Test Volvo V70 D5: poctivý seveřan

(test ojetiny) Volva se proslavila svojí robustní stavbou. Co nabídne kombi V70 s dieselem D5 a 200 000 km na tachometru?
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Tradiční kombíkář

Švédská automobilka Volvo je tradičním producentem osobních vozů s užitečnou karoserií kombi, které vyráběla již v době, kdy většina konkurence o ničem podobném ještě ani neuvažovala. Již v roce 1953 světu představila model PV 445 a během následujících šestnácti let jej vyrovila bezmála 100 000 exemplářů. Za jeho vznikem přitom stála prostá nutnost, neboť Volvo hledalo rychlý odbyt pro své podvozky neodebrané karosářskými firmami.

Následovaly modely P 220 a řada dalších, až se v roce 1996 objevila první generace označená V70. Vycházela z technického základu výběhové série 850, proti níž se vyznačovala podstatně zaoblenou karoserií. S příchodem typu V70 se změnilo a zjednodušilo značení vozů Volvo, dvouciferné číslo značilo příslušnost k modelové řadě, zatímco písmeno na jeho začátku vyjadřovalo Saloon (S), Versatility (V) a Coupe (C). Výroba probíhala v továrně Torslanda, k popsaným verzím záhy přibylo provedení XC70 se zvýšenou světlostí, pohonem všech kol a oplastovanou karoserií.

Pověst toho nejlepšího

Věci se však teprve dávaly do pohybu. Na začátku roku 2000 (v té době mělo každé třetí vyrobené Volvo karoserii kombi a v evropském segmentu velkých kombi této značce dokonce patřilo první místo!) představilo Volvo zcela nový model V70, jenž vycházel z velkého sedanu S80 kompletně vyvinutého ve Švédsku. Sdílel s ním platformu označenou P2 zkrácenou na rozvoru o 30 mm, celá příď vozu V70 až po sloupky B byla takřka identická. Řada V70 však byla vyvíjena nezávsile na „osmdesátce“, v porovnání s předchozí generací byla ta nová zcela samostatná bez dalších karosářských variant. Až do konce svého životního cyklu se Volvo V70 vyrábělo výhradně s řadovými, příčně uloženými pětiválcovými motory v řadě verzí s objemy od 2,0 do 2,5 l. Najdeme zde jednotky přeplňované i atmosféricky plněné, zážehové i vznětové, ale též provedení Bi-Fuel schopné spalovat stlačený zemní plyn.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnost především

Slabší motory byly standardně osazeny pěti a ve výkonnějších verzích pak šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, s výjimkou nejslabší vznětové varianty byly ve všech případech k dispozici i automatické skříně. Pasivní a aktivní bezpečnost byla na špici dobového vývoje, kdy se většina vozů Volvo mohla pochlubit například mimořádně účinnou ochranou posádky v případě bočního střetu. Volvo V70 se vyznačovalo sadou osmi airbagů včetně těch bočních a záclonových a dvoustupňově plněného vaku ve volantu, soustavou WHIPS snižující nebezpečí poranění páteře při zadním nárazu nebo kotevními body IsoFix umožňujícími vůbec poprvé instalaci dětské sedačky situované proti směru jízdy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tradiční kombíkář, Pověst toho nejlepšího, Bezpečnost především
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Komfortní zavazadlový prostor, Pracoviště řidiče, Na silnici
  4. A vystupujeme, Názor z branže
  5. Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Volvo V70 2.435
Rok výroby: 2003
Stav: 256 215 km
Cena: 60 000 Kč
Volvo XC90 2.922
Rok výroby: 2003
Stav: 233 375 km
Cena: 115 000 Kč
Volvo XC60 2.4
Rok výroby: 2013
Stav: 116 010 km
Cena: 650 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků