Kapitoly článku:
Bezpečnost
Na téma bezpečnosti toho ve spojení s automobilkou Volvo bylo napsáno více než dost. Mimochodem vyšší hmotnost auta má údajně také na svědomí bezpečnost. Lidově řečeno za to může pořádně postavené karoserie. Model XC70 samozřejmě nabízí také celou škálu různých asistentů počínaje hlídání mrtvého úhlu, přes adaptivní tempomat (s manuální převodovkou brzdí do 30 km/h, s automatem umí zastavit) nebo sledování únavy řidiče. Světe div se, systém únavu během jedné delší jízdy opravdu odhalil.
Za příplatek můžete získat všechny možné asistenty. Užitečné je jak hlídání mrtvého úhlu, tak především varování před kolizí.
Protože nejde o žádné novinky, nebudu toto téma dále rozepisovat. Zastavím se pouze u systému sledující bezpečnou vzdálenost od auta jedoucího před vámi. Funguje výborně. Pokud se přiblížíte k vozidlu více, než je zdrávo, head-up displej vám promítne přímo do zorného pole červený pruh imitující třetí brzdové světlo. Systém upravuje vzdálenost podle rychlosti, intenzitu světla podle něčeho, čemu říkejme třeba míra nebezpečí kolize. Pokud jde do tuhého, světlo se rozbliká a doplní o varovný tón.
Na první pohled jde o věc celkem zbytečnou. Navíc, především ve městě, auto začne varovně pípat v případech, kdy pouze míjíte zaparkovaný vůz. Není ovšem nic jednoduššího, než asistent vypnout. Jenže on tento pomocník může být také velmi užitečný. Během testu mě chytla při jedné delší jízdě taková průtrž, že bylo vidět asi tak na dva metry před auto. Přesně tohle jsou případy, kdy přijde systém upozornění na nebezpečí kolize vhod. Varovné světlo se začíná rozsvěcet a řidič ještě fyzicky vůz jedoucí před ním nevidí. Velmi užitečná záležitost. V kombinaci s adaptivním tempomatem stojí 54 000 Kč.
Za jeden a půl…
Volvo XC70 je stále i po několika letech působení na trh auto, které má co nabídnout a které dokáže modernější konkurenci v některých ohledech porážet. Prakticky jediným problémem tak může být cena. Volvo si svůj povedený allroad cení minimálně na 1 080 000 Kč. Testované D3 AWD se systémem Stop/Start a manuální převodovkou začíná na sumě 1 141 000 Kč se základní výbavou Kinetic.
Naší výbavu nejdete na opačné straně ceníku. Vrcholná úroveň Summum začíná s cenovkou 1 331 000 Kč. Výbava je sice bohatá, ale pořád je za co připlácet (sledování pozornosti řidiče, adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce atd.). Ve výsledku se i prostřední naftová XC70 s manuálem může nebezpečně přiblížit hranici jednoho a půl milionu Kč.
Technické údaje: Volvo XC70 D3 AWD
Rok • stupeň výbavy
2012 • Summum
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 400 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 93,5 mm
Nejvyšší výkon
120 kW (163 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
420 Nm při 1 500 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,4 s
Nejvyšší rychlost
200 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
575 l • 1 580 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 815 kg • 2 400 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,5 • 5,1 • 5,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 614 mm • 1 580 mm
Rozměr pneumatik
235/50 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 838 × 1 870 × 1 604 mm