Test: Volvo XC70 D3 AWD – naftová stálice

Model XC70 figuruje v nabídce automobilky Volvo už poměrně dlouho. Jednoduše tvarovaný vůz byl jedním ze zakladatelů v současnosti tak žádané kategorie allroad. Přestože se dnes už nejedná o žádnou převratnou novinku, stále má tohle auto hodně co nabídnout.
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je…, Cestujeme na úrovni
  2. D3 AWD – povedený kompromis, Jednostranná záležitost
  3. Bezpečnost, Za jeden a půl…
  4. Fotogalerie

Volvo XC70 zaparkovalo v naší redakční garáži už několikrát. Pokud zapátráte v rubrice „testy“, najdete tam verzi osazenou vrcholným naftovým motorem D5 a nebo poměrně zajímavé provedení se šestiválcem 3.2 V6 pod kapotou. Poslední novinkou, která se také ukázala prakticky ve všech médiích, bylo XC70 v edici Ocean Race. Tu jsme měli objednanou i my, ale z různých důvodů jsme nakonec místo silniční plachetnice dostali do testu běžnou verzi s naftovým agregátem D3, manuální převodovkou a pohonem všech kol.

Testy | Volvo

Test Volvo XC70 3,2 V6: všude doma

Nabídka a značení dieselových motorů je trochu zavádějící. Už jsme o tom nedávno psali, ale pro pořádek určitě neuškodí stručné opakování. Ať víme, o čem bude dnes řeč. Volvo totiž nabízí XC70 D3, D3 AWD a D5. Všechno to jsou pětiválcové jednotky, první zmíněná ovšem nabídne objem dvou litrů a maximální výkon 120 kW (163 k). Ve spojení s pohonem všech kol dostanete také 120 kW (163 k), ale pod kapotou budete mít motor o objemu 2400 ccm. Vrcholná D5 pak má rovněž 2,4 l, ale vyprodukuje 158  kW (215 k).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volvo XC70 dostalo jednoduchý a elegantní design, který nestárne.

V jednoduchosti je…

Každý určitě zná takové to pořekadlo, kterak jednoduché věci jsou krásné. Volvo XC70 je přímo ukázkovým ztělesněním takového rčení. Opět je na místě podotknout, že tohle auto už figuruje na trhu několik let a stále vypadá v podstatě stejně. Přesněji řečeno vypadá pořád stejně dobře a dobře bude vypadat i za dalších pět deset let. Takovýto design nestárne. Musím otevřeně přiznat, že se mi klasický design oproti tomu novému aplikovanému například na V60 líbí mnohem více a mnohem více na švédskou automobilku sedí.

Testy | Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Kombi | Premiéry | Volvo

Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Testovaný exemplář navíc dostal bronzovou metalízu (příplatek 24 000 Kč), která autu opravdu hodně sluší. Na téma designu myslím není potřeba nic dalšího dodávat. Elegantní kombi pořád patří mezi nejhezčí ve své kategorii a nic na tom nezměnil ani příchod Peugeotu 508 RXH, ani Volkswagenu Passat Alltrack.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo již tradičně nijak nemaskuje přítomnost radaru pro adaptivní tempomat. Ten bohužel není součástí ani té nejvyšší výbavy.

Cestujeme na úrovni

Také o interiéru platí to samé co o samotném designu auta jako takového. Jednoduchá elegance  švédského designu je do jisté míry účelná a především na pohled velmi pěkná. Testovaný vůz dostal tu nejvyšší výbavu a podle toho to uvnitř také vypadá. Dvoubarevná palubní deska, kožená sedadla, krémová kůže na volantu nebo řadicí páce… Necháme stranou polemiku o tom, že například světlý volant není úplně nepraktičtější řešení. Jako celek vypadá interiér luxusně. Za pěkné bych označil také dekory v barvě ladící s karoserií. Volvo samozřejmě nabízí i něco jako dřevo, což ale ve výsledku působí dost uměle a dojem z interiéru určitě nezlepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je kvalitně zpracovaný, jednoduše tvarovaný a maximálně luxusní. Světlé barvy jsou sice nepraktické, ale vypadají velmi dobře.

Řidič i spolujezdec se mohou těšit na široká a velmi pohodlná sedadla. Jim bych vytknul pouze absenci výraznějšího bočního vedení. Na druhou stranu musím doplnit, že XC70 se mi dostalo do rukou před cca třemi lety a tehdy jsem si stěžoval na to, že sedačky byly extrémně měkké, což na první pohled působilo velmi komfortně, ale po čtyřhodinové jízdě z oněch komfortních křesel bolela záda. Budiž Volvu ke cti, že na tento problém si po posledním testu XC70 stěžovat nemohu. Sedadla jsou měkčí, ale ne přehnaně jako tomu bylo dříve.

Testy | Volvo

Test Volvo XC70 D5: terénní mise

Ergonomie je u Volva XC70 velmi časté téma. Jednoduchý přístrojový štít není problémem, terčem kritiky se stává středový panel s efektním sedícím panáčkem suplujícím ovladače klimatizace, kolem kterého jsou sdružena tlačítka různých systémů. Osobně toto řešení nehodnotím ani jako ideální, ani jako nějak zvlášť tragické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Středový panel bývá často terčem kritiky. Vyžaduje trochu zvyku, ale spoustu věcí lze ovládat také přímo z volantu.

Ty nejčastější funkce jako teplotu vzduchu, hlasitost hudby apod. ovládáte pomocí velkých otočných ovladačů, takže tady problém není. Pokud ale budete chtít aktivovat například některý z bezpečnostních asistentů nebo prostě udělat něco jiného, musíte se na středový panel trochu pozorněji podívat, protože tlačítka jsou všechna stejná. Nutno ovšem podotknout, že spoustu věcí lze ovládat přímo z volantu přes obrazovku multimediálního systému. Vše je mimochodem kompletně v češtině.

Také na cestující vzadu čekají pohodlná sedadla (mimochodem řidič může tlačítkem sklopit kvůli lepšímu výhledu zadní opěrky hlavy), vzhledem k rozměrům auta bych ale čekal větší prostor v oblasti kolen. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 575 litrů. Vhod přijde pořádná mříž oddělující druhou řadu sedadel od prostoru pro zavazadla, přepážka omezující pohyb vašich věcí ve velkém zavazadelníku nebo vzpěra, která podrží dno v případě, že se budete potřebovat dostat k rezervě. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. V jednoduchosti je…, Cestujeme na úrovni
  2. D3 AWD – povedený kompromis, Jednostranná záležitost
  3. Bezpečnost, Za jeden a půl…
  4. Fotogalerie
Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 208 757 km
Cena: 205 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků