Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

69 komentářů

jedovka
17. září • 6:59

Jsem majitelem GTE a po dálnici jsem jel se spotřebou 4,3 litry na sto. Do práce spotřebuji 47km na elektřinu a na další den v klidu nabíjím v garáži. Za mě naprosto super auto.

Zelí
6. dubna • 17:00

Stačí si uvědomit, že existují i jiné země než čr. Např. v norsku nebo dánsku dostanete při koupi takovéhoto hybridního nesmyslu takovou slevu na dani z luxusu, že vám to začne dávat smysl. U nás ne. To auto je určeno pro jiný trh.

Kuk Vykuk
6. dubna • 19:41

Norsko má elektriku zadarmo díky šilenýmu množství hydroelektráren, spousty ropu vyváží, ale stejně napálí svejm lidem ukrutný daně.
V Dánsku maj naprosto šílený daně a ještě se chystaj jim zrušit dotace na elektrokáry. Kdo může tak ocamtaď prchá.

Kuk Vykuk
5. dubna • 15:09

Úspornej VW hybrid Pasát v kombíku bych bral hned, ale s tímhle nesmyslně předraženým krámem se třema spojkama to koncern zase podělal. Oproti Toyotě jsou 10-15 let pozadu.
Až v roce 2020 přijdou se svejma XL3 elektrokárama, tak budou přes 10 let pozadu oproti Tesle, která má navíc sít rychlodobíječek, kterou v krátké době zdojnásobí a síť běžných dobíječek zečtyřnásobí. Síť prodejen a servisů taky zdvojnásobí. Zároveň vstupuje do Indie a v Hongkongu má největší zastoupení vůbec pro celou Čínu.Ač nerad kupoval bych hybridní Toyotu, ale pořád to nemám kde před panelákem dobíjet. V práci to taky nenabiju.

Kuk Vykuk
5. dubna • 15:16

Nakonec abych zase skončil u úspornýho VW nebo Škoda TDi, což už je pro mě čí dál tím víc jen čoudíci spalovací popelnice, kterou bych zasviňoval vlastní hnízdo a pomáhal českejm dětem na onkologii a to se mi fakt už nechce 3-[

Frantisek
5. dubna • 0:25

Za me rikam 1,8tsi a 300 tisíc na benzin

Kyle
4. dubna • 11:09

Cena není nesmysl. Je to prostě cena za hybrid pro civilizované země. Je třeba si uvědomit, že jsme žebrákov a proto jsou pro nás vyráběna vozidla typu Dacia Sandero, Renaul Thalia a Škodifka Fobia. Pro zemi, kde je plat Oberarzta nebo ředitele velké školy přes 8000 E měsíčně, je cena tohoto Lidového vozu vcelku v pohodě.

stealth01
4. dubna • 12:24

No když jsem podívám na mix aut, které potkávám na silnicích tak to rozhodne neni to co tady popisuješ.

Kyle
5. dubna • 13:11

No když mi nevěříte, tak se projděte v ulicích Prahy a podívejte se, co v nich parkuje za auta. Francouzskou vynechte. A pak si vyberte jakékoli město v Bavorsku. Vláčet se do Mnichova je zbytečné. Zapíchněte to třeba rovnou v Regenstaufu.ČR je žebrákov. Můžeme se o tom bavit, můžeme o tom diskutovat,ale na tom faktu vážně nic nezměníme.

bzzz
4. dubna • 14:23

Tak tak... ale spousta (ne li vetsina?) slusnejsich aut u nas jsou fleet resp na firmu (tzn casto jen danovy/cenovy oj3b).

Aladin
4. dubna • 15:25

Souhlas. Vozový park ČR je špatný. Něco jiného je Praha a pak zbytek. Na venkově to je přímo katastrofa. A i v té Praze. Většina nebo hodně těch Q7, X5, Passat, apod. mi přijdou jako bazarové. Celá republika je jeden velký bazar. I když člověk přijede třeba do relativně chudšího Saska, tak ty vozy jsou znatelně novější. V létě jsem sledoval Tour de France. Líbí se mi letecké záběry krajiny. I v tom nejzaprděnějším zapadákově trůnily nové Dacie, či slušně vypadající Renaulti, Hyundai. Kolik lidí u nás mimo velká města má vůz v aktuální hodnotě přes 200tis kč? Firmy kupují nové vozy. To ovšem považuji za samozřejmost. Díky celkovým odečtům daní apod. ty vozy nevycházejí tak draho. Aby jezdily i společnosti v jeté fábii, to už by to tu muselo býti hodně špatné.

Kuk Vykuk
5. dubna • 14:51

Existují nějaké statistiky, kolik nových aut si vůbec koupí občané a kolik jsou firemní, fleetové a vůbec nákupí kůli odpisům z daní? Mám pocit že ten poměr musí být naprosto propastný.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
5. dubna • 16:16

Jak u čeho. Stačí zapátrat na nejúžasnějším serveru všech dob a:
http://www.autorevue.cz/firemni-vs-soukromi-zakaz... ...

Kuk Vykuk
9. dubna • 0:52

Super díky!

Lukas
4. dubna • 10:01

Dnes jsem byl projet svojeho Passata 2.0TSI 146 kW, tiptronic který rovněž akceleruje 0-100 za 7,6 sec po dálnici 140 km/h, 30km tam a zpět a ukazuje mi to místo 8,5 l/100 jen 7,8 l/100, takže nevěřim že v reálnym provozu se ta spotřeba aspoň srovná.
Jo jo, ale dotace jsou mocná čarodějka - když se v evropě podařilo už po desetiletí udržet dvojí zvýhodnění nafty nad benzínem (jednou je to sazbou spotřební daně a podruhé faktem že se paliva prodávají na litry a ne na kilogramy), tak věřím tomu že do třiceti let se ty hybridy se stejně pokroucenou logikou taky prosadí. Bude se totiž řikat že se provozují na čistou elektřinu ze solárních elektráren, ale majitele už pak nikdo nedonutí poctivě každý večer připojovat na nabíječku

Kuk Vykuk
6. dubna • 19:31

V americe dotujou fosilní paliva už přes 100 let. ;-) Někteří vypočítávaj skutečnou cenu galonu benzinu až na děsivých 10,- $. Tězko říct, ale když prezident ve svým projevu v senátu řekne, že už by s tím měli po 100 letech konečně seknout tak tom asi něco bude.
Prej dotujou fosilní paliva 10 milionama $ kazdou minutu. Už chápu proč Kochovi braty štve, že by ty prachy měl dostat někdo jinej :-))

Lukas
6. dubna • 20:37

To je otázka co nazýváte dotací ? Podle mě ta "dotace" spočívá v tom, že nikdy nezavedli spotřební daň.... Ta spotřební daň která byla určená na náklady spojené se stavbou silnic, ale prakticky se rozkradla na všelijaké sociální experimenty. Ve skutečnosti stavby silnic by zaplatila jen DPH a daně z příjmu z prodeje paliva a pokud by se započítalo vybrané dph a daně z příjmu generované z prodeje vozidel, tak je z čeho ty silnice stavět. Takže holt záleží co se jak politicky nazve...

Kuk Vykuk
7. dubna • 21:02

Obama bude velmi dobře vědět o čem mluví a účetnictví je vždy o tom co se jak nazve, co se pod co schová a co se kde rozpočítá či rozpustí. Cílem je pouze hezky vypadající a hezky nazvaná sumička, která nikoho nevyděsí a nevyvolá podezření. Čím je to větší lumpárna tím víc se to kamufluje, viz kreditky, půjčky, hypotéky, poplatky, daně, odvody, šrotovné atd.

John Doe
4. dubna • 9:26

Ked si to porovnam s hybridnym Aurisom kombi od Toyoty…Plne vybaveny stoji 600-tisic + je tam nejaky safety pack, povedzme, ze skoncim ne 650-tisic.S autom nie je problem jazdit bez akehoklovek snazenia v dlhodobom priemere 5.2 l/100 km - a to aj vtedy, ak je vyse 50% jazdy na dialniciach, co je pre HSD najnevyhodnejsi jazdny limit. Nezabudajme, ze na to, aby mohol GTE jazdit s co i len porovnatelnou spotrebou, treba ho kazdy den nabit a elektrina tiez nie je zadarmo.Auris ma vacsi kufor ako GTE hoci je to auto o triedu mensie. Pohonne ustrojenstvo je zazracne jednoduche - e-CVT vs tri spojky pri GTE? Auta s HSD patria medzi dlhodobo najspolahlivejsie, tu naozaj plati 'osvedcena technika'.VAG sa pokusil o plug-in hybrid, ale zvolil si na to tie najkomplikovanejsie a najnevyhodnejsie komponenty, namontoval ich do auta, ktore na to nebolo usposobene. A nasadil tomu cenovku, ktora spolahlivo atakuje hybridny Lexus GS.

Jan Taraba
4. dubna • 9:44

Souhlas, i když srovnávat Auris a Passat je trochu mimo mísu. Nakonec první Priusy taky nebyly nic to by krom zeleného ukojení přinášelo nějaký hmatatelný benefit. Chápu tento počin VW jako začátek a proto nevidím důvod hned kritizovat, tedy až na absurdní cenu. Uvidíme, kde bude Gruppe za tři roky a co přinese Q7 e-tron po přesunu z webů a prospektů na silnice, která vypadá smysluplně a až tak přehnanou cenu nemá, což je dáno i vysokou cenou základu, takže cena e technologie tolik netluče do očí.
Každopádně dokud nenastane revoluce v akumulaci elektřiny, pořád jde o drbání se levou rukou za pravým zeleným uchem.

John Doe
4. dubna • 9:55

Prve Priusy ale prisli v dobe, ked boli uplnou vystrednostou, na trhu nebol jediny hybrid, technologia existovala len na papieri. Prius (a Honda Insight, RIP) boli priekopnici.Dnes je hybrid prakticky mainstream, technologia je dostupna, atd. Predstav si, ze by dnes niekto prisiel na trh s telefonom s DSTN monochromatickym displayom, na ktory potrebujes stylus, nema multitouch, ale s 3GHz procesorom a predaval by ho za 25-tisic korun.To by sa nedalo ospravedlnit tym, ze ved je to jeho prvy pokus."Uvidíme, kde bude Gruppe za tři roky.." Nuz hej, buduce/zatial neexistujuce hybridy od VAG porazaju aktualne hybridy od Toyoty.Skus sa spytat, kde bude o tri roky Toyota? Myslis, ze ich HSD sa nebude vyvijat?Pozri sa na to takto: VAG dnes predava svoj prvy plug-in hybrid, ktory nefunguje, za sialenu cenu. Toyota dnes seriovo vyraba vodikove auto...

Zelí
4. dubna • 22:25

Vodíkové auto.... to je jen lízání mozků skupině fanoušků. To nemá žádný praktický význam.

OMG
4. dubna • 22:41

To ovšem současné hybridy mimo city-cars taky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
5. dubna • 15:33

Asi ano, ele ten vodík je ještě o několik levelů níž.

stealth01
4. dubna • 12:22

Tak VW ma taky v zásobě vodikova auta. Ty o tom píšeš, jakoby VW byl pozadu za Japonci. Přitom oni tu technologii mají taky zcela připravenou a otestovanou. Jen ještě nehodlají jít do sériové výroby. Nemám rad to povysovani Japonců. Je to takové - fanaticke.

bzzz
4. dubna • 14:22

Pise, jak to pusobi z pohledu na consumer trh a silnice... hybridni Toyoty a Lexusy na kazdem kroku. A tyhle pokusy se seriovkou, kde pomalu jen vymenili motor a par soupatek kolem, spekulacim dost nahravaji.

John Doe
4. dubna • 14:07

Ja sa len pozeram, co boli automobilky schopne dodat na trh.Inymi slovami: Moze si to zakaznik kupit a za kolko? Zvladol VW technologicky a ekonomicky vyrobu auta s konkretnou technologiou pohonu tak, aby to mohol dat na trh za pre zakaznika prijatelnu cenu, a aby to malo z jeho hladiska ekonomicky zmysel?Ak sa pozries na tento Passat GTE, tak zistis, ze nie.To nie je povysovanie, len suche konstatovanie faktu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
stealth01
4. dubna • 15:26

To netuším, nijak extra se o VW nezajímám. Vím jen to, že vodíková auta sice můžou být na trhu, ale pokud nemají vybudovanou infrastrukturu, pak je to divné vítězství. Jinými slovy, Toyota mi dodá vodíkové auto a já si ho budu doma vystavovat.Tady o technologii h-tron píšou více: http://auto.idnes.cz/audi-e-diesel-blue-crude-... ...

Jan Taraba
4. dubna • 16:54

No vydávat hybrid za mainstream je značně odvážné, většina automobilek ho nemá vůbec, některé mají jeden či pár modelů na horním konci modelového spektra, většina z nich je o ničem, stejně jako Passat GTE. Tvrzení že je to první model VAG ovšem není pravda, první byl hybrid Q5 (o ničem), potom A3 e-tron, tam bych už "o ničem" netvrdil, Golf GTE (ten taky částečně smysl dává) a Polo GTE a teď Passat GTE, který zabíjí absurdní cena a nešťastně zvolený spalovací motor. Ale za první smysluplný produkt VAG bych asi rovněž považoval Q7 e-tron, který už v Německu má stanovenou cenu a ta nesmyslná není, navíc není spojen s poddimenzovaným žravým benzínem ale optimálně nastaveným V6 TDI se SCR. A to mi smysl dává z řady aspektů. Za teoretických 1,7 na sto to samozřejmě nepojede ale vypadá to na první velké zelené SUV, které dojede jakkoli daleko a nebude mít mimo město absurdní spotřebu. A tam se zatím Toyota nedopracovala ani s Lexusem. Tím neznevažuji průkopnictví ani současnou úroveň vývoje malých a středních hybridních Toyot. Lexus GS mi ale mimo cukatury po Beverly Hills taky žádnou logiku nedává a na cestu CZ-Itálie a zpět bych ho rozhodně nebral. Jednou mi to stačilo, potvrdil jen hloupost zvolené koncepce velké auto+benzín+hybrid+dálkové trasy.

JohnST
7. února • 0:13

Konecne tu ma niekto normalny nazor a netrepe tu polopravdy a nezmysly o vyhodnosti hybridoch.B-]

bzzz
4. dubna • 16:41

BMW sveho vodikoveho mastodona vcetne tankstelle predstavilo uz pred lety... tehdy mne to zajimalo spise kvuli parametrum nadrzi, teplotnim ztratam, fyzice jako takove v praxi atp...Akorat mi neni jasne, jestli kdyz Audi, tak jasne ze muze i VW/Seat/Skoda nebo top tech nejprve do top brandu...

John Doe
5. dubna • 11:16

Tak tak, ale pred BMW tu este bola Mazda, ktora v Japonsku vybudovala siet vodikovych cerpaciek, a uradom a firmam prenajimala flotilu vodikovych mazd.Islo o modely RX-8 a Mazda 5 - pohanane rotacnym motorom z RX-8 :) Ono totiz rotacny motor potrebuje minimalne modofikacie aby mohol spalovat tak vodik ako aj benzin.

bzzz
5. dubna • 13:41

Sem netusil... a chvili jsem tapal, nez mi doslo, ze myslis wankeluv motor ;-)

Vana666
4. dubna • 7:50

Podle katalogu je GTE o 360 kg těžší než nehybridní provedení 1,4 TSI se sedmikvaltovým DSG . Docela šupa, že ? :-(GTE dle tech.údajů 1735 kg
Passat Variant 1,4 TSI 1378 kghttp://www.volkswagen.de/de/models/passat-variant/... ...

Moik
4. dubna • 8:51

Asi tak. To samé platí o CNG verzi Golfu/Octavie. Ta je těžší o 300kg k tomu jen nad zadní nápravou. Sice i tak jezdí levněji, ale jen v případě, že se jede na CNG. Což se s dojezdem 320km nebude pravidlo - Passat teda najel o něco víc.Navíc rozdíl v pořizovací ceně k 1.2TSI se stejnou dynamikou....

X-Ray
4. dubna • 8:46

No já vidím ekvivalentní Variant 1.4 TSI s DSG 1453 kg, takže rozdíl 280 kg.

Vana666
4. dubna • 9:17

Srovnávej srovnatelné - 1735 kg GTE je dle článku pohotovostní váha - 1453 kg klasiky je provozní hmotnost tj. včetně řidiče a zavazadel. Takže když odečteš 75 kg dle Hinweise č.1 dostaneš pohotovostní váhu 1378 kg
1735 - 1378 = 357 kg rozdíl

X-Ray
4. dubna • 18:47

Blbost 1735 kg je EU hmotnost s řidičem.

Vana666
5. dubna • 7:35

V tom případě jsou technické údaje na konci testu dokonale splácané.

Zelí
4. dubna • 10:36

čili je tam 360kg baterií. Tolik baterií nemají snad ani ve skladu v electrowordu.

Vana666
4. dubna • 12:11

Celá nadváha asi nebudou jen baterky. Je tam ještě elektromotor, upravená převodovka se spojkou navíc, výkonová elektronika, nabíječka aku atd ...
Ale tolik bych taky nečekal

dano9500
3. dubna • 23:52

3. kapitola 8. riadok, opravte si šestnáctistovku

Driver
3. dubna • 22:58

A mi se to vcelku líbí. Zejména ta cena není tak šílená, když si to srovnáte s podobně vybavenou naftou. (1.2mega stál před 12ti lety Superb1 laurin bez navigace, bez ACC, bez bufíku, byl tam jen tempomat a kůže) Sám bych to jako jediné auto nechtěl, to je jeden úhel pohledu. Ale pro manželku by to bylo super. Mít plat 3000+3000euro měsíčně, tak úhel pohledu je hned jiný. A další úhel pohledu je, že za pár let auta budou muset plnit euro 7 pak euro8 a už nebude otázka, zda je lepší nafta nebo není. Už prostě nafty nebudou vůbec, zejména nebudou v malých levných vozech, včetně Passata a možná zůstanou v prémiových autech typu A4 a větších, kde to výrobce utáhne, to bych odvozoval od toho, že tam i dnes nenastal rapidiní downsizing a pořád tam mají "letecké" motory a s usmrkanou A4 pozávodíte Porsche úplně hravě. Sice bude 30let staré, ale i tak je to sranda, co ty auta dneska umí. Asi to nelze odhadovat, ale takový nějaký směr bych očekával. No a za těch pár let bude tohle vše opět trošku použitelnější. A poslední úhel pohledu je ten, že často popojíždím vozem od manželky :-D Ale zatím to je fakt auto na courání. Protože jezdit dál, tak spotřeba bude horší než u nafty. Jediné co mě irituje, je politický rozměr. Kdo si to koupí ze své vůle, tak ať si to užije. Ale nevím, čím budeme jezdit za 10let... :-/

Vana666
3. dubna • 21:55

Pokud se elektromotor v E-Modu nikdy nedostane do otáček svého max.výkonu, znamená to že v elektrickém režimu DSG vůbec neřadí a drží stále jen nejvyšší kvalt ?A proč souhrnné technické údaje zcela ignorují přítomnost elektromotoru ?

Jan Taraba
4. dubna • 9:36

To by měl vysvětlit redaktor, nicméně troufnu si predikovat, že jaksi nemají obecně pochopitelnou metodiku. Nakonec většina veřejnosti dodnes nepochopila rozdíl mezi výkonem a točivým momentem.

pekr
4. dubna • 16:30

Jaký je rozdíl momentu a výkonu ?

Jan Taraba
4. dubna • 16:55

No vida, hned se tu jeden objevil...

jirka
3. dubna • 21:43

i kdyz nejsem zastancem koncernu dobre napsany poctive clanek.
Takze ve vysledku nic v celku inovatorskeho a zajimaveho co se tyka teto jednotky a prepocet spotreby na klasicky atmo motory. Me dvesta koni v atmo automat bral lehce pres deset.
Ano tenhle passat umi i pulku ale je to takove vikendova jizda. Jestli jsem to dobre pochopil.
Kupce to sice najde ale asi ne dost.
A koncern stale neumi podvozky vyzkouseno octa jedna dva, fabia jedna ctyri atmo ted posledni fabia tsi. V passatu jsem nejel. Golf jeste ten trojkovej diesel hroznej randal od motoru jak traktor.

jirka
3. dubna • 21:44

jo a jeste jsem zapomel golf jedna ctyri benzin rok dvatisdeset taky podvozek tvrdy.

OMG
3. dubna • 20:16

Cena absurdní a nedává ekonomický smysl.
Navíc tahle konfigurace v plné nahotě ukazuje, jaký náskok v efektivitě využití energie mají diesely před, byť moderními, downsize turbobenzíny. Tím nijak nekomentuji emise, částice jedněch či druhých ani smysluplné či nesmyslné limity CO2, NOx nebo čehokoli jiného. Komentuji pouze spotřebu a tam je to propastné.

Lukas
4. dubna • 10:12

Ona i ta spotřeba nafty vs benzínu dokud se bude porovnávat v litrech paliva, tak je trochu mimo mísu. Koupil byste si na zátop do kamen litr dřeva nebo raději litr uhlí pokud budou za stejnou cenu ?

qwertz
4. dubna • 12:12

Vzdejte to. Argumentace o tom, že energetická účinnost se ze své fyzikální definice vztahuje na kg (a nikoliv litr) nemá evidentně žádný smysl. Jako kdybyste hrách na stěnu házel. ;-)

Jan Taraba
4. dubna • 16:27

Ale kulový, páni teoretici. Pokud cenovou měrnou jednotkou vztaženou k ceně je objem, tedy litr, pak vaše teoretizování vztažené k hmotnosti je naprosto směšné. Až se kapalná paliva budou prodávat na kila jako například LPG, pak můžete v klidu pokračovat. Do té doby jste šašci.

qwertz
4. dubna • 16:52

Pojem "energetická účinnost" je fyzikální pojem a s cenou nesouvisí vůbec nijak. Cena je naproti tomu ekonomický pojem, a ekonomie jako každá pavěda (humanitní obor) podléhá neurčitým a chaoticky se měnícím pravidlům (zákony, nálady spotřebitele, trendy, móda, apod...).To že neznáte pojmy a mícháte tu jablka s hruškama, na tom nic nezmění. Podle vaší super logiky by se energetická účinnost motoru měnila například změnou spotřební daně. To může vymyslet už fakt jenom dement. Gratuluji. Bez urážky.Stejně jako vaši předřečníci používáte si pletete "energetickou účinnost" s pojmem "provozní náklady", respektive jejich částí týkající se spotřeby pohonných hmot na km. Takže si nejdřív udělejte jasno v tom, o čem se vlastně chcete bavit, a pak teprv používejte oslovení typu "šašci". On by vás tak nikdo nemusel brát vážně...;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Taraba
4. dubna • 17:07

He? Energetická účinnost je u současných vznětových motorů (vztažená k milované výhřevnosti kilogramu paliva, což ovšem u pumpy neprodávají) pořád o několik desítek procent vyšší než u "moderních" zážehových motorů, navíc s podstatně menší závislosti na provozních podmínkách, resp. pro teoretiky na zátěži motoru. Důvod proč tomu tak je se učí ve fyzice a zatím to v nejbližších deseti letech a tedy zřejmě už nikdy, nevypadá na změnu. Čímž teoretiky-šašky srdečně zdravím.A ekonomie je sice pavěda, v tom souhlasím, ale nikoli humanitní...:-P

qwertz
4. dubna • 17:32

Máte pro svá tvrzení nějaké relevantní podklady, kromě pubertálních výkřiků o jakési výuce fyziky. Sem s nimi prosím! .... Jako vždy, Internet snese všechno a žvanit tady může každý.Maximální účinnost spalovacího motoru je dána Carnotovým cyklem, a rozdíl mezi naftou a benzínem je v tomto ohledu cca 8%. Skutečná energetická účinnost současných motorů je však nižší než toto teoretické maximum, přičemž rozdíl je opět nějakých 9% ve prospěch nafty. Protože se bavíme velmi obecně postačí tvrzení, že rozdíl je řádově 10%. Kde jsou ty vaše desítky procent je záhadou. :-DProtože je zbytečně bavit s o nějakém teoretickém motoru, je třeba zohlednit taky reálné podmínky, za kterých jsou tyto motoru ve skutečnosti provozovány. U norem EURO jsou naftové motory dlouhodobě zvýhodňovány nižšími povolenými emisními limity, což vede k tomu, že reálné motory nesrovnáváte za stejných podmínek (což byste vzhledem k vašemu zájmu o účinnost měl). Nastavení stejných podmínek pro všechny typy spalovacích motorů vede k tomu, že diesel v osobním autě prakticky neexistuje, protože takové řešení je nekonkurenceschopné a strašně drahé - viz vyspělé trhy mimo EU jako USA nebo Japonsko. Stačí se podívat na řev místních ropáků poté, co se dozvěděli, že jim VAG upraví nastavení řídící jednotky jen aby splnil současné zvýhodněné limity, což sebou přinese zvýšení spotřeby a snížení té vaší účinnosti.

Lukas
4. dubna • 19:19

Přesně tak , výhoda dieslu začíná a končí u emisí neškodného CO2. Všichni jsme v evropě v rukách manipulátorů kteří nás otravují smrtícími splodinami jen aby si mohli do tabulek vyplnit snížení emisí CO2. Bohužel i klimatologové začínají připouštět že se trochu sekli, a že emise CO2 nejsou všelékem na klima planety.

qwertz
4. dubna • 20:29

Nejde jen o CO2 manipulátory. Automobilky mají taky máslo na hlavě, protože narvaly do vývoje dieselů miliardy, a teď by je musely přestat prodávat? Stačí se podívat na francouze, kteří benzínové motory téměř přestali nabízet. (některé modely v určité době ani s benzínem koupit nešly). Tyhle miliardy by odtekly do kanálu, takže tlak zejména z Německa a Francie je obrovský.

Aladin
3. dubna • 21:50

V této cenové kategorii se dá též v potaz brát kultovovanost jízdy. Mně třeba diesly vadí. Kabiny tak divně duní, brumlají. I když ve střední třídě už to je docela kultované. Samozřejmě chápu, když má někdo opravdu velké roční nájezdy, tak upřednostní spotřebu. Zde je cena dána možná znatelně dražší převodovkou, možná marketingem, aby vzbudili pocit exkluzivity. Toyota umí hybrid levně. Jenže je to s akusticky nepoužitelným cvt.

qwertz
3. dubna • 20:52

komentovat "pouze spotřebu" je naprosto zcestné, protože "celkové náklady" nejsou pouze pořizovací cena, servis, či pohonné hmoty, ale také negativní vliv na okolí. Výsledné "náklady" pak mohou vypadat úplně jinak.

Jan Taraba
4. dubna • 9:33

Další horlivec, co polemizuje o něčem, co si jaksi zapomněl přečíst, takže je tak trochu mimo téma.

qwertz
4. dubna • 9:51

Co to melete? Kde máte zakalkulovány náklady na znečištěné prostředí, poškozené zdraví atd...? Tvrdit, že nafta je "levnější" může jen naprostý ignorant, protože kdyby to tak bylo, nepřecházely by například autobusy MHD na CNG (a to mají velká vozidla díky většímu prostoru výkonější redukci NOx).

jogurt
4. dubna • 10:02

Co to melete vy?
Za prvé to o čem blábolíte vůbec nedokážete vyčíslit, ono to totiž ani vyčíslit nejde, ledaže byste dokázal dopočítat ekologický dopad stavby ocelárny v Indii, kde se vyrábí surové železo pro v Číně vyráběná ozubená kola německé převodovky do francouského těžebního stroje na povrchové dobývání hnědého uhlí a takhle projel celou ekostopu všeho, což je utopie..
Za druhé autor příspěvku výslovně citoval, že komentuje pouze spotřebu paliva diesel vs miniturbobenzín a nedopustil se ničeho, co by nebyla pravda. A pokud k miniturbobenzínu připojíte elektromotor a baterčičku, jeho neschopnost vyrovnat se spotřebě srovnatelně výkonných dieselů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
4. dubna • 10:45

vyčíslit to jde. Jistě můžeme zde nekonečně diskutovat nad přesností takového vypočtu, ale například v USA kalkulaci škod na základě vyšších emisí (zrovna v souvislosti s dieselgate) používají.Autor hned v první větě příspěvku prohlásil něco o absenci ekonomického smyslu, aby na závěr příspěvku napsal, že řeší jen spotřebu paliva, což je ukázková demagogie. Stejnou demagogii tu předvádíte vy, když si z toho příspěvku vybíráte co se vám hodí.Chcete-li diskutovat o účinnosti, položte svá tvrzení nějakými daty, ať se můžeme bavit v relevantních souvislostech. Například civilizované země mimo evropu mají shodné limity pro benzínové i dieselové motory a proto tam naftu prakticky nikdo neprodává a nekupuje. V evropě automobilová lobby nacpala miliardy do vývoje turbodieselů, a proto tu teď musíme všichni žít ve smradu jen proto, že shodné a tedy i spravedlivé limity jsou politicky neprůchodné.

OMG
4. dubna • 11:09

No pánové, když už debatujete o mém příspěvku, tak bych se dovolil připojit.
qwertz patrně nejen neumí číst a dávat psaný text do souvislostí, on rovněž netuší, jak jsou přestavěné motory autobusů na CNG.
To, že amíci účelově vyčíslují nesmysl aby zkasírovali VW je vedlejší, stejně dostanou hausnumero, museli by například dopočítat, kolik nafty každé z "švindlujících" vozidel spotřebovalo a v jakých podmínkách, protože on je sakra rozdíl, jestli tédéí jede po USA dálnici zběsilou rychlostí 55mil/h nebo se posouvá po ucpaném NYC nebo táhne sněžný skůtr do hor.. A protože to nikdy nejsou a nebudou schopni zjistit, nemůžou vyčíslit ekologický dopad imaginární produkce NOx v relevantních datech.

qwertz
5. dubna • 15:51

Autobusy se dnes běžně vyrábí a dodávají s motory vyvinutými přímo pro CNG.;-)

Lukas
4. dubna • 19:06

Jedno je jistý - neni nejmenší důvod dávat naftovým autům úlevu na oxidech dusíku a není nejmenší důvod jim počítat sníženou spotřební daň na palivo. Pokud se tohle srovná, tak jako tomu je všude na světě mimo evropu, tak diesly v osobákách vymřou samy.

bzzz
5. dubna • 10:41

Neni duvod umele ovlivnovat/stanovovat ceny ropy utahovanim/oteviranim kohoutku podle toho, jak se ktery sejk/naftar vyspal resp jake politicko-hospodarske cile sleduje.

jogurt
4. dubna • 10:05

zbytek věty: To nijak výrazně nezlepší. Pořád to při obvyklé zátěži (passat není typicklé městské auto ale spíš polykač kilometrů) bude žrát daleko víc než naftový dvoulitr.

Doporučujeme

Články odjinud