Test Volkswagen Up! Shiftmatic: šUp!em městem bez spojky

10 komentářů

Jozef
14. listopadu • 15:42

mame novy up automat 75k uz asi 8 tis km. Spotreba zo zaciatku bola vacsia, teraz priemer 4,9 l (klima nonstop, bez nej o pollitra menej), byvame v kopcovitom uzemi, po rovinach medzi dedinami sa dostane v klude okolo 4,3l. Prevodovka radi dobre, v kopcoch to niekedy az moc drzi na nizsom stupni v otackach ale ked len tuknete do paky hore tak preradi na vyssi stupen a stale ostane v rezime automat. Brzdy, jazdne vlastnosti super. Pre zenu do prace idealne.

michajel1
12. ledna • 20:21

Mne sa nezdá velkosť batožinového priestoru 251l. Síce podla fotky mi je to možno trochu horšie rozoznať, ale keď to porovnám napr. s Feliciou ktorá mala približne ten objem, tak tento kufor je proti tomu strašne malý.

Antiautomat
13. ledna • 10:44

Feldu som dlhe roky mal (kratka 1.6) a ked si to zhrniem dokopy (vykon, spolahlivost, jednoduchost, vsestrannost, spotreba), bolo to najlepsie ako ake som kedy mal (momentalne mam Koktu I 1.8 20v atmo) a to som uz naozaj jazdil v kadecom moznom. Co sa tyka batozinoveho priestoru, pokial si to dobre pamatam (nechce sa mi hladat), mala nieco okolo 270l, opravte ma niekto ak sa mylim. Tu ale treba spomenut ze samotne litre nie su vsetko, velmi dolezity je aj tvar a clenitost - litre mi budu na nic pokial bude kufor trebars uzky a siroky, pripadne prilis clenity - felicia ale kazdopadne v discipline vonkajsia velkost / vnutorny priestor tazko hlada supera a je otazne ci niekedy vobec supera este najde.Na margo VW Up, je to asi jedine auto koncernu, ktoremu fandim (aby nedolso k nedorozumeniu, fandim auto a nie koncernu). Je jednoduche a vyborne jazdi (odporucam si vyskusat, komfortom jazdy a jazdnymi vlastnostami urcite boduje). Jazda mestom, okreskou a dialnicou je velmi dobre vyvazena, auticko sa ani dlhych presunov rozhodne neboji. Patdverova verzia mi pripada trochu zvlastne, trojdverak (ten som si skusil ja) je velmi racionalna volba pre mlade pary, pripadne druhe ako auticko do rodiny. Par kritickych bodov sa ale (vzhladom na cenu a ta rozhodne problemom je) urcite najde, hlavne dvere by si namiesto kovu nutne zasluzili plast (o kolko centov toto zdvihne vyrobnu cenu?), v bielej farbe toto navyse vynikne az prilis a mate pocit ze sa pozerate na dvere od chladnicky. Dalsim (a suvisiacim) neduhom je prilis chudobna vybava pri nizsich verziach (to sa uz dnes naozaj nenosi), pokial sa vyriesia spomenute detaily, potom k nespornym prednostiam tohoto auta bude akcepetovatelnou.

drozden
12. ledna • 12:45

"Přední sedadla jsou náznakově anatomicky tvarovaná a mají integrální hlavové opěrky""Integrovane" by asi vice odpovidalo tomu, co chtel autor rici.

Lukas
12. ledna • 8:23

Jo redaktor opet zari....300tisic je opravdu hodne, nicmene doprucim prostudovat ceniky automobilek a podivat se na kolik vychazi male vozy a vozy nizzsi stredni tridy v automatu....Jedina jakztakz zajimava cena je u swiftu a byla u Pola dokud slo kombinovat DSG s motorem 1.4l.

lethal924
12. ledna • 0:06

Teploměr chladicí kapaliny ani kontrolka svítící před prohřátím motoru zcela chybí... (ach ten češtin) Nicméně nechápu proč chybí tak důležitá věc. Je tam alespoň nějaká varovná kontrolka, nebo VW umí zaručit že se ten motor nikdy nepřehřeje? Navíc to vypadá, že je celkem nic moc přístup vzduchu k němu...

Vitorio
13. ledna • 2:14

Kontrolka přehřátí motoru (červená) tam samozřejmě je. Teplota se dá zobrazit na palubním počítači, ale je to celkem k ničemu. Nastartuješ a ukazuje 35, do 5 min je tam 90 a to je všechno co můžu k teplotě motoru říct.

123
11. ledna • 14:02

Celkem nezaujatý test :-(. Je zajímavé jak jiné automobilky dělají robotizovanou převodovku špatně : http://www.autorevue.cz/test-citroen-grand-c4-pic... ...
Ale tohle je Škodofka, tak ta funguje skvěle...

Mrak
11. ledna • 13:12

Dost me mrzi, že u auta do mesta podrobne nepopíšete jak tahle převodovka funguje pri popojíždění v kolonách a parkování zejména parkování v kopci. Trochu bych se bál aby to nebyl horor.

Vitorio
13. ledna • 2:10

To ti můžu popsat já. Máme tohle auto v rodině. Při popojíždění v kolonách je to úplná pohoda. Na to ten automat je. No automat, je to v podstatě robotizovaný manuál. V kopci tě nepodrží, musíš stát na brzdě, ale je tam asistent, který v kopci při puštění brzdy uvolňuje tlak postupně (trvá to asi 2 s) takže to hned necouvá a v pohodě to rozjedeš. Horor to není, jezdí se s tím moc hezky. Zkoušel jsem to i v horách a kupodivu to řadí inteligentně i do serpentin. Při klidné jízdě to tam kope co nejvyšší kvalt, takže není problém 50 jet na pětku. V kopcích to zase neřadí nahoru zbrkle, ale táhne to na nižší kvalt. Ono to snad pozná styl jízdy nebo co. Souhlasím, že při předjíždění je lepší tak kopnout manuálně nižší kvalt. Pokud jde o parkování v kopcí, tak platí, že vždycky i na rovině musíš použít ruční brzdu. A je lepší chcípnout motor, když je tam kvalt D nebo R. Kvalt tam zůstane i po vypnutí motoru a musíš zatáhnou ručku, je tam na to kontrolka + zvuková výstraha. Trošku nesouhlasím se spotřebou. Ten náš má najeto asi 2000 km a průměrná spotřeba je 4,9 a to se jezdí normálně. Po městě do šesti, dálnice 120 tempomat 5,2 a po okreskách kolem 4. Ale to záleží na řidiči. Je to úsporné autíčko.

Doporučujeme

Články odjinud