77
Fotogalerie

Test Volvo XC70 D5: terénní mise

Vyzkoušeli jsme nové Volvo XC70 s nafťákem D5 pod kapotou. Je jen dalším pseudotérenním kombi, nebo umí i něco víc?

Kapitoly článku:


Nedávno jsme vám přinesli test tradičního kombíku Volvo V70. Jeho terénním dvojčetme je již přes osm let Volvo XC70, dříve nazývané Cross Country. Jedná se konečně o něco více než přizvednuté kombi s pohonem všech kol, nebo zůstane opět jen u terénních snů? To se dozvíte v našem testu.

volvo_xc70d5_2/P1910395.JPG volvo_xc70d5_2/P1910392.JPG volvo_xc70d5_2/P1910407.JPG

Záměna stylu

Volvo XC70 se od své sestřičky V70 liší několika podstatnými tvarovými detaily. A začněme rovnou u přídě. Zatímco V70 má konzervativnější pojetí předního nárazníku, přední nárazník u XC70 vychází z agresivnějšího sedanu S80 a přidává ještě odlišně lakovaný spoiler a rámečky předních mlhovek.

Rovněž tvarování přední masky je odlišné, zatímco kombi i sedan se drží hranatého tvaru s oblými rohy, terénní kombi sází na šestiúhelníkový gril přední masky. Náklady na odlišení samostatného modelu jsou tak minimální a přesto dostatečně viditelné.

volvo_xc70d5_2/P1910394.JPG volvo_xc70d5_2/P1910390.JPG volvo_xc70d5_2/P1910402.JPG

Kombi v líbivé khaki metalíze působí neskutečně agresivně, přesto jeden detail ubyl. Přední maska byla z nelakovaného černého plastu,. V nové generaci je již v lakovaném provedení podobně jako předloha, tedy sedan S80.

Pohled zboku prozrazuje, odkud vítr vane u přizvednutých kombi. Žádné nášlapy a ochranné rámy, stačí kus nelakovaného plastu v lemech blatníků a ve spodní části dveří. Nelakovaná část vzadu přechází v rovněž nelakovaný zadní nárazník. Ten navíc zkrašlují výrazné odrazky ve stříbrném rámečku. Styl podtrhují značková litá kola s logem XC. Co více si u stylového terénního kombi přát?

volvo_xc70d5_2/P1910398.JPG volvo_xc70d5_2/P1910405.JPG volvo_xc70d5_2/P1910403.JPG 

Rovněž zadní nárazník nese stříbrný spodní ochranný kryt, ale jak známo, u přizvednutých kombíků je vždy s jistotou o kočičí zlato, tedy plast v imitaci matného hliníku. Zádi dominují mnohoúhelníkovité koncové svítilny, které jsme kritizovali u jinak zdařilého kombíku. U přizvednuté verze se pak díky nim Volvo zezadu tváří jako důkladný facelift Subaru Forester. Byl to záměr, nebo se jedná o kouzlo nechtěného? Zvláště, když přímým konkurentem Volva XC70 je Subaru Outback.

Design nové generace XC70 na nás působí vyrovnaně a především svěžím dojmem. Je zřejmě dost těžké odlišit se v záplavě přizvednutých modelů a Volvu XC70 se to vcelku daří. Jen je třeba dávat pozor, aby se ze vtipného nápadu nestal plastový kýč na přeplněných městských sídlištích.

volvo_xc70d5_2/P1910407.JPG volvo_xc70d5_2/P1910410.JPG

Interiérem daleko před konkurencí

Interiér nových modelových řad S80/V70/XC70 jsme důkladně řešili již v testu Volva V70. Přesto si ten samý interiér opět zaslouží naši pozornost pro svou vyváženost a subjektivně vzato i krásu. Po otevření dveří nás čeká působivá kombinace světle béžového a černého plastu, imitace mahagonového dřeva a sytě hnědé kůže na potazích sedadel. To je vskutku neobvyklá a exkluzivní barevná kombinace, za kterou by se nemusel stydět ani Bentley.

Palubní deska je v barevné kombinaci černý vršek a světle béžová spodní část včetně stejnobarevného volantu s koženým potahem. Tato barevná kombinace výrazně kontrastuje s terénním zaměřením nového XC70. Praktickým detailem je integrovaná tovární navigace Volvo. Ovládá se dálkovým ovladačem a je naprosto intuitivní, nepotřebujete žádný manuál, abyste ji bez dlouhého přemýšlení nastavili. Pochválit ji můžeme za přesné mapové podklady v Čechách i Německu, tedy v zemích, na jejichž území naše testy pravidelně probíhají.

volvo_xc70d5_2/P1910527.JPG volvo_xc70d5_2/P1910534.JPG volvo_xc70d5_2/P1910536.JPG

Středový panel a tunel tvoří jeden navazující celek, stejně jako středový tunel a loketní opěrka, která navazuje rovnou právě na zmíněný tunel, to vše provedeno v světlém béžovém plastu a stejnobarevné kůži.

Přední sedadla jsou navíc čalouněna perforovanou kůží s možností vyhřívání nebo větrání podle libosti posádky. O jejich ergonomii jsme se zmiňovali již v předchozích testech a můžeme jen zopakovat, že je považujeme za jedny z nejlepších na evropských trzích.

volvo_xc70d5_2/P1910517.JPG volvo_xc70d5_2/P1910523.JPG volvo_xc70d5_2/P1910519.JPG

Prostoru na zadních sedadlech je v porovnání s předchozí generací skutečně více. Ergonomie zadních sedadel je vynikající, nescházejí ani aktivní opěrky hlavy, případně multifunkční středová loketní opěrka, která vám poslouží nejen jako opěrka, ale i držák nápojů nebo toaletní stolek a zásuvka na doklady dohromady.

Zavazadlový prostor má základní objem 575 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1  580 litrů. Námi testovaný kousek měl vzadu líbivé a praktické béžové polstrování a také masivní demontovatelnou ocelovou mříž, takže vzadu můžete v klidu převážet dva lovecké ohaře, nebo jednu překrmenou tchýni, aniž by vás tito pasažéři ohrožovali při koncentraci na řízení.

volvo_xc70d5_2/P1910513.JPG volvo_xc70d5_2/P1910507.JPG volvo_xc70d5_2/P1910501.JPG volvo_xc70d5_2/P1910505.JPG

Samozřejmými detaily je oddělovací přepážka v zavazadelníku, plynová vzpěra držící podlahu při potřebě manipulace a rezervním kolem, nebo elektricky ovládané páté dveře. XC70 tak rozhodně není zkráceno na komfortu svých civilních sourozenců.

volvo_xc70d5_2/P1910494.JPG volvo_xc70d5_2/P1910495.JPG volvo_xc70d5_2/P1910497.JPG

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud