Kapitoly článku:
Přísně účelově
Když chcete udělat malé auto tak, aby bylo pokud možno prostorné, cenově dostupné a navíc nabídlo i slušné jízdní vlastnosti, nemáte mnoho možností ke kouzlení. A pravdou je, že Volkswagen Up! z daného půdorysu těží maximum. Kola jsou umístěna až v rozích karoserie, z čehož těží obestavěný prostor i stabilita jízdy, a ostře seseknutá záď je takřka svislá.
Jednoduché, ale originálně působící linie
Spodní okraj čelního skla byl posunut citelně vpřed, prakticky až nad motor, takže okno je dosti vysoké a výrazně skloněné. V takřka stejném úhlu na ně navazuje krátká příď bez masky chladiče. Čelní stěně dominuje rozměrné firemní logo. Sdružené jednodílné světlomety mají společné paraboly pro potkávací i dálková světla a v místech ke středové rovině vozu obsahují také denní svícení.
Přední svítilny mají i zdroje pro denní svícení
Při pohledu zezadu si všimneme hlavně jednodílného víka kryjícího přístup k prostoru pro zavazadla. Po stranách jsou sdružené lampy, couvací asistent si vystačí s trojicí čidel v nárazníku. Zkrátka, vrchol elegance to není, Up! ale má celkem šťávu.
Hlavně jednoduše
Ačkoli byl zkoušený vůz v nejvyšší výbavě, svoji posádku vyloženě nerozmazluje. Snaha o co největší jednoduchost a nejnižší cenu je patrná z každého pohledu. Plastové obklady působí lacině (na dveřích nejsou v plné jejich ploše, takže je vidět chladný kov, na druhou stranu mají kapsy pro nápoje, na rozdíl třeba od Škody Superb) a okna v zadních dveřích jsou jen výklopná (to i pro dosažení co nejtenčích dveří, a tedy i větší šířky interiéru).
Přístup do interiéru je celkem pohodlný
Dále třeba opěráky předních sedadel jsou v jednom celku s pevně fixovanými hlavovými opěrkami (jako třeba kdysi u Škody Garde/Rapid) a růžice pro regulaci jejich sklonu byla nahrazena levnější, ale méně přesnou aretační páčkou. Nastupování do vozu je pohodlné a zvláště řidič má velmi dobrý výhled do všech směrů.
Přední sedadla jsou náznakově anatomicky tvarovaná a mají integrální hlavové opěrky
Mohou za to nejen velká prosklená plocha, ale také rozměrná odrazová plocha zpětných zrcátek i celkově kompaktní rozměry karoserie. Při prvním ohlédnutí ze sedadla řidiče směrem vzad budete ale nejspíš v šoku a jako první vás napadne, že vám někdo ukradl půlku auta. Okno ve výklopné zádi je totiž takřka na dosah ruky.
Zavazadlový prostor má vyjímatelnou a do dvou výšek stavitelnou podlahu
Přehledný interiér
Přední sedadla jsou celkem pohodlná, přiměřeně tuhá a nabízejí náznakové anatomické tvarování, ne každému však může vyhovovat pevně přednastavená poloha hlavových opěrek. Místa je zde pro průměrně vzrostlé osoby dost, je ale znát hlavně omezená vnitřní šířka karoserie. Volkswagen Up! je homologován jako čtyřmístný, o čemž svědčí jen dvě hlavové opěrky a dva pásy vzadu. Pokud máte do 180 cm a 90 kg a netrpíte klaustrofobií, na kratší cestě vzadu vysloveně trpět nebudete.
Rozmístěním kontrolních a ovládacích prvků se Up! nijak výrazně neliší od ostatních Volkswagenů
Kompaktní, půlkruhový přístrojový štít svým pojetím odkazuje třeba na dražší VW Beetle. Dominuje mu stupnice tachometru po stranách doplněná otáčkoměrem vlevo a palivoměrem vpravo a ve spodní části pak displejem palubního počítače. Teploměr chladicí kapaliny ani kontrolka svítící před prohřátím motoru zcela chybí, aktuální teplotu lze vyvolat jen na palubním počítači.
Vše je snadno po ruce
Rozmístění všech kontrolních a ovládacích prvků jinak odpovídá zvyklostem z ostatních vozů značky Volkswagen. Zajímavostí zkoušeného vozu byl již výše zmíněný příplatkový přenosný navigační a informační systém Maps and more. Ten se připevňuje na konzoli nad horní středovou část palubní desky, takže je řidiči velmi dobře na očích.
Palubní počítač se snadno čitelným displejem uprostřed přístrojového štítu
Disponuje barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 12,7 cm a nabízí všechno, co od moderní navigace očekáváme, tedy zobrazování 2D/3D, částečné ovládání hlasem nebo uchovávání aktualit z dopravy RDS/TMC. Přístroj zároveň slouží jako Bluetooth handfs-free a nabízí rozšířené funkce palubního počítače.
Odnímatelná navigace zahrnuje spoustu režimů palubního počítače a další funkce
Můžete tak počítat s různými statistikami jízdy a před očima můžete také mít stupnice teploměru chladicí kapaliny a oleje. V rámci rozhraní Think Blue se pak můžete nechat učit jezdit ekologicky. Ze všech těchto funkcí budete zřejmě pravidelně využívat jen jejich zlomek, přesto ale zařízení Maps and more citelně rozšiřuje nabídku komfortních a informačních prvků na palubě.