Test Volvo V40 Cross Country T5: v zajetí elektroniky

Volvo V40 našim pravidelným čtenářům nijak neznámé nebude. Nyní jsme pro vás připravili poněkud netradiční test modelu V40 Cross Country T5.
Seznam kapitol
  1. Vystupuje z řady, T5 + AWD + Summum…, Neotřelý vzhled
  2. Přístrojový štít TFT, Vše pro spotřebu, LKA, ACC a další vychytávky…
  3. City Sefety v praxi, Samočinné parkování
  4. Motory natočit!, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (stručná)
  6. Fotogalerie (kompletní, 117x foto)

Vystupuje z řady

Model Volvo V40 oslavil svoji premiéru na loňském autosalonu v Ženevě a na podzimním autosalonu v Paříži jej následovalo efektní provedení Cross Country s oblíbeným plastováním kolem karoserie. To se začalo vyrábět hned v listopadu, a sice výhradně v belgickém Gentu. Naše dosavadní zkušenosti s těmito vozy potvrzují, že jde o jeden z mála modelů, které se mohou směle postavit té nejlepší konkurenci německých prémiových značek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volvo V40 Cross Country T5 s výbavou Summum a příplatkovou výbavou za 300 tis. Kč

Volvo V40 je navíc po všech stránkách originální a v kompaktním balení nabízí to nejlepší ze současné automobilové konstrukce, ať už jde o výkonné, nebo hospodárné motory (dohromady to moc nejde), design karoserie a interiéru, kvalitu materiálů a zpracování či nejmodernější elektronické komfortní a bezpečnostní soustavy. Zájemce o podrobnou a všestrannou recenzi modelu V40 odkazujeme na test modelu Volvo  V40 D2 z loňského podzimu.

Testy | Design | Premiéry | Volvo | Palivo

Test: Volvo V40 D2 - i vítr ze severu umí zahřát

V následujících řádcích se totiž budeme soustředit právě na elektronické soustavy, jimiž bylo zkoušené auto našlapáno po střechu, ale hlavně na to, jak se chovají v praxi. Šlo o špičkově vybavenou a nejvýkonnějším motorem opatřenou verzi Volvo V40 Cross Country T5 s pohonem všech kol AWD a nejvyšším výbavovým stupněm Summum, která byla obohacena příplatkovou výbavou za 300 tis. Kč. Identický vůz jsme vám nabídli již v prvním svezení.

T5 + AWD + Summum…

Zkoušený vůz byl v době testu jediným vozem celé řady V40 dodávaným s pohonem všech kol, nicméně pro modelový rok 2014 nyní přichází také nová, slabší, ale cenově dostupnější verze T4 AWD s menším pětiválcem a výkonem 180 koní (132 kW). Provedení T5 je poháněno vpředu napříč uloženým řadovým pětiválcem s výkonem 254 koní (187 kW) a točivým momentem 360 Nm, jenž může dočasně narůst na rovných 400 Nm.

Tato pohonná jednotka je u vozů V40 Cross Country kombinována výhradně s šestistupňovými automatickými převodovkami Geartronic (Aisin) a pohonem všech kol (slabší T4 mají skříně Powershift). Výbava Summum je pro Volvo V40 CC nejvyšší (levnější varianty nesou jména Base, Kinetic a Momentum), takže snad ani nepřekvapí, že zahrnuje prakticky vše, co od prémiového modelu očekáváte.  Vyznačuje se například bi-xenonovými adaptivními světlomety nebo koženým čalouněním.

Vůz na snímcích byl ale navíc opatřen ještě předlouhým seznamem prvků příplatkové výbavy. K nejdražším položkám patřily střešní okno (+ 28 800 Kč), elektricky ovládané sedadlo řidiče s paměťmi (+ 18 100 Kč), couvací kamera (+ 11 500 Kč), digitální televize (+ 22 800 Kč) a pakety Business Pro, Driver Support, Security paket a City paket. Dohromady to dělá 302 150 Kč, takže tento opulentně vybavený vůz stojí celkem 1 236 150 Kč, což je dvakrát tolik co stojí nejlevnější V40 CC D2.

Neotřelý vzhled

Hned na první pohled je jasné, že jde o Volvo, což naznačují nejen tvarování přední masky a světlometů, ale také pojetí zadních, svisle orientovaných a prolomených svítilen. Verze Cross Country se od standardního V40 liší především o 40 mm zvýšenou světlostí (rozšiřuje přednosti pohonu všech kol), plastovými obklady prahů a novými nárazníky, přičemž ten přední nese svisle orientované denní svítilny LED (jinak vodorovné).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Cross Country zdobí řada specifických doplňků

Interiér nabízí rozměry běžné v nižší střední třídě, ale vyznačuje se materiály, jejich zpracováním a výbavou na mnohem vyšší úrovni. Také palubní deska a pracoviště řidiče jsou pro vozy Volvo typické, stejně jako vyhlášená „plovoucí“ středová konzole. Přední sedadla jsou rozměrná, nijak závratnou boční oporou nevynikají, ale zajišťují pohodlné cestování i na dlouhé vzdálenosti. Vzadu je místo tak akorát pro dva dospělé pasažéry středního vzrůstu.

Byznys | Premiéry | Volvo | Kombi | Příslušenství | Palivo

Volvo V40 2014: více verzí a méně emisí (aktualizováno)

K příjemnému cestování v tomto voze přispívaly efektní dvoubarevné čalounění sedadel a dveřních obkladů s kontrastním stehováním, rozměrná prosklená střecha, vyhřívání předních i zadních sedadel nebo digitální televize včleněná do rozměrného displeje multimediálního systému s dálkovým ovládáním. Přístup k zavazadlovému prostoru je poněkud omezen jen nízkým a úzkým víkem, přičemž nákladová hrana je dosti vysoká, i přes původní proklamace Volva je model V40 zkrátka čistokrevným hatchbackem a s kombíkem nemá nic společného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Místa je zde jako v běžném voze nižší střední třídy

Využitelnost zavazadlového prostoru těží z prostorově hospodárné zadní nápravy platformy Ford C1 s podběhy kol takřka neomezujícími šířku. Za nimi najdeme malé otevřené schránky na drobnosti, ale více toho určitě uložíte pod podlahu. Pravdou je, že zavazadlový prostor vozu Volvo V40 patří v daném segmentu spíše k těm menším, nicméně každodenním rodinným požadavkům na přepravní kapacitu vyhoví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor uspokojí jen běžné nároky na každodenní přepravu 
Volvo V40 Cross Country T5 Summum
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1 236 150 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)627 183 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno (EPAS)
Airbagy8x
El. řízení podvozkuDSTC, EBA, HLA, HDC
Centrální zamykáníAno, bezklíčkové
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno, aktivní
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB, TV
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno (4x)
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu, s kamerou
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 320 000 Kč
Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 93 000 Kč
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků