Test Volvo V50 2,4i: síla zvyku

Najde se dnes někdo, kdo by chtěl do kompaktu na evropské poměry velký benzinový motor? Nezvyklou kombinaci jsme pro vás otestovali.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Neviditelný facelift, Výběrová záležitost
  2. Tradiční pětiválec, Naměřená dynamika, Stav beztíže
  3. Cena až nakonec, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Jsou automobilky, které si mohou dovolit silné benzinové motory i pod kapotou svých nejmenších modelů. Jednou z nich je švédská automobilka Volvo. Základem pro dnešní test je spojení poměrně mladého modelu - kombíku V50 po faceliftu a nestárnoucího atmosférického pětiválce, který v dějiných Volva znamená to samé jako vzduchem chlazený osmiválec pro osobní tatrovky.

Neviditelný facelift

Že se Volvo V50 podařilo naznačuje takřka neznatelný facelift z loňského roku. Příď tvoří masivní kapota s předsunutou přední maskou a do boku protaženými předními světlomety s čirou optikou a modrou koronou kolem potkávacích světel. Ta se dokáže ve tmě nádherně rozzářit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Facelift upravil kompaktnímu kombíku především přední nárazník, který se nyní nese v duchu většího modelu V70. Koncernizace pokročila tak daleko, že ta samá vnější zpětná zrcátka ještě dnes najdete i na vlajkové lodi značky Jaguar, modelu XJ.

Silueta malého Švéda je svalovitá a dynamická, prozrazuje na sebe krátkým rozvorem, že podvozkovou platformu Volvo převzalo z nejlepšího modelu ve své třídě, Fordu Focus. Volvo V50 tak můžeme brát jako luxusní kombík s geny sportovce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zádi se podařilo rozptýlit strnulost švédských kombíků i přes stejný motiv koncových svítilen. Ty nyní více ubíhají do boku, rovněž zadní nárazník svým klenutím dodává dynamiku a opět se inspiruje u většího modelu V70.

Elegantní švédský design našel ztělesnění v malém kombíku a nezdá se, že by mu s přibývajícími roky hrozilo předčasné stáří. Toužíte-li po nadčasovém vozu se sportovní linkou, Volvo V50 vás nadchne.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Výběrová záležitost

V čase, kdy automobilky naplňují své nejlepší modely spoustou tvrdých plastů, Volvo dbá na kvality materiálů na palubách svých modelů. Nejinak je tomu u modelu V50. Po otevření dveří nás tentokrát nevítá kůže, ale kombinace světlošedé textilní tkaniny a černých plastů. Měkčené plasty v kombinaci s kvalitním potahem působí stejně luxusně jako již zmíněná kůže a proto s radostí usedáme za volant.

Palubní deska klasických tvarů nese tradiční přístrojový štít Volva s integrovaným displejem palubního počítače, středový panel je oddělen od masivu palubní desky a tvoří poznávací znamení interiérů v modelech švédské automobilky. Středový tunel je poměrně vysoký, obsahuje několik odkládacích boxů a loketní opěrku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední sedadla jsou pohodlná, poměrně měkká, ovšem s výrazným bočním vedením. Prodyšná tkanina i v horku dobře dýchá a hodí se tak i na cestování během tropického léta. Sedadla si zaslouží pochvalu za svou příkladnou ergonomii, se kterou podepírají bederní i krční páteř. Přáli bychom taková sedadla i konkurentům v této třídě, leč Volvo a Saab jsou v tomto boji za zdravější záda osamoceni.

Na zadních sedadlech je místa dost pro osoby do výšky 180 cm, dvoumetroví dlouháni již mají problém s nižší střechou a také v oblasti kolen a nártů je znát kratší rozvor. Ten ale všeobecně trápí všechny modely automobilky Volvo včetně vlajkové lodi S80. Sezení vzadu je podolné, ergonomie zadních sedadel vybízí k dlouhým cestám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadlový prostor má základní objem 417 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel lze vyzískat až 1 307 litrů. Přístupnost kombíků Volvo je naprosto příkladná. Žádný schod u nákladové hrany, široké páté dveře se vyklápějí dost vysoko i pro dvoumetrového pasažéra. Za zmínku stojí úžasný detail v podobě nelakované pryžové lišty v rovině nákladové hrany, která chrání nárazník před poškrábáním od zavazadel.

Polstrování zavazadelníku je samozřejmě příkladné, nechybějí úložné boxy, pod rovnou podlahou se nacházejí další úložné boxy a dojezdová rezerva. Designem interiéru je Volvo V50 na špici nižší střední třídy a z prémiových konkurentů se mu nevyrovná ani BMW řady 3.

Zatímco drobnou nepříjemností je nutnost sklápět nejen opěradla, ale také sedáky zadních sedadel, po jejich sklopení vznikne naprosto rovná ložná plocha. To je občas pro konstruktéry nepřekonatelná překážka, Volvo ji vyřešilo, k dokonalosti schází jen vše učinit jediným pohybem celého sedadla a nikoliv sklápěním nejprve sedáků a poté opěradel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Volvo V50 1.798
Rok výroby: 2005
Stav: 206 173 km
Cena: 85 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 74 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků