46
Fotogalerie

Test Volvo V40 T3 R-Design - na sportovní notu

Kapitoly článku:


Jedna-šest postačí

O pohon testovaného automobilu se staral přeplňovaný benzinový čtyřválec osazený přímým vstřikem paliva. Jeho maximum činí 150 koní (při 5700 ot./min) a točivý moment končí na hodnotě 240 Nm dostupné v širokém pásmu otáček od 1600 – 4000 ot./min. Podle technických tabulek by takové údaje měly postačit k akceleraci z nuly na stovku v čase 8,8 s a maximální rychlosti 210 km/h. Podle těchto parametrů by se snad také mohlo zdát, že si svižnou jízdu i užijete, ale opět se musím opakovat. Motor to svým chováním se sportovním naturelem nijak nepřehání. Pro rychlou jízdu ano, nicméně víc od něj nečekejte.

DSC_1561.JPGDSC_1564.JPG 
Benzinový čtyřválec nabídne dostatek výkonu. Sportovní jízdu po něm ale nechtějte.

Při ostřejší jízdě si musíte zvyknout na to, že reakce na pedál plynu mají jisté zpoždění a motor ve finále působí řekněme gumovým dojmem. Navzdory poměrně velkým koncovkám výfuku se, co se zvuku týká, ani ve vyšších otáčkách od něj mnoho emocí nedostaví, což je trochu škoda. Velký otáčkoměr, který dominuje přístrojovému štítu ve sportovním režimu, vás vybízí k tomu, abyste motor točili až za hranici šesti tisíc, ale příliš valný význam to nemá. Po šesti tisících už čtyřválec nic moc nepředvádí.

Jenže jak už jsme si několikrát řekli, testovaná V40 není určena pro sportovní jízdu. Maximálně chce jezdit svižně a to jí jde velmi obstojně. Výkonu je dost na bezpečné předjíždění, na dálnici lze jezdit i ryze německým tempem, při dálničních 130 km/h pak motor točí 2500 ot./min. Běžně se se spotřebou budete pohybovat mezi sedmi a osmi litry naturalu.

v40_int_02.JPGv40_int_04.JPG 
Modrá barva se nastěhovala také na displeje přístrojového štítu. Také toto je součástí paketu R-Design, stejně jako různě umístěná loga.

Obecně je benzinová jedna-šestka příjemným společníkem. Je tichá, příkladně kultivovaná a umí, když je potřeba, „za to“ pořádně vzít. Zájemci o ostrou jízdu se ale musí poohlédnout po něčem jiném. Charakter jí v tomto směru schází.

Schopný podvozek

Za volantem si ovšem nakonec přeci jen také trochu té zábavy užijete a důvodem není nic jiného, než podvozek. Jeho tužší nastavení a tužší stabilizátory se k autu velmi hodí. Kam jej pošlete, tam ochotně jede a zvolené stopy se drží hodně jistě, ne-li přímo příkladně. Velká kola a nízké pneumatiky ovšem vyžadují jisté ústupky po stránce komfortu. Jednoduše řečeno, jakmile na silnici potkáte nějakou nerovnost, určitě o ni budete dobře obeznámeni. 

Pochvalu si zaslouží i přesná šestistupňová manuální převodovka. R-Design mimochodem znamená v tomto kontextu jinou hlavici řadicí páky. Jednotlivé rychlosti zapadají na své místo naprosto lehce. Po stránce řízení se můžete připravit na sportovní volant, který mi ale k srdci, respektive k rukám, nijak zásadně nepřirostl. O řízení platí to samé, co jsem už několikrát opakoval. Sportovní není, ale špatné také ne. K charakteru auta se nakonec docela hodí. Kdo by si přál nastavitelný účinek posilovače řízení, tomu toto přání splní seznam příplatkové výbavy. Ale výsledný odpor stejně působí poněkud uměle. 

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud