalo, proč vlastně vzniká prodloužený Caddy Maxi. Vždyť Volkswagen nabízí řadu užitkových i velkoprostorových modelů a je jen na zákazníkovi, aby se do nabídky „vešel”. Německý výrobce jde ale opačnou cestou a snaží se na přání klienta napasovat stále nové modelové řady. Co na tom, že jsou si technicky příbuzné, německý marketing totiž funguje.

Caddy byl prodloužen o 47 cm. Zadní převis se prodloužil o 150 mm a rozvor dokonce o 320 milimetrů. Caddy Maxi je na trhu ve třech verzích - klasický furgon, kombi s pěti či sedmi sedadly (pětimístná verze i v provedení N1) a luxusní Life (5 - 7 míst).

Hlavní výhodou je ohromný prostor pro cestující a dokonce i v sedmimístném provedení zavazadlový prostor o objemu základních 380 litrů, což nenabízí žádný velkoprostorový konkurent. Pokud ubereme jednu řadu sedadel, zavazadlům se dostane 1 350 litrů prostoru. S druhou řadou sedadel venku to činí již úctyhodných 3 800 litrů. Třetí řada sedadel nabízí neznatelně zvětšený prostor pro cestující (+ 5 cm).

V užitkové verzi je nabízen Caddy Maxi Panel Van s tepelně izolovaným prosklením, posuvnými dveřmi vpravo vzadu a volbou zadních dvoukřídlých dveří nebo výklopné zádi. Nákladním prostorem 4 200 litrů se Caddy Maxi řad mezi klasické dodávky, užitečná hmotnost činí 800 kg, délka ložné plochy činí 2 250 cm až 3070 cm s využitím variabilní přepážky

Základem pod kaptou Caddy Maxi zážehový čtyřválec 1.6 74 kW, naftovou nabídkou zahajuje nesmrtelný 1,9 TDI PD o výkonu 77 kW. Na přání může být vybaven dvouspojkovou převodovkou DSG. Na vrcholu nabídky stojí agilní čtyřválec 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW. V plánu je také benzinová verze s alternativním pohonem na zemní plyn.

Caddy Maxi Life lze na českém trhu pořídit od 586 781 Kč vč. DPH, verze N1 v pětimístném provedení statuje na 511 299 Kč bez DPH.

Sexy dodávka

Konzervativní design Volkswagenů je po několik dekád nestárnoucí. To samé platí o víceúčelových vozech Wolfsburgské automobilky. Příď Caddy Maxi plně vychází z modelu Caddy a ten pro změnu z MPV Touran.

Svažující se kapota nese klasický gril s logem VW, přední světlomety mají čirou optiku a tubusový design jednotlivých reflektorů. Spodní nelakovaná část předního nárazníku s grilem chlazení nese přední mlhovky a opticky ukončení robustní nárazník úsměvem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohled zboku odhaluje minimalistická designová východiska německých návrhářů. Krabicoidní design nicméně funguje i v 21. století a Caddy maxi působí svěže a moderně. Svůj díl na tom mají spíše subtilní A sloupky, vysoká stavba karosérie s jednoduchými, ale kyprými tvary. Boky Maxiho proto připomínají Němky na Oktoberfestu - pěkně zakulacené a robustní, nejlépe s korbelem v ruce.

Caddy Maxi je z profilu elegantní a díky své délce taky opticky štíhlejší než krátký model. Zadní prosklenné části kabiny sluší zatmavená skla a tak lze Caddyho využít i k nepříliš počestným účelům za předpokladu, že vyndáte obě řady zadních sedadel. Z caddyho se tak rázem stane prostorný karavan na dlouhé cesty. Slušivá pětipaprsková litá kola pak podtrhují nevtíravou německou eleganci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při pohledu na záď s křídlovými dveřmi už Caddy Maxi nezapře svůj dodávkový charakter ani zatmavenými skly. Robustní zadní nárazník jistí drobné kolize při parkování a popojíždění po městě, zatímco koncové svítilny jsou dost vysoko, aby nedošly jakéhokoliv šrámu.

Design nového Caddy Maxi nám přijde Maximálně vyvážený a líbivý. Více už s dodávkou udělat nelze a Volkswagen sklízí oprávněné ovace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Midibus

Volkswagen dělá praktické interiéry bez větších emocí. Jejich výhodou je nezaměnitelná ergonomie, praktičnost, jednoduchá údržba. K nevýhodám patří strohost a v poslední době použití levnějších tvrdých plastů. Jak je na tom Caddy Maxi?

Ctí všechna výše uvedená pravidla, plusy i mínusy. Otevření dveří nás přesvědčí o královském přístupu do kabiny. Přední sedadla jsou vyvedena ve slušivé kombinaci modrošedého potahu, potahové látky Volkswagenu jsou kvalitativně hodnotnější než běžná evropská provenience, na druhé straně kvalitní měkčené plasty z konce minulého století ve Volkswagenech takřka vymizely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Barevné sladění je vynikající a zaslouží si náš obdiv. Ergonomie předních sedadel je v Caddy Maxi průměrná, záda v nich kupodivu nebolí ani na dlouhých trasách, jako se to stává  konkurentů. Přejdeme-li k palubní desce, ta plně vychází z Caddyho a Touranu. Naprosto ergonomicky dokonalá a přehledná působí kvůli tvrdým plastům poněkud nudně.

Přístrojový štít má klasické uspořádání, středový panel nese kvalitní audiosoustavu a ovládání automatické klimatizace, před spolujezdcem se nachází otevřená úložná schrána. Další úložné prostory lze najít ve výplních dveří a nad čelním sklem ve střešní nástavbě. Středový tunel nese držáky nápojů a je zakončen středovou loketní opěrkou s miniaturním úložným boxem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V druhé řadě sedadel je královské místo srovnatelné s moderními midibusy, tedy autobusy střední velikosti. Bohužel zde při obsazení ve třech nelze hledat ergonomii a tak připomínají klasická autobusová sedadla z Karosy - měkká, ale bez jakéhokoliv vedení a výrazní opory těla. Cestující vzadu alespoň potěší držák na nápoje a zásuvka na 12 Voltů na konci středového tunelu.

Přístup do třetí řady je nad očekávání jednoduchý a Volkswagen s ním sklízí body. Stačí jediné zatáhnutí látkovou páskou a druhá řada sedadel vystřelí kupředu. Vzniklý nástupní prostor je plně dostatečný i pro obézní jedince a tak není třetí řada caddy maxi směšným marketingovým tahem, ale splněným slibem o plnohodnotném sedmimístném automobilu. Caddy Maxi jím totiž je a v tomto směru překonává i luxusnější konkurenty jako Citroën C4 Picasso nebo Renault Scénic

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dvojice cestujících vzadu má k dispozici dost velké úložné schránky, které by bez nadsázky mohly sloužit k odvozu živých úlovků jihočeským rybářům. Opět však připomínáme až nezvykle tvrdé plasty. Dílenské zpracování interiéru je fascinující a dokazuje, že Volkswagen je stále na špici evropské kvality.

Základní zavazadlový prostor má objem 380 litrů. Je perfektně přístupný přes dvojici křídlových dveří. Rovná podlaha, minimum hluchých míst a polstrování včetně tvrdých plastů na exponovaných místech z něj činí ideální stěhovák.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vyjmutí druhé a třetí řady sedadel je jednoduché a vytváří z Caddy Maxi malou jednací místnost. Již zmíněných 3 800 litrů je natolik úctyhodná hodnota, že Caddy Maxi zřejmě vyzyvatele na evropských trzích nenajde.

Interiér německého víceúčelového expresu se může chlubit excelentní prostorností, vynikajícím dílenským zpracováním a skvělou ergonomií. Ke slabým stránkám patří tvrdé plasty a nudná palubní deska. Kvůli té si ale nikdo Caddy Maxi kupovat nebude.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

 

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků