Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia

61 komentářů

Stefan
20. září • 14:04

No vidíte Tuareg je také slovenské auto ako volkswagen skoda české,takže češi kupujte ak nemáte kde dat peníze...:-P

jano
22. června • 15:20

skoda sa v cechach aj navrhuje, tuareg sa na slovensku len vyraba, aby gastarbaitrom nemuseli preplacat drahe elektricenky a ubytovanie.

David
28. srpna • 12:36

Zjibalo by me realne z rychleni z 0-100, 5.8s je nesmysl, jedine tak s chipem. Staci se kouknout na autotube.cz , tam namerili 6.3s?

x12345678
28. srpna • 13:29

Předpokládám, že se dopustili obvyklého omylu a testovali s převodovkou na S. U Audi a VW u motorů s 8kvaltem ZF, tedy 3,0TDiR a 4,2TDI je třeba zvolit D, rozdíl je cca 0,5s. Zkoušeli jsme to s řadou aut. U Audi s 7DSG a u všech BMW je čas zrychlení lepší na S, u Audi s ZF8 (a Touaregu) naopak D.
U V10TDI se šestikvaltem Aisin bylo nejlepší řadit ručně už kolem 3700 otáček, což dalo daleko lepší výsledek, než výrobcem deklarovaných 6,9s při řazení automatem kolem 4400ot/min.

David
28. srpna • 23:22

ja mam q7 s 4.2 tdi jeste 6kvalt, s vlastnim chipem se dostanu pod 6s, zkouseno na S, schvalne zkusim jeste na D

x12345678
29. srpna • 0:38

Q7 BTR/240kW s šestikvaltem bude lepší na S ale netuším, co provede ten čip. Pro zajímavost zkus i pádla a řadit 3650 a podruhé 4000 otáček. Automat bude sám řadit o dost výš, 4500-4600. Série na S to zvládne za 6,1

David
29. srpna • 10:53

zkusim, ale automat mi radi uz nekdy v 4200, vic otacek to nepusti.

Vana666
28. srpna • 9:11

Nepochopil jsem to pružné zrychlení. To ten osmistupňový automat při akceleraci 100-180 kmh opravdu vůbec neřadí a jen využívá širokého spektra otáček motoru na jediný kvalt ?

x12345678
28. srpna • 13:17

Řadí. Pokud neprošlápneš kickdown, tak na D podřadí 7-4-5. Při S bude řadit 6-3-4-5.

Vana666
28. srpna • 15:44

Jo, myslel jsem si to taky. Ovšem v tom případě se nejedná o pružné, ale o maximální zrychlení a motor při něm už nevyužívá zmíněného maxima krouťáku ale spíše max. výkon a krouťák je v tomto režimu výrazně nižší.

J
28. srpna • 21:04

Pruzne je tam zbytocne slovo. Mysli sa nestojace auto.Proste povies pruzne zrychlenie mna to auto dobre, tak to znamena vseobecne z 60 na 120 a z 80 na 100 atd.A tu som nieco slubil, ale mame tu teraz taku fusku, ale bude aj to :-)
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-60501850-slo... ...

jogurt
28. srpna • 21:10

Tak ono by to v manuálním módu šlo na čtyřku nebo pětku bez řazení. A výsledek by byl velmi podobný tomu s řazením automatem. Sekundu a půl sežere to podřazení o 3 kvalty dolů na začátku a pak už se to jen dohání.

Fino
27. srpna • 16:12

Jen pro porovnání, ještě jako studentská práce na VŠVU a to pár let před vyjetím Tuaréga... https://www.facebook.com/photo.php...

Zelí
27. srpna • 15:45

Navigace má nějakou větší úhlopříčku a tlačítka dole. To je asi nějaká vw novinka.

jogurt
27. srpna • 22:00

RNS850. Novinka stará 4 roky

Zelí
28. srpna • 14:19

Aha, evidentně nejedu na koncernové vlně. Nicméně, do čeho to montovali před čtyřmi roky.

jogurt
28. srpna • 14:44

Do Touaregu. Od počátku nové generace, tedy od podzimu 2009.

james
27. srpna • 14:19

co to tam mate za mrdnik s tymi fotkami?!! (dci motor a foto z uplne ineho auta)

jogurt
27. srpna • 14:32

futuristická verze s motorem 1,5dci napříč.....B-]

MM
27. srpna • 13:39

Mne sa hlavne páči ze Volkswagen zacal pouzivat motory DCi od renaultu :) :):):)(foto)

Jarda
27. srpna • 14:01

Ano, taky jsem koukal, asi levnejsi verze vybavy :-D

Stefan
27. srpna • 11:36

ťažkopádne vyzerajuce auto dizajn sa mi nepáči
zvonka velké zvnutra priemer priestoru...B-]

Pejko
27. srpna • 10:39

vazeni, v prvom rade si nemyslim ze by luxusne auta tohto rangu mali mat znacku kt.ich automaticky pripisuje blondavym s.tetkam. Iste vieme ako to funguje a ja zase stretavam tieto kreaturi na X5-kch a Q7. Takze to nebude urcite konkretnym modelom. Spravidla tito ludia resp. ich "sponzori" vzberaju auta podla dizajnu a farby, nie podla technickych parametrov. Ale to su snad vsetko zname veci.
Nazort kolegu vyssie ze koho by dnes uz bavilo tahat, zo sebou uzavierky a redukcie atd...je typickym prikladom zakaznika ktori pozera na dizajn a farbu auta. U zien sa to da este tolerovat, avsak chlap ktory vybera auto primarne podla dizajnu a farby je u mna p.ica. Chlap by mal vyberat auto podla technickych vlastnoti. motor, pohon atd...
Ja tie uzavierky a redukcie nosim celkom rad so sebou, byvam v tatrach a tu sa z nalestenou predokolkou este horsie zadokolkou mozes v zime posrat. Takuto osvetu robim aj medzi svojimi znamimi a kamratmi. Pred nedavnom si kamarat chcel kupit nove auto a rozhodoval som medzi roznymi p.icovinami typu Toyota Rav, Golf atd...az som mu vysvetlil vyhody takeho subaru a rozdiel medzi pokakanym haldexom a pohonom subaru, alebo audi-torsen atd...chalan zacal viac studovat a dnes ma doma nove XV. Takto vyberaju chlapi. zdar.

J
27. srpna • 22:45

Takze veciam nerozumies, prispevky na ktore reagujes ani necitas, ale si tvrdy chlapec z hor. :-)

Tom
27. srpna • 16:12

No vidíš a já zase jako měšťák bych mohl každému vnucovat malé, nejlépe hybridní auto, které ve městě nebude spalovat benzín a půjde s ním dobře zaparkovat. Žít v trochu normálnější zemi, ještě by na něj dostávali úlevy na daních nebo jiné výhody.
Čistě terénní auto dnes plně využije minimum lidí. Na hory se v klidu vyškrábu i s předokolkou a jakákoliv moderní čtyřkolka s tím nemá už vůbec žádný problém.
Auto si plno lidí vybírá podle designu, prostoru jaký potřebují a hlavně podle ceny! Barva u nového - to si naspecifikuju a u ojetiny se to dá vyřešit folií. Já bych třeba taky jako chlap vyrazil hned k BMW pro zadokolku, benzínovou trojku/čtyřku, protože to je prostě volba srdcem. A hned šestiválec, protože stejně prd najedu.

Tom
27. srpna • 10:54

No nevim jestli zrovna XV je proti nove RAV4 nejaka extra vyhra...
:-/

vojta
27. srpna • 10:05

Tuareg neni auto pro chlapi. Poslednich par let v nem potkavam pouze" plasticky upravene blobdyny ,, ktere neumi ridit, parkovat, a uz vubec se nedivaji na silnici , ale radeji telefonuji. Tot vlastni zkusenost kdyz si zastavim pred domem , hodim blinkr a chci zaparkovat tak do me cca. po 5 vterinach naleti blondyna v tuaregu a vystoupi s mobilem v ruce a rika ze me nevidela :-/. Na touaregy mam svuj nazor3-[

Tom
27. srpna • 10:51

Treba ty bloncky umeji zase naopak psat
:-D
Jinak pipiny ve velkych SUV neni podle meho problem zrovna Tuaregu, naopak bych rekl ze ten je zrovna v mensine.

vojta
27. srpna • 21:31

Ja znam jen touaregy. V X5 sem takovou blondynu jeste nezazil. V tuaregu nekolikrat. Ale znate to , kdyby takhle narazila do vas tak jste si uz obraz udelali :-/ ne snad?

x12345678
27. srpna • 10:07

A ta blondýna se v X5 chová jinak?

J
27. srpna • 9:54

A foto podvozka zospodu?

x12345678
27. srpna • 10:05
J
27. srpna • 22:40

Nie je to tam len taky malicky obrazok. Ale tuto redakcia mhola sa zohnut pod auto a pofotit.

x12345678
27. srpna • 9:41

Souhlas, Touareg je mimořádně povedené auto. S minulou generací jsem ve dvou desetiválcových exemplářích najezdil statisíce km, dvojka je až na výjimky lepší, a to výrazně. První výjimkou je motor, ač V8TDI má mé uznání za výkony, kultivovanost i příznivou spotřebu v každodenním provozu, brutální zátah bývalého desetiválce ale nemá a neumí při citlivém zacházení jít se spotřebou tak dolů, jak to dovedl destiválec s PD. Snad příští ladění na 385k/875Nm, které obdrží nová Q7 a následně i Touareg, to konečně překoná.
Druhou výjimkou je to, že s osmiválcem nelze objednat terénní výbavu 4XMotion, ta je vyhrazena pouze pro šestiválec. A to je velká škoda, která Touaregu ubírá klienty, zvyklé na tento systém z minulé generace. Ti utíkají k Mercedesu a Toyotě.

Petr
27. srpna • 10:41

Za kolik jste s tím desetiválcem PD dokázal nejméně jezdit?

x12345678
27. srpna • 10:51

Běžná jízda 10-11, město 12,5. Při snaze o nízkou spotřebu a asketické jízdě 7,7.

Petr
27. srpna • 22:27

ty jo, to je tedy bomba, s desetiválcem

Antiautomat
28. srpna • 8:38

Nehovoriac o tom, ze ten motor (co len trosku s citom zabehnuty) mal tie parametre ovela lepsie ako na papieri, ked dokaze v zrovnatenom case rozbehnut tazsiu karu so starsim typom prevodovky z 0-100, to uz o niecom hovori. Problemom moze byt vacsia mechanicka zlozitost, ale pustite si to v pred domom, vychutnajte si ten ciste mechanicky zvuk a potom sa prevezte....Je to mechanicka parada pod prednym deklom a ziadna nahrazka v podobe debilnej MP3 z repraku ani kktneho bzuciaku za prednym kastlikom Vam toto neposkytne. Co sa tyka eko-zvastov o konci v10, tomu snad neuveri ani male decko, dovodom je usetrit na vyrobe - aj ked treba uznat ze tento motor sa naozaj podaril a ma velky priestor na dalsi vyvoj. Tak uz len verit ze ten V8 v portofliu aj ostane.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
28. srpna • 8:57

Tak jest. Papírových 313k bylo na brzdě 348k, papírových max 225km/h bylo ve skutečnosti elektronicky omezených 240km/h. Papírové limity byly dohodnuté s Porsche kvůli Cayenne S. Stejná dohoda byla o Touaregu 6,0V12 kvůli Cayenne S Turbo.
Desetiválec byl jedinečný motor, který už těžko kdy bude překonán díky jiné epoše.

mex
27. srpna • 15:10

To vse vysvetluje ....

J
27. srpna • 10:04

A kolko ludi potrebuje este zvyseny podvozok, redukciu, a manualne uzavierky? A vozit to stale so sebou? Naozaj malokto.Keby radsej pridali bezpecnostne vystuze.

palo
5. února • 16:55

bohati byvaju casto na kopcoch, za robitymi cestami. staci trocha snehu a blata a uz sa uzavierky dif hodia

x12345678
27. srpna • 10:06

Nepotřebuje. Chce. To je rozdíl.
Ostatně 99,5% majitelů Touaregu ho nepotřebuje, stačilo by jim běžné silniční auto.

J
27. srpna • 22:33

"Ostatně 99,5% majitelů Touaregu ho nepotřebuje, stačilo by jim běžné silniční auto."
Preco by si potom priplacali za nieco co im zhorsi jazdu po beznej ceste a nepotrebuju to?

Antiautomat
28. srpna • 8:25

Tak napriklad u mna zvyseny podvozok, balonovy rozmer pneu, vana pod motorom a zasterky sice nespravia z mojho stareho pekaca supera pre nijaky hothatch, lenze tam, kde on ostane stat, ja idem dalej -nemam problem s vylezenim na obrubnik, nemusim si davat opravovat dochnapany unterboden, nemusim sa bat ze vyjazdena kolaj po buse mi od/ebe olejovu vanu, vyjdem si ten kusok po polnej na chatu bez toho aby som nieco poskodil, nerobim ololostojacim trapnu show typu skrt sem skrt tam s kamennym ksichtom ze mna sa to netyka (a za rohom obhliadam skody) atd.....A tie tri sekundy naskoku, ktore stratim na kazdych 10km okresky mi akosi zily netrhaju. SUV sice velmi nemusim (Touareg je svetla vynimka) ale vela ludi to kupuje aj preto, ze dnesne auta sa doslova vlacia bruchom po zemi (nedostatocna svetla vyska), co pri niektorych obmedzuje pouzitie maximalne tak na dialnicu. No a po kazdom vylete na chatu majitelom takychto kar akosi do servisu nechce.Inak, ked sme uz pri tej motorizacii, zjavne sa tu ukazuje holy fakt, ze objem nicim nenahradis a prefukovanie motorov za hranicu efektivity je h.vadina na n-tu. Trebars taka Q7 s tymto osemvalcom vs X5M50d. Kuknem na parametre, kuknem cennik a vybavu a vec je jasna. Koncern nie je to, o com sa mi sniva kazdu noc ale jednoznacne chvala za to, ze tento kus v portfoliu maju a nesnazia sa zakaznikovi predavat len natlaceny vzduch v motore. Aj ked V10-R50 bola predsa len trochu ina liga :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
x12345678
28. srpna • 8:50

Píšete to sice správně ale zbytečně. Ten pán evidentně není schopen pochopit, o čem je řeč.

J
28. srpna • 21:36

Tuareg uz je terenny a priplacat si za este dalsie uzavierky kazdy nepotrebuje.
A ani nechce, ak ho pouziva hlavne po cestach tak by mu to kazilo jazdne vlastnosti.A takych je drviva vacsina.

dan
29. srpna • 8:57

proc ze sebe delas jeste vetsiho idiota, nez jsi od prirody?

J
31. srpna • 11:11

Ty si ale uboziak. :-))

J
29. srpna • 19:05

Tuareg uz je terenny a priplacat si za este dalsie uzavierky kazdy nepotrebuje.
A ani nechce, ak ho pouziva hlavne po cestach tak by mu to kazilo jazdne vlastnosti.A takych je drviva vacsina.

fri
28. srpna • 15:31

Obávám se, Touarega si spousta lidí kupuje také jako ukázku svého společenského statutu. Ale můžu se mýlit...

J
28. srpna • 20:52

Ked si pozrieme predaje, tak je zrejme ze malokto to ziada, inak by to bolo v kazdom modeli.
Tuareg uz vyssi podvozok ma, tak naco este este vyssi ked mi to zhorsi vlastnosti na ceste kde sa najcastejsie pouziva?
Nie kazdy by to chcel aj keby to bolo zadarmo.Ja tomu chapem dobre. ;-)

jogurt
28. srpna • 21:19

Nechápete, ýe si někdo objedná auto, které nepotřebuje ale prostě ho chce mít? Kdo potřebuje Porsche Carrerru? Kdo potřebuje Q7 V12TDI? Kdo BMW M5 a kdo třeba Bentley Continental GT? Nikdo je nepotřebuje. Chtějí je, mohou si je koupit a tak si je prostě koupí.
Vaše poznámka o podvozku Touaregu je úplně zcestná. Mezi 4M a 4XM není žádný rozdíl ve výšce podvozku, u obou jsou identické. Rozdíl je jen v mezinápravovém diferenciálu a zadní uzávěrce.Taky znám pár exmajitelů minulé generace, kde byl 4XM u všech verzí automaticky. Novou si nekoupí právě proto, že si k osmiválci nemohou objednat terénní výbavu a tvrdí, že bez toho je nesmysl kupovat Touareg, když se stejným podvozkem a za stejné peníze je například Q7.

J
28. srpna • 21:35

Tuareg uz je terenny a priplacat si za este dalsie uzavierky kazdy nepotrebuje.
A ani nechce, ak ho pouziva hlavne po cestach tak by mu to kazilo jazdne vlastnosti.A takych je drviva vacsina.

jogurt
28. srpna • 22:02

A jak tohle víte, když to objednat nejde? Viděl jste to ve snu, nebo to říkala teta ze sousední vesnice?

J
29. srpna • 19:05

Tuareg uz je terenny a priplacat si za este dalsie uzavierky kazdy nepotrebuje.
A ani nechce, ak ho pouziva hlavne po cestach tak by mu to kazilo jazdne vlastnosti.A takych je drviva vacsina.

Antiautomat
28. srpna • 16:56

Ano su aj take pripady, ked to funguje na predlzenie penisu pripadne zvacsenie poprsia. Na krizovatke to poznate lahko, spolocnym znakom takychto pripadov je priblbly vyraz jedinca, ktory sa nazral betonu, casto podobne typu 'nagelovany debilek', pripadne 'neosobne sa tvariaca' slecna, idealne za velkoplosnym tmavym displejom na ksichte, dodavajuci tej celej trapnosti tu spravnu 'stavu'. Mne taka tot dva tyzdne dozadu zarazila pravou mysickou na landcuiseri pruh na pristavnom moste v BA, nakolko jej p.ci sprostej nedoslo ze predomnou je dalsie auto a pojem zabrzdna vzialenost jej nic zrejme nehovori. Niekedy moze byt dokonca kombinacia velkeho auta a tankoidny pocit nezranitelnosti v kombinacii z vymlatenym mozgom dost nebezpecny. Je to bohuzial vcelku casty zjav a zaporne IQ niektorych jedincov do dokazuje. Nastasie ale su aj taki, ktori to beru spravne. Dobre sa ukazovat nemusi, zatial co blbost krici na kilometre :-)

Libor
29. srpna • 7:34

Typická čecháčkovská reakce, myslel jsem, že na Slovensku jste na tom se závistí a křupanstvím o něco lépe jak v Čechách, ale mýlím se. Nebo dlouhodobě žiješ v Čechách? Každopádně co řešíš, kdo v jakém autě jezdí, myslím že v jakémkoliv autě může jezdit nějaký psychopat, ale jak ty to máš hned rozdělený, to je síla. Není to tím, že ty na tyto auta prostě nemáš a mluví z tebe pouze závist, zbytečná nasranost a zloba?!

Adam
30. prosince • 21:46

Přesně, pan je socka a kazdej kdo ma lepší káru ji nepotřebuje nebo si něco dokazuje .. :-))

J
28. srpna • 21:10

Tuareg uz je terenny a priplacat si za este dalsie uzavierky kazdy nepotrebuje.
A ani nechce, ak ho pouziva hlavne po cestach tak by mu to kazilo jazdne vlastnosti.A takych je drviva vacsina.

J
27. srpna • 22:30

Pisete nezmysel.Ja potrebujme vyssiu bezpecnost preto ju chcem.
Kupujuci potrebuju auto, odolnejsie s lepsim vyhladom preto chcu tuareg.
Tie uzavierky nepotrebujem preto ich nechcem a ani ini nekupuju?
Keby tie uzavierky potreboval kazdy a chcel tak by boli vo vstekych motoroch.Plusko Vam nepridam.

Doporučujeme

Články odjinud