Test Volvo XC60 D5 AWD: SUV z první ligy

38 komentářů

petr
17. prosince • 0:26

Pouze další vytuňený traktor ve třídě těžkých vah. Tento traktor nemůže nikdy vážit pod
2,0t. Zvažte ho a budete se náramně divit. Údaje o váze a spotřebě jsou, jak již známo u
švédského výrobce nepravdivé.

Roman
4. února • 11:52

Zdravím vas...Kupil som si Volvo XC60 zo zahranicia, no príručka o aute je v cudzom jazyku. Nema niekto nejaku zbytocnu, ktoru by mi mohol zaslat v SR alebo ČR jazyku???
Ide o model XC 60 z roku 2010, Objem motora 2,4 diesel, automat, D5.
AK by mi niekto vedel s tymto pomoct, tak mu budem velmi vdzacny.
Kontaktujte ma na mail.: skiclubprogress@gmail.comInac, auto slape ako hodinky !!!Dakujem.

Fery
19. února • 18:59

;-)Měl jsem stejný problém,nakonec mi jej stáhl kolega z internetu v elektronické podobě na flešku.

Karel  Karel (nefritex)
1. dubna • 15:33

Jo tak já nevím co to vlastně mám, ale je to z října 2012, jako koupený nový. To s těmi mlhovkami máte pravdu, to jsem tam zapomněl uvést, to mě v tom Volvu říkali taky. Že prý xeon svítí dostatečně i v mlze. Přišlo mě to trochu divný zrovna v tom Volvu, kde bezpečnost je na prvním místě. Mlhovky vyrábí resp. montují i jiní výrobci na jiná auta, která taky mají xeony, (vlastním ještě citroen DS5 hybrid, tam to je) tak proč jiní to považují za potřebný prvek na autě a u Volva to považují za zbytečnost.
Jinak mám dole takové plastové mřížky a na ty se to přidělává. Mlhovky jsem viděl také namontované, jakési kombinované s denními světly, ale ta cena... Asi mě stačí jen denní světla, prostě jak se nastartuje, aby se rozsvítily, nic víc.
http://exterierove-osvetleni.heureka.cz/volvo-xc60-denni-sviceni/... Ty pásky od Volva vedle světlometů se mě opravdu zdají být až příliš daleko od okraje vozu, asi by to neprošlo tou vyhláškou, co definuje rozměry pro umístění denních světel.
Jinak taktéž si myslím, že XC60 stačí, nepotřebuji CX 90, je to sice pár centimetrů, ale tohle je lehčí a obratnější, i v terénu, motor silný, já s tím vyjedu všude, i v zimě na sněhu, tak bych do těžšího modelu nešel.

renda
20. dubna • 14:05

Denni sviceni je zvlast u novych drazsich aut ke vzteku. Sviti predek ne zadek. Spousta ridicu nevi zrejme co je snizena viditelnost . Asi si mysli ze ranni svitani a vecerni soumrak je urcen k dennimu sviceni...mam mondeo r. 2009 kde automaticky sviti po startu svetla, krome natacecich a nejde ostrikovac svetel. Po prepnuti na normalni se zapoji tyto funkce..Jinak za tu dobu zadny problem s xenony. Vyhrivane predni okno mi u xc60 v zime chybelo ( nema ani outback) u mondea v pohode. Xc 60 jsem mel pujcenou v r designu automat na tyden a moc se mi libilo. Moc jsem ho nesetril ale spotreba 8- 8,5 . Outback jsem mel na vikend ( diesel) manual sviceni jako mondeo, sptreba do 8 litru. Zaver nic neni dokonale...ja bych videl dohromady subaru outbeck, xc 60,toyota rav 4 (nove technologie) nova kuga (spickova technologie) k tomu vyhrivane predni okno a nekoho kdo vysvetli vecernim a ranim bludickam na co je denni sviceni...

Karel  Karel (nefritex)
20. dubna • 16:54

1. Denní svícení,
ano u nových aut se už spouští automaticky, LED, člověk na to nemusí myslet, nezapomene na to, vyhne se pokutě, šetří to xeony, na druhou stranu svítí jen předek, je to opravdu jen na den. Proto jestli to někdo používá za svítání, nebo za soumraku ke přechodnému svícení mezi "nesvícením a plném svícením xeonama" potom špatně.2. Zapínání denních světel-montáž-smysl denních světel
Ciroen DS5 hybrid a mám možnost ještě jezdit v Touareg R line V8, tam je to jak píšete, po nastartování je jen LED denní svícení a automat přepne večer v šeření, nebo ráno za svítání komplet světla, nedá se tam tedy svítit dlouho do večera, nebo brzo ráno jen denními světly, ale ten AUTO přepínač se dá vypnout, takže je to na vás, jestli chcete, nebo nechcete svítit dřív a zavčasu.3. Vyhřívané přední sklo
Souhlasím s chybějícím vyhříváním předního skla u Volvo XC60. Měl jsem to dřív u Ford S-Max a teď to je i na Touaregu R-Line, a spolu s vyhříváním zrcátek je to luxus a praktika zároveň. Hlavně když auto už stojí hodně víc přes milion, tak bych to tam už dnes chtěl a vyžadoval.4. Spotřeba
Jinak já auta šetřím, čím větší auto, tím jezdím klidněji, pohodlněji a je mi jedno, jestli mě někdo předjíždí. proto mám spotřeby nižší, než jsou obvyklé. S Volvo XC60 v pohodě do 7,5l na sto v průměru, s Touaregem je to o litr a půl víc, jen to chce změnit styl jízdy, auto je velké těžké, hodně využívám jeho kinetické energie, prostě v klesání Touareg jede a jede a nemusí se vůbec šlapat na plyn. Ono potom taky to brzdění, když auto má 2,3 t...5. Závěrem zcela souhlasím, že nic není dokonalé, také bych několik aut dohromady pomíchal a udělal bych si jedno přesně podle své chuti, ale to tak jednoduše nejde. Proto to beru tak, že člověk nemůže mít všechno a jsem rád za to, že nemusím už jezdit ve škodovce 130L, ve které jsem jezdil ještě před 5ti lety a ve které jsem měl nehodu a skoro se v ní zabil. Dnes bych takovéto auta už nepovoloval na komunikace, při střetu tohoto auta s jakýmkoli modernějším autem děláte se škodovkou jen deformační zónu tomu s kým se srážíte, a následky jsou po tom fatální. Těžké zranění, roztrhané vnitřnosti, rozsekaná pánev, dlouhé léčení, invalidní vozík, jako v mém případě. Chce to pořádné a bezpečné auto. Přeji hodně štěstí na cestách a vždy bezpečný návrat domů.

Jaroslav
22. září • 8:49

Volvo xc 60 ocean race model 2012 jsem koupil před rokem s motorem D3 petivalec diesl 163 hp a jsem velice spokojen naprosto se všim a to jsem před tim vlastnil dva roky Mercedes cls diesel v upravě Brabus auto melo 265 hp a 600 nm ale zdaleka nejelo tak rozumně jako Volvo xc 60. Proto jsem k němu letos přidal mirně jete kabrio c 70 s benzinovou 2.4 petivalec atmosfera, auto jede slušně a spotřeba 8.5 až 10 litru je na vahu a tip motoru skvěla. To že dnes akcie Volva vlastni bohata Činska firma mě nevadi alespon budou mit vice peněz na vyvoj, hlavně že se auta vyrabi ve Švedsku a nebo v Belgii.

Karel
27. února • 20:11

Dobrý den, četl jsem příspěvky na auto vovlo xc60 a zaujalo mě vaše přispění do debaty, souhlasím, mám ho taky, hnědý, absolutně spokojen, jen bych se chtěl zeptat na denní světla. Jak používáte denní světla. Jsou to opravdu jen ty dva pásky diod mezi světlem a chladičem? Zdá se mě to slabé a mám strach jezdit jen s tím, aby mě policie nedala pokutu. Potom nevím jak to nastavit, když nastartuji, tak se samy nezapnou, musím dát polohu spínače doprostřed a svítí i světla vzadu. Mám ještě citroen DS5 hybrid a tam svítí denní světla jen vpředu.Tak bych uvítal raději se o to nestarat a při nastartování, že by se denní světla rozsvítila sama. Jestli máte nějakou zkušenost, tak mě prosím napište. Děkuji.

Honza
31. března • 17:26

Také jsem problém řešil :-D. Jako denní světla používám jen ty diodové pásky, i když na to asi nejsou určené. V testech se však uvádí, že jsou to světla na denní svícení. Ale. Svítí slabě. Kolemjedoucí mě někdy probliknou. Také si nejsem jistý, zda jejich vzdálenost od obrysů vozidla splňuje kriteria světel pro denní svícení. Spínač světel mám ve stř.poloze, tj. svítí současně i zadní diody. Po dojezdu ručně vypínám :-O. Svítivost předních diod prý zesílit nejde. Možná by to zvládl šikovný elektrikář. Prostě nešvar tohoto modelu, s kterým jsem jinak spokojen (D5 AWD).

Karel  Karel (nefritex)
31. března • 19:34

Dobrý den, děkuji za odpověď, za postřeh o tomto autu.
No mě to nestačilo, nespokojil jsem se s tím a šel jsem do Volva v Praze. Tam mě řekli, že opravdu tohle nejsou denní světla pro provoz na našich komunikacích. Ony natáčecí Xeony svítí stále stejnou intenzitou, tak skutečně dochází k jejich stálému opotřebení, a jedna xeonka stojí 4.800,-. Na dotaz, jestli mají v nabídce jako doplněk k namontování denní světla odpověděli, že ne, a nenamontují to. Tak jsem tam poděkoval za info a šel. na netu jsou jen jedny světla pro volvo asi za 4-5 tis. Montujou to dolů, jsou to diody, pásky, a nevypadá to nejhůř. Nechám si to namontovat. Teď na léto mě děsí představa, že by mě celej den svítili "zbytečně" ty xeony.
Jinak je auto opravdu povedené, jezdím v klidu za 7 až 7,5 l a sílu to má dostatek hlevně v terénu. Jsem také spokojen.

Honza
1. dubna • 9:59

Já mám verzi ještě s mlhovkami dole (i když facelift. verze prý již mlhovky vůbec nemá, prý xenony svítí dost, povídal jeden prodejce), tak místo nemám. Vkládal jsem spíše naději do zvýšení svítivosti těch pásků, ale prý o tom nic nevědí. Možná nějaký upgrade výrobce k tomuto modelu, kdy???
Jezdím za podobnou spotřebu. Sekv. řazení využívám jen při nutnosti většího podřazování při jízde z kopce. Automat mi vyhovuje. Těším se na nový model (xc60) a novinky v něm (denní svícení, vyhřívané čelní sklo, možná i volant - v mrazech bych to ocenil). D5 snad nehodí do kopřiv. XC90 je už pro nás veliká (mj. i špatné parkování před domem ) ;-).

noclaf
16. ledna • 23:02

Poprosim z vetsi vzdalenosti. Treba ta fotka "prdelky" uz je hodne zdeformovana...
Jinak auto pekny, dovedl bych si ho predstavit v garazi. :)

burty s krenem
16. ledna • 15:11

Jsem rad, ze se s testy po dlouhe dobe vpodstate roztrhl pytel :-) Jen tak dal.
Jen by to chtelo mozna vic vlastniho mereni a mene zasadnich chyb, ale to je lidske a ja to preziju..Jinak co nejake videjko? O nejake dlouhe pasaze jak auto jezdi sem a tam - viz autotube - by snad ani jit nemuselo. Ale par zaberu statickych, jeden rozjezd, zvuk motoru apod. to snad v dnesni dobe, kdy i mobil umi tocit HD, nemuze byt problem... ?

video
17. ledna • 1:06

Videa najdes i na autotv.sk

pavolps
16. ledna • 14:02

kufor ma 500

pefi
17. ledna • 0:43

Ano, ma 495 l. Preisotu som to aj premeral a sedi to.

Shimi
16. ledna • 16:55

Asi tak jako má Kia Venga papírových 440 :-) S těma litrama se v poslední době tak čachruje až to není hezký. Potom si to jde člověk prověřit osobně do salónu a nestačí se divit. Jedna větší sportovní taška a kufr je plný. Ale co, papír snese všechno a v propagačních letácích to svůj účel splní.

Phoenix
16. ledna • 21:47

Což o to, s tím kufrem se to dá, ale v poslední době všichni čarujou s litrama ve spotřebách - a to je průser teprve... By mě zajímalo, jestli je fakt někdo, kdo jezdí za ty hodnoty, které výrobci u různých malých šlapacích strojů deklarujou :-)

MN
18. ledna • 19:50

Ne, ja jezdim za min :)
Za poslednich 8 let to u me vypada takto:VW Passat 1.8l benzin - spotreba 7.8, deklarovana 8.4?
Mazda 6 2.0 diesel - spotreba 6.6, deklarovana 6.6?
Audi A6 2.5TDI diesel - spotreba 6.6, deklarovana 6.8?
Lexus IS 250 IS benzin - spotreba 8.7, deklarovana 9.1Vse realna spotreba za celou dobu provozu spoctena dle tankovani (ne podle PP).Martin

Phoenix
19. ledna • 8:10

Tak moje Volvo S70 2,5 (170 kobylek benzín) má teda ještě spotřebu podle staré metodiky, nicméně mělo by to žrát třeba ve městě asi 15, mě se s tím nepovedlo dostat přes 11, ale dlouhodobě jezdím 8,2 v létě, 8,4 v zimě...Rekord při economy cestě na Slovensko, kdy jsem se držel striktně 90 na okreskách a 110 na dálnici byl průměr 6,9 :-)Ověřoval jsem údaje PP počítáním, dojezdem atd., víceméně to sedí - rozdíl byl asi deci plus mínus...Nicméně u těch malinkých turbomotorů si nejsem jistý, jestli ta zázračná čísla a hodnoty emisí mají nějakou reálně dosažitelnou výši - nicméně asi by to chtělo údaje od někoho, kdo s tím už delší dobu lítá (a je schopen napsat pravdivé údaje a ne si honit triko, jen aby si něco dokázal) :-D

tom
16. ledna • 8:04

Vice mene se da se vsim souhlasit... Jen spotrebu mame za 30tis zhruba o litr vyssi 8,4l/100km, kufr je sice melky, a neni nejvetsi ale ma urcite vic nez 350l, roletka byzaslouzila lepsi ovladani treba jako u Skody. Automat je opravdu spis na pohodu, ale pri predjizdeni za to umi zatahnout. Posun do sekvence jsem vyzkousel jednou ale neni pro to moc duvod. Svetla viska 22-23 cm na chalupe ve snehu super. Co potrebujem tak Haldexzvladne s prehledem a ani o tom nevim. Jezdi se s tim jak normalnim kombikem, jen s lepsim rozhledem na situaci kolem. System CitySafe jsem jeste nemel koule na to ho nekde vyzkouset :-D Celkem strohy interier se mi libi a sedadla musim taky pochvalit. Jen zaverem... Prijde mi to primarne jako zenske auto, taky si ho ma draha vybrala, ja hlasoval pro XC70 nebo Outbacka ( ten padl kvuli nemoznosti nafta/automat)

BeryFery
23. března • 11:43
Ef
16. ledna • 8:29

Mám moc rád švédská auta...Ted mám S80 a najeto 110 tis bez jakékoli závady nebo známky opotřebení..

lamal_SK
16. ledna • 13:28

110 tisic ? ako nic proti ale to je nulova porcia km ake zavady a opotrebenia ? by som sa zasmial keby nejake uz boli... ja mam 315tisic km a to si poviem ze to uz nieco znamena s 1 vymenou vodnej pumpy

Makik
11. listopadu • 22:53

110 tis. km neni zadna porce km? Tak zalezi jak u ktere znacky, treba takovy Renault funguje tak do 50-70 tis. km, pak se zacne prakticky rozpadat a pri stari 4 roky a najeto temer 100tis. dojel do bazaru az na treti pokus bez zavady... to na co jsou volviste zvykli neni uplna samozrejmost... jsem majitelem V70 II, koupena z Nemecka, urcite pretocena, najel jsem 130tis., nejake zavady byly, ale v pohode. ted mam najeto temer 300tis. ale pocitam, ze ve skutecnosti to je tak 350tis. nevim, o kolik bylo pretoceno. A minuly tyden jsem si koupil svuj sen, XC60, najeto 99tis. uz mam skoro 100tis. a zadna zavada:-) Tak at vam to vsem jezdi!

RX
21. února • 16:14

Mám na jednom Renault Espace 355.000 km a největší závada byla, když jsem za jízdy koktal u Puly reklamu na balet "Uspavajaščuja lepotica". Než sem dokoktal, byl jsem v kufru nějakýho taliána. Stálo to 7 pětek, ale od té doby jezdí děcka dál a jen točí volantem. A naftový Volva, Bavoráky a Oktávky odtahuji občas v mrazech na Blatinách do servisu.

Hanz
16. ledna • 21:49

Uvažuji také o XC 60... Jak je to s automatem? Nejsou poruchové?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel  Karel (nefritex)
16. ledna • 22:19

Dobrý den, ptáte se toho pravého B-]
Ne vážně...jsem zastánce všeho nového a pokrokového. Tedy i automat beru jako pokrok a nevadí mě. Tady je ovšem trochu problém v tom na co auto budete používat, a jaký třeba v tom chcete motor. Já mám 158kW + chip Polestar 17kw, to jede dobře a asi k tomu je lepší automat, tak trochu to vylučuje možnost, že poškodíte něco na autě, ale to jen domýšlím. Určitě pro automat bych volil silnější motor. Druhá věc je spotřeba, která bude asi u Automatu vyšší, ale např. u DSG druhé generace,( co je suchá), tam už papírově je automat s nižší spotřebou.
No a teď k Volvu, resp. automatu od Volva. Četl jsem na to někde recenzi, že to je zastaralejší typ automatu, a že pokud jen tak "šolicháte plyn", tak je ten automat plně dostačující a budete spokojen. Pokud ale rád závodíte a šlapete na plyn, nebude se to tomuhle automatu líbit, a vám asi také ne. A bohužel musím naprosto souhlasit. Od nějakého BMW , inteligentního automatu to má opravdu daleko. Problém je v tom, že jak na to šlápnete, ten automat v první chvíli neví co má dělat. Někdy podřadí a potom hned přeřadí, někdy mu to chvíli trvá, prostě je zmatený. A mám zkušenost, že když jsem se třeba honil s jiným autem a držel jsem pevně pedál na podlaze, tak klidně ve 145km/hod si přeřadilo a hned podřadilo, úplně zbytečně. Měl jsem ještě možnost nějakoý čas jezdit s VW Touareg R line 4,2TDI, tuším to mělo 240kW, a tam když se plyn sešlápl, tak přesně jste mohl sedovat otáčkoměr, jak při kterých otáčkách se to přeřadí. Motor řval a auto letělo dopředu. Tak tady to takhle nefunguje. Někdy si to zařadí jak chce a působí to zmatenýn dojmem.
Za mě, bych si to koupil raději s manuálem, při mé klidné jízdě bych se nebál, že to poškodím i s takto nejsilnějším dieselem. Ale já si nevybíral a manželka, ta je zase naprosto s automatickým řezením spokojená.:-))
Tak snad vám to nějak pomůže při vašem rozhodování.
S pozdravem Karel Karel

tomxtr
13. února • 14:33

Jezdím 3. rok s XC60 2012 a úplně bych s tímto hodnocením nesouhlasil. Pravda je, že při akceleraci reaguje převodovka s určitým zpožděním, ale to jen ve standardním režimu (D). Nějaké zmatečné přeřazování sem tam neregistruju. Naopak po nějakém čase jsem schopen podle citu řazení dobře odhadnout a je pro mne dobře předvídatelné.
Pokud chci "závodit" resp. často předjíždět, nebo i při jízdě do kopce a prudkých serpentin, přeřadím na Sport a pak je řazení svižné zcela dostatečně a akcelerace rovněž.

Phoenix
16. ledna • 21:45

Volvo S70 s 310tisíci mi říká pane... samozřejmě některé věci byly vyměněny, jak si žádal servisní interval, ale i po třech týdnech mrazů (nerad jezdím ve sněhu) naskočilo na první otočení a jezdí jako ďas :-)

lamal_SK
17. ledna • 1:31

preco nie verim tomu, ze to v pohode nalieta cez 300, mne ziadne auto nechytalo tak ako tento nissan vzdy na 1x a vzdy po tej istej dobe, trocha necha pretocit a naskoci...pravda je ze to je benzin a mam tam banner bateriu o ktoru sa staram ...no aj tak vynikajuce bez zavahania

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Phoenix
17. ledna • 8:26

Jo jo, taky to mám benzín a navíc žádné turbo, takže je to méně náchylné na poruchy :-) Já jsem se teda o tu baterku ještě nepostaral ani jednou, co mi ji tam před třemi lety dali - asi bych měl :-D:-D

lamal_SK
17. ledna • 9:41

jj bez turba , ono tie 1.2 s turbom ani 1.4 nebudu mat to stastie dozit sa nad 300tis km a nemyslim len kvoli turbu ale celkovo mechanicky....ja sa o nu staram len tak, ze pred a po zime ju nabijem nech si doplni stavu

kubajz
17. ledna • 11:56

já nevím, co tu každej furt mele o turbu a podobně? Beru to, že teď ty motory nebudu mechanicky tak odolné, ale každej zmiňuje problémy s turbem, co kdyby turbo tohle a tamto.... a já říkám, turbo je věc uživatele! Když je uživatel idiot, dokáže turbo zničit za chvíli. Já mám turbo v 12 let starém autě furt původní! Na podzim jsem ho ze zvědavosti vymontoval a pročistil, vůle na hřídeli absolutně žádné a průsak oleje také naprosto žádný a to je 12 let staré turbo a nalítáno cca 300 000 km! Je to jen o člověku, jak se k autu chová!

lamal_SK
17. ledna • 13:20

heh vsak ja som pisal hlavne o mechanickej odolnosti tj kluka, loziska, capy, vacky zdvihatka atd a turbo som dal na druhu kolaj... nikto nenapisal, ze to nezalezi hlavne na vodicovi, ja s tym 100% suhlasim, lenze kedysi bolo turbo len na niecom od 2.0 viac /az na vinimky/ a auto velke urcene na dialnice a dlhe cesty takze to nahrava zivotnosti. Dnes to mas v 1.2ke co bude jazdit po meste , studene starty, stale zmeny otaciek, ziadne dochladovanie...nejaky rozdiel ti je snad jasny nie? uz len z hladiska vyuzivania ma nevyhody a nevraviac o malom turbe co uz fuka od 1200ot tj pri vsetkych otackach uz aj v meste

Mysel_1
17. ledna • 13:32

Studene starty a provoz za studena obecne jsou problemem dieselu. S turbem to (pomerne logicky) nesouvisi a uz vubec ne s turbem u benzinu... Problem turba je v pripade ridice-idiota prave opacny, tj. (ne)dochlazovani.
Ale souhlasim s Vami, ze mekty na toto tema jsou castym nastrojem "odborniku".

lamal_SK
17. ledna • 13:50

ale maju aj studene starty resp jazda so studenym motorom....studene turbo sa prudko ohreje tym ze to fuka uz od 1200ot, akakolvek prudka teplotna zmena je pre materialy destruktivna je jedno ci zo studeneho na horuce alebo prudke ochladenie... navyse neustale rozsiahle pulzovanie plniaceho tlaku a stale prudke zmeny otaciek to turbo tiez viac opotrebuvaju ako velke turbo ktore fuka od 2tis ot a nevystavuje sa bezne takym prudkym zmenam

Ondro
17. ledna • 13:17

Jaké je to auto?

Doporučujeme

Články odjinud