Test Volvo XC70 3,2 V6: všude doma

Cokoli, co zavání SUV, je dnes populární. Na tuto kartu sází i všemožné allroady včetně Volva XC70. Zvládne to, co dobré SUV?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design do města, Omezeni rozvorem
  2. Benzinové preludium, Naměřená dynamika, Rychlejší reakce, Anděl na horách
  3. Prémiová cena, Technické údaje
  4. Kompletní fototgalerie

Zatímco na začátku roku jsme vám přinesli test naftového expresu XC70, tentokrát jsme zalovili ve vznešenějších vodách. Pod kapotou švédského allroadu se totiž nachází vidlicový šestiválec původem od Yamahy. Jak moc změní charakter přizvednutého kombíku?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Design do města

Designu nové XC70 jsme se věnovali již minule. S odstupem času jej hodnotíme jako vyspělý styling do města. Tváří se sice sportovně, ba dokonce mu neschází ani off-road look, ale daleko více bude doma nablýskaný před divadlem ve městě.

Příď ovládá masivní přední kapota, rozměrné přední světlomety s čirou optikou a bohatě profilovaný přední nárazník s kombinací lakovaných i nelakovaných částí a imitace matného hliníku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Silueta švédského kombi znatelně obrousila tradiční hrany. Volvo sice stále vypadá jako tank, ale  tomto případě spíše jako hbitý obrněnec, než těžký německý Tiger z druhé světové války.

Hra se světlem a s materiály je ústředním motivem designérského snažení u XC70. A tak siluetu tvoří mohutná kabina s bohatým prosklením, robustní nelakovaná pryžová linka v dolní části karosérie, případně masivní, do boku protažené nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Záď vozu je pak tím nejtradičnějším, co může Volvo nabídnout. Podlouhlé koncové svítilny se sice pouštějí do odvážnějších tvarů, ale drží základní linii kombíků Volvo. Zadní nárazník s imitací matného hliníku je třešničkou na dortu, který jinak usedlému kombíku dodává na razanci. Volvo XC70 v modelovém roce 2008 představuje prémiovou nabídku mezi evropskými allroady.

Omezeni rozvorem

Kdybychom se chtěli pustit do kritiky, slabinu si najde v rozvoru všech vyšších modelů Volvo. Švédská automobilka totiž omezila jejich rozvor a tak při posunutí předních sedadel zcela dozadu nezbývá moc místa pro nohy cestujících vzadu. To je stará bolest Volva, ale najde-li se jen trochu ochoty posunout sedačku trochu dopředu, XC70 pohodlně pojme čtyři pasažéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Po otevření dveří posádku uvítá kombinace nejemnější hnědé kůže v kombinaci s imitací kořenového dřeva. Takřka rustikální design se podílí na domácí atmosféře na palubě Volva. Ergonomie palubní desky je příkladná, tvarování sedadel neunaví ani pasažéry postižené skoliózou a vybrané materiály na palubě svědčí o prémiovosti Volva lépe než cenovka za sklem.

Na zadních sedadlech je místa dost ve všech směrech pod podmínkou, že cestující vpředu nemají zcela posunutá sedadla. Pohodlné kožené gauče se o tělo postarají lépe než látkové židle hanby u konkurence. Komu by pohodlí nestačilo, může si samostatně nastavit klimatizaci a ještě využít držáků nápojů v loketní opěrce.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 575 litrů, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1  580 litrů. Námi testovaný kousek měl vzadu líbivé a praktické béžové polstrování a také masivní demontovatelnou ocelovou mříž. Samozřejmými detaily je oddělovací přepážka v zavazadelníku, plynová vzpěra držící podlahu při potřebě manipulace a rezervním kolem, nebo elektricky ovládané páté dveře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design do města, Omezeni rozvorem
  2. Benzinové preludium, Naměřená dynamika, Rychlejší reakce, Anděl na horách
  3. Prémiová cena, Technické údaje
  4. Kompletní fototgalerie
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků