105
Fotogalerie

Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Kapitoly článku:


Vzhůru na silnici!

Hned po rozjetí ve vás Volvo V60 budí dojem důvěry a bezpečí. Řízení je velmi přesné a brzdy mají přesné dávkování a dostatečný účinek, odladění podvozku vám zajistí, že vůz bude dělat přesně to, co potřebujete. Slepé úhly vnějších zrcátek na obou stranách hlídají malé kamery pod nimi a v případě přítomnosti nějakého auta v něm rozsvítí kontrolku ve vnitřním krytu zrcátka.

P1090398.JPGP1090399.JPGP1090326.JPG
Základem bezpečné jízdy je dobrý přehled řidiče o situaci kolem vozu

Tempomat samočinně reaguje na přítomnost pomaleji jedoucího automobilu před vámi, je připraven přizpůsobit mu rychlost jízdy a po zmizení překážky se vrátit na původně stanovený limit. Systém pracuje velmi přesně a i ve vysokých rychlostech je vždy schopen rychlé, přesto však plynulé reakce a spolehlivě rozpoznávat auta v pruzích.

P1090292.JPGP1090402.JPGP1090403.JPG
Kultivovanost chodu a lahodný zvuk patří k hlavním přednostem motoru

I tentokrát je třeba ale poznamenat, že třeba v hustém a agresivním provozu na D1 aktivní tempomat prakticky nevyužijete. Zrychlovat například pochopitelně začne teprve až ve chvíli, kdy se pomaleji jedoucí auto před vámi zcela vrátí do pravého pruhu, navíc s ohledem na udržování bezpečné vzdálenosti řidiči před vámi kolikrát vůbec nedojde, že by se měl z levého pruhu „pakovat“…

Podvozek zdařilým kompromisem

Sportovněji laděné pérování nabízí v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky a nízkoprofilovými pneumatikami špičkové a vyvážené jízdní vlastnosti, přesto však zachovává dostatečnou míru komfortu, když překvapivě suverénně tlumí nerovnosti vozovky. Chování v rychle projížděných zatáčkách na kvalitním povrchu je doslova radostí, karoserie se nenaklání a vůz se vrhá do každé zatáčky s oddanou vervou.

Volvo V60 R-Design však nerozhodí ani příčné nerovnosti, na nichž kola příliš neodskakují, ale ani ty podélné, což bývá o podobných vozů s širokými pneumatikami často problém. Pětiválcový motor má v celém spektru otáček skvělý zvuk, ale jeho dynamické parametry nás nepatrně zklamaly.

Zvláště ve vyšších rychlostech mu i přes špičkový točivý moment jakoby docházel dech, navíc možná trochu vázne sladění s řízením převodovky (řadí ale velmi jemně a bez rázů). Ta totiž citelně prodlužuje reakční dobu motoru na prudké sešlápnutí plynu, zejména při rozjezdu, navíc ani s plynem na podlaze nenechá motor točit přes 3 500 ot./min. Žádný „sportovní“ režim k dispozici není a ani „manuální“ řazení řešením není.

A vystupujeme

Zkoušené Volvo V60 R-Design se vznětovým pětiválcem D3 a automatickou převodovkou v nás zanechal ty nejlepší dojmy. Je to moderní, dynamicky působící a pokrokovou bezpečnostní technikou vybavené auto, jež zároveň nerezignuje na odkaz svých předků. Výkon a zátah jeho motoru je i přes výše uvedené výhrady velmi dobrý, o čemž svědčí také naměřené údaje uvedené v patřičných tabulkách.

P1090288.JPGP1090303.JPGP1090320.JPG
S tímto autem si nikde ostudu netrhnete

S povděkem jsme kvitovali širokou nabídku pohonných jednotek a výbavových stupňů, ale také výbavy nabízené za příplatek. V této cenové kategorii bychom ale přeci jen čekali zřejmě větší rozsah té základní. I přes svůj dynamický, rafinovaně okázalý vzhled je kombík Volvo V60 navýsost praktickým vozem, i když je třeba počítat s poněkud menším prostorem pro zavazadla.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud