Test Volkswagen Passat Variant GTE: Výborné auto, když...

Tohle auto má naprosto všechno. Umí být sportovní, praktické, rodinné, úsporné, je ale také vysoce ekologické a dokonce zvládne jezdit se spotřebou 0 l/100 km. Skoro to vypadá, že jde o dokonalý stroj, ale abyste ho takhle mohli opravdu označit, musí být splněna jedna nepříjemná podmínka.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nejen nejhezčí Passat
  2. Jak to jezdí?
  3. Zcela zbytečný Battery Charge, Elektricky až do 130 km/h
  4. GTE: Může být hybrid zábavný?, Největší bolest? Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Passat Variant GTE: Fotogalerie

Minulý rok byl rokem Passatu, takže budu mít naprosté pochopení, když nad tímto testem ohrnete nos s prostým „zase další test nějakého Passatu“. Ano, německý zástupce střední třídy byl za uplynulý rok velmi častým návštěvníkem naší redakce, ale tentokrát tu nemáme další variantu nějakého toho TDI nebo TSI. Tentokrát jde o něco zcela jiného.

Volkswagen před časem začal nabízet model Passat také v provedení GTE. Toto označení už dříve dostal menší Golf a stejnou techniku dost možná použije také Škoda Superb, v každém případě to znamená přítomnost hybridního pohonného ústrojí, které je samo o sobě celkem zajímavé.

Technika | Autosalony | Volkswagen | Premiéry | Hybridy | Ženeva 2014

VW Golf GTE je ostrý hatchback se spotřebou 1,5 l/100 km

Základ tvoří čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 k). Tomu pomáhá jeden elektromotor a nová automatická převodovka, kterou Volkswagen postavil přímo pro použití v hybridních modelech. Už tento fakt mimochodem jasně naznačuje, že Golf a Passat určitě nebudou jediní z koncernu, kteří nabídnou i hybridní variantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hybridní Passat Variant poznáte na pohled hlavně podle upraveného předního nárazníku s diodami denního svícení. Decentní sportovní změny autu opravdu sluší

Princip fungování hybridního systému vypadá celkem jednoduše. Automatická převodovka je šestistupňová a pro řazení používá dvě spojky, jak to známe od ostatních dvouspojek. Třetí spojka připojuje a odpojuje spalovací motor. Pokud je tato spojka rozpojena, auto je poháněno elektromotorem, pokud je spojena, přidává se do práce spalovací jednotka.

Kombi | Volkswagen | Paříž 2014 | Hybridy | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat GTE zvládne přes 220 km/h i spotřebu 2,0 l/100 km

Výsledné parametry jsou hotovou pohádkou, kterou si zajisté některé organizace nejen v Bruselu opakovaně předčítají na dobrou noc. Celkový výkon 160 kW (218 k), vrchol točivého momentu 400 Nm, kombinovaná spotřeba 1,6 l/100 km. Životní prostředí je, zdá se, zachráněno a ani při tom řidiči nebudou muset dělat kompromisy při svém dovádění za volantem.

Jistě, pravda je poněkud jiná. Tedy přesně řečeno je někdy několikanásobně jiná, a právě to také najdete v dnešním testu. Než se do něj pustíme naplno, pár slov o designu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Konkrétní změny? Sem tam se objevující modrá linka, diody denního svícení, samozřejmě dobíjecí konektor v masce, nápisy a došlo i na dvě falešné koncovky výfuku, který končí po vzoru dieselů ohnutý ještě před nárazníkem

Nejen nejhezčí Passat

Na první pohled je Passat GTE prostě a jednoduše Passat, kterého dostal do parády tuner mající v oblibě modrou barvu (každý přece ví, že modrá je dobrá...). Svým způsobem je to dobře, hlavně z pohledu prostoru v interiéru, který je také téměř nezměněn. Definitivně pryč jsou doby, kdy se například Lexus honosil tím, že ke všem svým modelům nabízí hybridní verzi, jenom IS je dieselové, protože kdyby se do celkem malého kufru naložily akumulátory, nic by z něho nezbylo. Rozměrově se GTE ničím neliší zvenku, ani uvnitř.

Video | Technika | Kombi | Volkswagen | Hybridy | Volkswagen Passat

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Hybrid ale dostal pár detailů, díky kterým GTE bezpečně poznáte a díky kterým také tento Passat vypadá velmi dobře. V mých očích dokonce tak moc dobře, že jsem si ho v osobním žebříčku označil za nejhezčí verzi tohoto modelu. Hlavním poznávacím znamením jsou diody v nárazníku, modré linky, případně i speciální litá kola, která ale naše auto nedostalo, a samozřejmě „zalepená maska“ nebo nápisy GTE.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přítomnost hybridní jednotky neprozrazuje ani interiér. Ten je téměř shodný s běžnou verzí. Jediné omezení se týká prostoru pod dnem zavazadelníku

Podobně je na tom i interiér, kde se opět objevují modré linky v podobě kontrastních švů nebo ambientního osvětlení, jsou zde nápisy GTE a když se pořádně podíváte na středový panel, najdete tu navíc tlačítka GTE a E-Mode. To je zhruba vše. Pořád se bavíme o velmi prostorném, ergonomicky povedené a co do zpracování naprosto výborném automobilu. 

Verze GTE ale nakonec není úplně stejná, auto dostalo kromě hybridní jednotky také pár dalších úprav. Volkswagen například sáhl do samotné karoserie. Hybridní Passat má akumulátory uložené v prostoru pod zadními sedadly před zadní nápravu a především kvůli tomu byla v těchto místech, ale i pod zavazadelníkem, zesílena podlaha. Stejně tak byly zesílené prahy a menší část středového tunelu.

Testy | Hybridy | Lexus

Test Lexus NX300h AWD F Sport: Rozpolcená osobnost

Passat GTE si rovněž veze na podvozku v prostoru pod bateriemi ochranné kryty, kvůli vylepšení aerodynamiky Volkswagen nasadil i méně odolné kryty také na zbytek podvozku. A zmenšila se nádrž, kdy GTE nabídne 50 l, zatímco klasické verze 1.4 TSI (110 kW) má o devět litrů více. 

Technicky se Passat GTE samozřejmě trochu liší od klasické verze, pro praktického uživatele ale stejně bude na první pohled nejdůležitější změnou přítomnost velkých diod na nárazníku. Hybridní ústrojí je dokonale maskováno a za tento fakt si Volkswagen zaslouží pochvalu. 

Radosti
Velmi tichý interiér
Výborné zpracování
V praxi dobře použitelný elektrický pohon
Zajímavé svezení v režimu GTE
Mix několika aut v jednom
Starosti
Vysoká pořizovací cena
Vzhledem k ceně velký počet příplatků
Na nekvalitních silnicích nepohodlný podvozek
8  /10
130 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie130 fotografií
_DSC1378.jpg _DSC1371.jpg _DSC1372.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nejen nejhezčí Passat
  2. Jak to jezdí?
  3. Zcela zbytečný Battery Charge, Elektricky až do 130 km/h
  4. GTE: Může být hybrid zábavný?, Největší bolest? Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Volkswagen Passat Variant GTE: Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.598
Rok výroby: 2006
Stav: 125 746 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Touran 1.896
Rok výroby: 2004
Stav: 157 426 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2005
Stav: 145 826 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků