Kapitoly článku:
Komfortní zavazadlový prostor
Také zavazadelník je obložen světlými a hodnotně působícími materiály, po podlaze s kvalitním kobercem však odložené předměty kloužou a bude třeba zakoupit síť a využít kotevních ok. Z tohoto pohledu je velmi příjemnou součástí výklopná zadní část této podlahy s vlastní několikastupňovou aretací, jež ukrývá rozměrnou vanu, do níž pohodlně uložíte i notebook. Se svinovací roletou bylo těžké pořízení, zřejmě proto, že ji kdysi někdo poněkud ohnul.
Číselně vyjádřená hodnota základního objemu kufru je velmi dobrá, maximální objem však patří spíše k průměru, každopádně využitelnost prostoru je velmi dobrá díky minimálně vystupujícím podběhům a nákladové hraně v úrovni podlahy. V případě potřeby přepravy velkých předmětů lze sklápět nestejně dělená zadní opěradla do míst po předklopených sedácích, netřeba se přitom pachtit s vyjímáním hlavových opěrek. Stačí totiž pouze zatáhnou za černé poutko a opěrka se sama složí směrem vpřed. V horní části užšího z opěráků najdeme svinovací síť schopnou oddělit prostory pro posádku a její čtyřnohé přátele.
Pracoviště řidiče
Volant má sice poměrně tlustý věnec, nicméně jeho průměr a proporce naznačují, že Volvo staví i nálaďáky. Přímo na volantu najdeme ovladače rádia a tempomatu, nezvykle za jeho pravým ramanem pak několik tlačítek ovládání navigační sosutavy s displejem efektně se vysouvajícím ze středu horní části palubní desky.
Ale to není jediný prvek, jímž se Volvo V70 poněkud liší od našich středoevropských zvyklostí. Audiosoustava s přehrávačem kazet i kompaktních disků nabízí širokou škálu funkcí, ale je třeba si na jejich ovládání zvyknout (předvolené stanice rádia se například přepínají sekvenčně prostřednictvím otočného ovladače, nikoli tlačítky s čísly). Pak vám však přijde vše zcela přirozené a pohodlné, totéž paltí o panelu ovládání ventilace, topení a klimatizace s dvouzónovým analogovým laděním. Tak či onak, bez prvotního podrobného studia příručky pro uživatele se neobejdete.
Vlevo od ovladačů audiosoustavy se nachází poněkud archaicky vypadající tlačítka telefonu, pokud jej hodláte používat, stačí do připojeného šuplíčku vložit SIM kartu. Tlačítka centrálního ovládání zámků, oken a zpětných zrcátek jsou ale konvenčním způsobem soustředěny do madla řidičových dveří. Před volantem se nachází jednoduchý analogový přístrojový štít s několika monochromatickými dispeji. V tachometru se díky nim dozvíme o údajích počítadel ujeté vzdálenosti, v otáčkoměru vidíme čas, vnější teplotu a aktuálně zařazený rychlostní režim, nebo stupeň, vpravo sadu nejdůležitějších kotrolek a symetricky vlevo pak hodnoty palubního počítače (přemluvit jej z italštiny na komunikaci ve světovém jazyce se nám však nakonec nepodařilo).
Na silnici
Řadový pětiválec se vstřikováním common rail se vyznačuje velmi kultivovaným a měkkým chodem na pomezí šestiválce, nicméně ve vyšších otáčkách se připravte na poněkud výraznější akustický projev. Dokonce ani po delším stání prakticky nevyžaduje žhavení a posádku ani okolí neobtěžuje nadměrným hlukem či kouřivostí.
S motorem výborně koresponduje odladění pětistupňové automatické převodovky s klasickým kapalinovým měničem, která však až do vyhřátí motoru (to však trvá neuvěřitelně krátce) drží snad až příliš vysoké otáčky. V případě potřeby prudké akcelerace převodovka ochotně podřazuje a nechá motor potřebně vytáčet, ani v extrémních situacích nevyvolává žádné rázy a nijak jsme nepostrádali jakýkoli „sportovní“ režim. Lze navíc využít paralelní, vlevo od režimu D uložené dráhy sekvenčního řazení, která vás bezpečně připraví na předjížděcí manévr, ale také umožní účelné podřazování, které šetří palivo a brzdy. Po přesunutí voliče zpět do polohy D nám však vadila přílišná vehemence, s níž si řízení převodovky drželo dosud manuálně zvolený stupeň.
Jízdní vlastnosti lze hodnotit velmi dobře, i přes dosti těžký předek se vůz vrhal do zatáček ochotně a jeho zadní náprava ani na nerovnostech díky použití propracovaných víceprvkových závěsů nejevila tendenci k odskakování. Směrová stabilita byla i přes zkrácení rozvou náprav příkladná, žádným sportovcem však Volvo V70 není. Pérování je totiž dosti měkké a v kombinaci s až příliš účinným posilovačem řízení z vozu dělá spíše bezpečný a komfortní koráb určený ke klidnému brázdění rozmanitých silničních úseků na dlouhých cestách. S ohledem na rozvor náprav v intencích střední třídy se nám jevil rejd kol jako nedostatečný a výrazně omezoval manévrovatelnost vozu v omezených prostorech.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40