Test Volkswagen Touareg 4.2 TDI R-Line: klasika made in Slovakia

Volkswagen Touareg v podstatě představuje hodně zajímavý mix. Jako základ posloužilo Porsche Cayenne, v našem případě je pod kapotou motor Audi a to celé se vyrábí na Slovensku. Ať je to ale jak chce, tenhle koktejl se zatraceně povedl.
Seznam kapitol
  1. Úvod, R-Line pro lepší image
  2. Střízlivě funkční, R jako rovně
  3. Osm za jedenáct, Když na to přijde
  4. Lidový opravdu ne, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Druhá generace Volkswagenu Touareg k nám dorazila před třemi lety. Určitě stojí za zmínku, že na rozdíl od generace první, kdy přišel na svět nejprve Touareg a poté od něj byl odvozen Cayenne, v případě testované modernější verze tomu bylo přesně na opak. Samozřejmě základ obou automobilů opět zůstal stejný, ale přece zní mnohem lépe, když se řekne, že Touareg je levnější Porsche, než když napíšeme, že Porsche je dražší Volkswagen.

Testy | SUV | Sportovní auta | Porsche

Test Porsche Cayenne GTS - kdo šetří...

Ono vůbec pozice Touaregu a Cayennu je taková docela zajímavá. Velké SUV se značkou wolfsburské automobilky se mohlo pochlubit kromě naftového šestiválce také naftovým osmiválcem hned od samého začátku. Tento motor představuje v kontextu Touaregu klasický downsizingový případ. Původní naftový desetiválec se musel kvůli emisím (jaké překvapení) odebrat do věčných lovišť a na jeho místo nastoupila menší, ale výkonnější jednotka. Kromě neustále omílané produkce emisí to přineslo další podstatnou výhodu v podobě nižší hmotnosti. Původ dieselového čtyři-dvojky není žádným překvapením, pro potřeby vlastnické automobilky jej darovalo Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Touareg je klasika. Design si můžete vylepšit pomocí paketu R-Line, který přidá především upravené nárazníky a dvacetipalcová kola.

Cayenne z nějakého záhadného důvodu ovšem měl smůlu a stejně jako u první generace, také u té druhé se musel tento model spoléhat pouze na šestiválec, který sice nejede špatně, ale přeci jen když už připustíme existenci velkého SUV této odjakživa na sportovní auta zaměřené značky, které je navíc osazené dieselem, pak výsledná dynamika nebyla zas až tak působivá a rozhodně Cayenne Diesel na tento osmiválcový Touareg nestačil. Náprava přišla minulý rok na autosalonu v Paříži, kde Porsche konečně představilo Cayenne S Diesel, tedy své prodejně úspěšné SUV osazené adekvátním motorem.

Zajímavosti | SUV | Technika | Palivo | Premiéry | Design | Porsche

Porsche Cayenne S Diesel: osm válců od Audi

Na rozdíl od Touaregu, který disponuje parametry 340 koní a drtivých 800 Nm je na tom Cayenne S Diesel papírově o trochu lépe. Nabídne 382 koní a 850 Nm, ovšem na stovce je za 5,7 s, což je jen o jednu desetinku lepší čas, než co dokáže předvést Touareg. Abych zkrátil úvodní teoretizování, Touareg je bez přehánění střízlivější Cayenne a během testu se také docela dobře ukázalo, že zájemci, kteří si Cayenne koupí, si neplatí nic jiného, než lepší image. Touareg je totiž objektivně řečeno velmi povedené auto bez výraznějších nedostatků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Chromové koncovky výfuku a střešní spoiler, také to jsou prvky, které přidá exteriérová část paketu R-Line.

R-Line pro lepší image

Volkswagen je automobilka sázející na velice střízlivý a poměrně jednotvárný design. To neberte jako nějakou kritiku, ale jako pouze obyčejný holý fakt. V porovnání s několikrát zmíněným Cayennem, ale také s další konkurencí třeba od BMW nebo Mercedesu, vypadá na první pohled jako takový „lidový vůz“ mezi luxusními SUV. Prostě chudý příbuzný v exkluzivní společnosti a dost možná byste jej ani neodhadovali na pořizovací cenu daleko přesahující hranici dvou milionů korun.

Porsche

Porsche Cayenne definitivně s naftou, dostalo dieselový třílitr

Kdo by chtěl tento moment trochu vylepšit, pro takového zájemce přišel Volkswagen v roce 2011 s řešením. Tím není nic jiného, než z ostatních modelů už dobře známý paket R-Line. Opět bych nezabředával do debat na téma, k čemu je vlastně dobré u přes dvě tuny vážícího kolosu sportovní image, která si tak úplně nerozumí s obyčejnou fyzikou, ale když to někdo chce, prosím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Ani s nejsportovněji nastavenými tlumiči v zatáčkách nečekejte zázraky. R-Line na nastavení podvozku nic nezmění.

Jak už je zvykem, nabízí Volkswagen paket vylepšující exteriér a za další příplatek interiér. Součástí prvního zmíněného jsou dvacetipalcová kola, prahové nástavce, přepracované nárazníky, vzadu dvojici chromových koncovek výfuku a zapomenout nesmím na věc nejdůležitější, na plakety R-Line. Pokud se mě ptáte na to, jak podobně vyladěný Touareg vypadá v praxi, pak musím říci, že si své zákazníky asi najde, ale z mého pohledu to tak nějak není úplně ono. Ovšem jak známo, design je čistě subjektivní záležitost.

Do interiéru pak R-Line přihodí sportovně tvarované sedačky čalouněné kůži Nappa, tříramenný volant s páčkami pro manuální řazení, chromové lišty, kovové pedály a opět samozřejmě loga R-Line. 

R-line je věc image, nic jiného. Na druhou stranu v kontextu pořizovací ceny je těchto několik málo úprav věcí už naprosto zanedbatelnou. Kdo se chce trochu odlišit a obětuje za to pár desítek tisíc, pro takového člověk nelze říci nic jiného, než „proč ne“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, R-Line pro lepší image
  2. Střízlivě funkční, R jako rovně
  3. Osm za jedenáct, Když na to přijde
  4. Lidový opravdu ne, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Volkswagen Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 177 232 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 154 215 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2005
Stav: 166 578 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků