Kapitoly článku:
Pohled těch důležitých
Jak už jsem napsal v úvodu, klasické záležitosti, které v testech běžně hodnotíme (a vy komentujete), nejsou u Multivanu Business zas až tak podstatné. De facto testujeme pouze paket, a abychom ten naplno vyzkoušeli, musíme trochu netradičně opustit místo řidiče, řízení přenechat nějakému brigádníkovi a přesunout se dozadu.
Tohle je ten správný pohled na svět z Multivanu Business. Vzadu na vás čeká maximální komfort. Řidič pouze nesmí řezat zatáčky, nebo se vám brzy vaše pití vyleje na zem.
Zadní posuvné dveře samozřejmě vlastní silou otevírat a zavírat nebudete, vše se obstará samo. Pohodlné to je ovšem do té doby, dokud se dveře nezaseknout, což se během testu stalo několikrát. Pak musí nastoupit síla pana řidiče nebo pana asistenta. Dvě sedadla v prostřední řadě jsou opět celkem běžná a dobře známá z jiných Mulitvanů, stejně jako praktický stoleček. Zde cestovat nebudeme, my budeme pěkně cestovat úplně vzadu, v těch luxusních křeslech. „Takže mladej, na letiště, ano?“
Vyprávět o tom, kterak jsou zadní křesla pohodlná, to je jako kdybyste chtěli někomu vysvětlovat, že Usain Bolt běhá opravdu rychle. Stačí jeden pohled a všem je naprosto jasné, jak se věci mají. Líbí se mi dřevěné obložení středové konzole, které působí překvapivě věrohodně. A také se mi líbí hned několik možností, kam odložit skleničku.
Stolek je dobře známý z běžných Multivanů. Další ze šikovných a praktických detailů.
Jo já zapomněl, než přispěchal brigádník, aby mi dělal řidiče, dal jsem do lednice mezi sedadla dvě láhve šampaňského. Pravda, nejsou to zrovna skleničky na šumivé víno přesně podle etikety, ale v tomto případě se špatná volba odpouští, protože jsou velmi praktické. A krom toho není nikde napsáno, že z nich musíte pít zrovna šampaňské. Co takhle whisky?
Zadní sedadla jsou kompletně elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Abyste si uchránili soukromí, přijdou vhod také okenní roletky. Ideální je cestovat v Mulitvanu ve dvou. To abyste si mohli natáhnout nohy, nebo si dát nohu přes nohu. Prostě abyste měli takový prostorový komfort, o kterém si mohou nechat ředitelé v nějaké A8 leda tak zdát. Škoda, že se i u zadních sedadel objevila menší vada na kráse – jedno z tlačítek ovládajících polohu sedadla se tak trochu samovolně odporoučelo na zem.
Lednice se samostatným zdrojem zvládne třeba dvě láhve šampaňského. Na zadních sedadlech můžete seřídit kde co. Škoda, že tu není masáž.
V přihrádce před lednicí je k dispozici dálkový ovladač na DVD přehrávač, v další přihrádce najdete uklizená několikrát zmíněná bezdrátová sluchátka. Kombinace obrovského prostoru, velkého luxusu a posazu vysoko nad silnicí má své kouzlo. Volkswagen nepřehání, když prezentuje Business jako luxusní mobilní konferenční místnost.
Jezdit v limuzíně samozřejmě je zajímavé, ale osobně mi není moc sympatické, že si spousta lidí automaticky zařadí člověka vystupujícího z auta typu Audi A8 do určité škatulky. Samozřejmě, někomu se to naopak líbí a právě proto si limuzínu koupí, mně se ale mnohem více zamlouvá styl, kdy kolemjdoucí sotva tuší zaprvé cenu auta a zadruhé komfort, v jakém si cestuji uvnitř. Užitečným bonusem je také možnost odvézt až pět osob a jednoho řidiče.