Test: Volvo V60 R-Design - snaha o průlom?

Značka Volvo se svými pakety R-Design snaží potvrdit, že vážně míří do „prémiového“ segmentu.
Seznam kapitol
  1. Slibná budoucnost, Změna identity, Nabídka variant
  2. Bezpečnost na špici, Zkoušený vůz a R-Design, Nic není zadarmo…
  3. Originál, Důraz na dynamičnost, Zaostřeno na posádku
  4. Zavazadla na vedlejší koleji, Za volantem, Skvělá (a česká!) komunikace, Startujeme
  5. Vzhůru na silnici!, Podvozek zdařilým kompromisem, A vystupujeme
  6. V průměru za 6,8 l/100 km, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Slibná budoucnost

R-Design aspiruje na konkurenta zavedeným značkám BMW M Sport nebo Audi S-Line a na vozech Volvo S60/V60 se začal objevovat na sklonku předloňského roku. A to je hlavním posláním testu, který nyní čtete, neboť o modelové řadě Volvo S60/V60 jsme již psali mnohokrát, přičemž kombík Volvo V60 T6 jsme navíc podrobili klasickému redakčnímu testu.

Testy | Volvo

Test: Volvo V60 T6 - rychle, nikoli nejrychleji

V následujících řádcích se proto soustředíme především na konkrétní vůz a sadu prvky sady R-Design. Připomeňme ještě, že sedan S60 se ve stávající generaci představil v roce 2010 a o rok později jej následovalo kombi V60, přičemž jde historicky o vůbec první Volvo, jež vzniklo pod dohledem nového čínského vlastníka.

Volvo

Volvo S60 a V60 R-Design: paket z raket

Zároveň má jít o nejsportovněji zaměřený vůz, jaký kdy v dílnách Volva vzniknul, a je třeba poznamenat, že otázce dynamického stylu byly podřízeny i některé požadavky na praktické využití. Může se vám líbit, nebo nemusí, pravdou ale zůstává, že Volvo S60/V60 na silnici vyniká svérázným stylem. A navíc: jede opravdu dobře…

Změna identity

Kombíky značky Volvo byly po desítky let vysoko ceněny pro svoji spolehlivost, přísnou účelovost a nabídku enormního a variabilního vnitřního prostoru, nicméně s příchodem stávající generace modelu Volvo V60 tato charakteristika definitivně padla. Je jasné, že vedení značky Volvo hodlá oslovit jiné zákazníky než dosud.

Souvisí to s rozhodnutím posílit image osobních automobilů Volvo coby strojů pro individuality, jež ocení snad vše jiné než ohromující zavazadlový prostor. Výrobce hovoří o své stávající řadě S60/V60 jako o „nejostřejším Volvu všech dob“ a chce jí konkurovat hlavně německým „prémiovkám“, a tuku na srdce: má na to!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Paket R-Design ještě zdůrazňuje dynamické rysy modelu Volvo V60

Zkoušený vůz vynikal bytelnou stavbou a kvalitními materiály a špičkovými jízdními vlastnostmi, přičemž jedním z mála vyložených zklamání se stal objem zavazadlového prostoru, jenž částečně padl za oběť vyloženě sportovně, dynamicky pojaté karoserii.

A hlavně: po delší době mohu odpovědně prohlásit, že jsme testovali auto, jež se od většinového průměru skutečně lišilo…

Nabídka variant

Vozy Volvo V60 jsou k dostání v celé řadě verzí a se spoustou motorů vlastní i převzaté konstrukce (Ford), nicméně jejich struktura je velmi komplikovaná a čtenáři raději doporučíme, aby se začetl do níže přiloženého ceníku ve formátu PDF. Jeho součástí jsou také kompletní technické údaje.

Volvo V60 lze objednávat s přeplňovanými zážehovými, přímovstřikovými čtyřválci T3 (1,6 l/110 kW), T4 (1,6 l/132 kW) a T5 (2,0 l/177 kW) vycházející ještě z éry nadvlády Fordu a vlastním šestiválcem T6 (3,0 l/224 kW). Paletu vznětových jednotek zahajuje „fordí“ čtyřválec D2 DRIVe (1,6 l/84 kW) a končí ji pětiválce D3 (2,0 l/120 kW) a D5 (2,4 l/158 kW) vlastní konstrukce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé detaily včetně vnějšího osvětlení působí originálně, jiné již méně...

Převodovky jsou výhradně šestistupňové a pro většinu motorů lze vybírat z manuálního i automatického řazení. Volvo V60 ve verzích T6 a D5 může být alternativně k mání s pohonem všech kol s lamelovou spojkou Haldex. Veškeré čtyřválce (zážehové i vznětové) jsou v kombinaci s manuálními převodovkami standardně opatřeny systémem start/stop.

Testy | Ojetiny | Volvo

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Zájemce o standardní a příplatkovou výbavu modelu Volvo V60 odkazujeme s ohledem na dříve uvedené důvody na oficiální ceník, který najdete výše. Stupně výbavy nesou jména Base, Kinetic, Momentum a Sumkám, přičemž z verze Kinetic jsou boční větví odvozeny sportovní model R-Design a limitovaná edice VOR (Volvo Ocean Race).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slibná budoucnost, Změna identity, Nabídka variant
  2. Bezpečnost na špici, Zkoušený vůz a R-Design, Nic není zadarmo…
  3. Originál, Důraz na dynamičnost, Zaostřeno na posádku
  4. Zavazadla na vedlejší koleji, Za volantem, Skvělá (a česká!) komunikace, Startujeme
  5. Vzhůru na silnici!, Podvozek zdařilým kompromisem, A vystupujeme
  6. V průměru za 6,8 l/100 km, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Volvo XC60 3.192
Rok výroby: 2011
Stav: 99 798 km
Cena: 629 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 133 213 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo C30 1.56
Rok výroby: 2008
Stav: 101 873 km
Cena: 129 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků