Test: Volkswagen Scirocco 1,4 TSI - rozlet do scirocca

Toto auto vypadá tak dobře, že byste ani neřekli, že může jít o Volkswagen. Navíc skvěle funguje, dobře jezdí a není zas až tak drahé. Je to Scirocco s motorem 1,4 TSI a sadou optických doplňků R Line.
Seznam kapitol
  1. Pro rozumné individualisty, Důstojný nástupce, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Na palubě
  3. Pro zavazadla, Za volantem, Na silnici
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Pro rozumné individualisty

Čas plyne velmi rychle a možná se vám nebude ani chtít uvěřit, že Volkswagen Scirocco se vyrábí již déle než čtyři roky, když svoji výstavní premiéru slavil na ženevském autosalonu v roce 2008. Tento vůz by se měl objevit v hledáčku každého, kdo si žádá „koncernovou kvalitu“ za poměrně dostupnou cenu a jezdí převážně sám nebo s jedním spolujezdcem, ale nehodlá do provozu uvést další obyčejný Golf, přičemž VW Beetle mu přijde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Scirocco s motorem 1,4 TSI a paketem R Line

Volkswagen Scirocco je dílem stylisty Waltera de Silvy, který po řadě projektech pro Fiat, Alfu Romeo nebo Seat nastoupil v roce 2007 do čela koncernového designu VW Group, v němž nahradil Murata Günaka, přičemž právě Scirocco bylo jedním z prvních Volkswagenů, pod něž se de Silva podepsal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zkoušený vůz po boku původního Scirocca 2. generace

Scirocco působilo při svém debutu jako zjevení a jen málokdo by tehdy od Volkswagenu něco podobného očekával. Vyznačuje se mimořádní úzkou maskou chladiče a širokou a nízkou karoserií, zvláště při pohledu na profil a zadní partie vyniká právě šířka karoserie. I přes agresivní, sportovní tvary jde o vůz přiměřeně praktický, jenž dobře poslouží i při každodenním provozu.

Důstojný nástupce

Aktuální Volkswagen Scirocco alespoň ideově navazuje na stejnojmenného předchůdce, který se vyráběl od roku 1974, ovšem kromě dvoudveřové uzavřené karoserie typu kupé toho pochopitelně tyto vozy nemají mnoho společného. V roce 1982 následovala druhá generace, když její produkce roku 1988 končila, bylo vyrobeno již celkem takřka 800 000 vozů této řady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Paket R Line přináší kromě plaket také nová kola, upravené nárazníky, rozšířené prahy či zatmavené zadní svítilny

V letech 1988 až 1995 u Karmannu vznikaly následnické vozy Volkswagen Corrado (těch vzniklo jen necelých 100 000 kusů), ovšem po ukončení výroby čekala kupé značky Volkswagen na svůj návrat až do příchodu aktuálního Scirocca. V rámci expanze modelových řad značky Volkswagen do až takřka bizarních kreací to zůstává poněkud s podivem, neboť nové Scirocco se velmi záhy stalo velmi slušným obchodním úspěchem.

Testy | Volkswagen

Test VW Scirocco 2,0 TSI: sázka na show

Vždyť již na začátku srpna roku 2010 sjelo z výrobní linky v portugalské továrně Autoeuropa, kde jsou kupé Volkswagenu vyráběna výhradně, VW Scirocco s pořadovým číslem 100 000. Ale dost historie. Volkswagen Scirocco s motorem 2,0 TSI jsme pro vás testovali již na sklonku roku 2009.

A právě v tomto testu najdete shrnutí dějin řady Scirocco, jakož i hlavní konstrukční rysy tohoto kupé od Volkswagenu, takže v následujících řádcích se soustředíme na specifika nově testovaného vozu opatřeného slabším a levnějším motorem 1,4 TSI v jeho silnější variantě s výkonem 160 koní (118 kW).

Nabídka verzí

Model Volkswagen Scirocco je u nás nabízen prakticky v jediném výbavovém stupni, z něhož vystupuje pouze sportovně střižená varianta VW Scirocco R s motorem 2,0 TSI o výkonu 265 koní (195 kW). V sériové výbavě najdeme kromě jiného také kompletní sestavu bezpečnostních prvků včetně ESP a šesti airbagů, jež tomuto modelu pomohly dosáhnout plného počtu pěti hvězd v nárazových testech EuroNCAP z roku 2009.

Jinak výbava Scirocco odpovídá zvyklostem nižší střední třídy, takže se v ní nacházejí třeba manuální klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání dveřních oken a zpětných zrcátek, sedmnáctipalcové lité ráfky, rádio RCD 310 s CD, MP3 a vstupem AUX nebo kůží čalouněný volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bi-xenonové světlomety odvádějí znamenitou práci, středové paraboly fungují jen jako zdroje pro denní svícení

Sportovně zaměřené Scirocco R začíná na částce 795 900 Kč v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou (sedmistupňový dvouspojkový automat DSG je o více než 60 tis. Kč dražší) a vyznačuje se třeba automatickou klimatizací, lepším palubním počítačem, osmnáctipalcovými litými ráfky, dešťovým senzorem, xenonovými světlomety a řadou dalších prvků, z nichž většina figuruje také v nabídce příplatkových prvků pro standardní Scirocco.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 126 389 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 132 472 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Touran 2
Rok výroby: 2004
Stav: 165 221 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků