Test Volvo V50 2,4i: síla zvyku

Najde se dnes někdo, kdo by chtěl do kompaktu na evropské poměry velký benzinový motor? Nezvyklou kombinaci jsme pro vás otestovali.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Neviditelný facelift, Výběrová záležitost
  2. Tradiční pětiválec, Naměřená dynamika, Stav beztíže
  3. Cena až nakonec, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jsou automobilky, které si mohou dovolit silné benzinové motory i pod kapotou svých nejmenších modelů. Jednou z nich je švédská automobilka Volvo. Základem pro dnešní test je spojení poměrně mladého modelu - kombíku V50 po faceliftu a nestárnoucího atmosférického pětiválce, který v dějiných Volva znamená to samé jako vzduchem chlazený osmiválec pro osobní tatrovky.

Neviditelný facelift

Že se Volvo V50 podařilo naznačuje takřka neznatelný facelift z loňského roku. Příď tvoří masivní kapota s předsunutou přední maskou a do boku protaženými předními světlomety s čirou optikou a modrou koronou kolem potkávacích světel. Ta se dokáže ve tmě nádherně rozzářit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Facelift upravil kompaktnímu kombíku především přední nárazník, který se nyní nese v duchu většího modelu V70. Koncernizace pokročila tak daleko, že ta samá vnější zpětná zrcátka ještě dnes najdete i na vlajkové lodi značky Jaguar, modelu XJ.

Silueta malého Švéda je svalovitá a dynamická, prozrazuje na sebe krátkým rozvorem, že podvozkovou platformu Volvo převzalo z nejlepšího modelu ve své třídě, Fordu Focus. Volvo V50 tak můžeme brát jako luxusní kombík s geny sportovce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zádi se podařilo rozptýlit strnulost švédských kombíků i přes stejný motiv koncových svítilen. Ty nyní více ubíhají do boku, rovněž zadní nárazník svým klenutím dodává dynamiku a opět se inspiruje u většího modelu V70.

Elegantní švédský design našel ztělesnění v malém kombíku a nezdá se, že by mu s přibývajícími roky hrozilo předčasné stáří. Toužíte-li po nadčasovém vozu se sportovní linkou, Volvo V50 vás nadchne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Výběrová záležitost

V čase, kdy automobilky naplňují své nejlepší modely spoustou tvrdých plastů, Volvo dbá na kvality materiálů na palubách svých modelů. Nejinak je tomu u modelu V50. Po otevření dveří nás tentokrát nevítá kůže, ale kombinace světlošedé textilní tkaniny a černých plastů. Měkčené plasty v kombinaci s kvalitním potahem působí stejně luxusně jako již zmíněná kůže a proto s radostí usedáme za volant.

Palubní deska klasických tvarů nese tradiční přístrojový štít Volva s integrovaným displejem palubního počítače, středový panel je oddělen od masivu palubní desky a tvoří poznávací znamení interiérů v modelech švédské automobilky. Středový tunel je poměrně vysoký, obsahuje několik odkládacích boxů a loketní opěrku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední sedadla jsou pohodlná, poměrně měkká, ovšem s výrazným bočním vedením. Prodyšná tkanina i v horku dobře dýchá a hodí se tak i na cestování během tropického léta. Sedadla si zaslouží pochvalu za svou příkladnou ergonomii, se kterou podepírají bederní i krční páteř. Přáli bychom taková sedadla i konkurentům v této třídě, leč Volvo a Saab jsou v tomto boji za zdravější záda osamoceni.

Na zadních sedadlech je místa dost pro osoby do výšky 180 cm, dvoumetroví dlouháni již mají problém s nižší střechou a také v oblasti kolen a nártů je znát kratší rozvor. Ten ale všeobecně trápí všechny modely automobilky Volvo včetně vlajkové lodi S80. Sezení vzadu je podolné, ergonomie zadních sedadel vybízí k dlouhým cestám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 417 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel lze vyzískat až 1 307 litrů. Přístupnost kombíků Volvo je naprosto příkladná. Žádný schod u nákladové hrany, široké páté dveře se vyklápějí dost vysoko i pro dvoumetrového pasažéra. Za zmínku stojí úžasný detail v podobě nelakované pryžové lišty v rovině nákladové hrany, která chrání nárazník před poškrábáním od zavazadel.

Polstrování zavazadelníku je samozřejmě příkladné, nechybějí úložné boxy, pod rovnou podlahou se nacházejí další úložné boxy a dojezdová rezerva. Designem interiéru je Volvo V50 na špici nižší střední třídy a z prémiových konkurentů se mu nevyrovná ani BMW řady 3.

Zatímco drobnou nepříjemností je nutnost sklápět nejen opěradla, ale také sedáky zadních sedadel, po jejich sklopení vznikne naprosto rovná ložná plocha. To je občas pro konstruktéry nepřekonatelná překážka, Volvo ji vyřešilo, k dokonalosti schází jen vše učinit jediným pohybem celého sedadla a nikoliv sklápěním nejprve sedáků a poté opěradel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Neviditelný facelift, Výběrová záležitost
  2. Tradiční pětiválec, Naměřená dynamika, Stav beztíže
  3. Cena až nakonec, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2003
Stav: 231 115 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2007
Stav: 175 915 km
Cena: 290 000 Kč
Volvo XC60 3.192
Rok výroby: 2011
Stav: 99 798 km
Cena: 569 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků