Test Volkswagen Polo 1.2 TSI: Starý mladý

Modernizované Polo má o úroveň dospělejší jízdní projev než většina malých aut. Spořádanost jde ale málokdy ruku v ruce se smyslem pro legraci. Největší přednost Pola je tak v podstatě zároveň jeho největší slabinou.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo 1.2 TSI v kostce
  2. Změny spíše neviditelné; i mistr tesař…
  3. I přes Prahu jezdí pod šest; komfort na úrovni
  4. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Je těžké – ba téměř nemožné – hovořit o Volkswagenu Polo a vyhnout se přitom předvídatelným titulkovým klišé ve stylu „Minigolf“. Z hlediska stylu, jízdního projevu i praktických vlastností se totiž Polo prezentuje jako zmenšená kopie nejprodávanějšího auta Evropy a nedávný facelift tento efekt ještě posílil. Pokud se tedy v autech jen trochu orientujete, víte přesně, co od něj máte čekat. Spokojeni budou všichni, kdo z jakéhokoliv důvodu žádají pokud možno dospělé jízdní chování, střízlivý design a přiměřenou prostornost na půdorysu malého vozu. Naopak těm, kteří v autě této velikosti hledají zábavu, jiskru a třeba i jistou výstřednost, bude Polo připadat nudné a nezáživné. 

Radosti
Vysoká vnímaná kultivovanost
Komfort odpružení
Spotřeba v reálném provozu
Nešizená přední sedadla
Sériová výbava verze Highline
Starosti
Šest stupňů jen pro silnější TSI
Všechny barvy kromě jedné za příplatek
Dílčí nedostatky ve zpracování
Na pohled i za jízdy trochu nuda
7  /10
48 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie48 fotografií
Volkswagen Polo 1.jpg Volkswagen Polo 8.jpg Volkswagen Polo 14.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Polo 1.2 TSI v kostce
  2. Změny spíše neviditelné; i mistr tesař…
  3. I přes Prahu jezdí pod šest; komfort na úrovni
  4. Technické údaje; kompletní fotogalerie
Volkswagen Polo 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 170 102 km
Cena: 129 000 Kč
Volkswagen Golf 1.968
Rok výroby: 2009
Stav: 90 077 km
Cena: 170 000 Kč
Volkswagen Caddy 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 159 394 km
Cena: 196 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků