Test: Volkswagen Golf R – šest versus čtyři

19 komentářů

dodge
9. května • 18:08

Pokud se autorovi článu zdá prodleva DSG převodovky při poloze volící páky na D dlouhá, nechť jí přesune do polohy S, tam žádná prodleva není.

Šákul Ředkvička (pota)
8. května • 11:42

Proč zase ty HDR fotky? Ta auta si zaslouží něco víc. Pokud máte fotografa, který své fotky musí dělat takovéto, aby za něco stály (a nestojí), tak je čas na výměnu.

jirka
7. května • 21:13

turbo motor že je převratná novinka s turbem už experimentovali a seriově dodávali amíci někdy v 50 letech jen vzali co existuje a slátali to do jednoho a neslátali tam všechny technologie to by muselo mít ještě vvti a ještě nějaký drobnosti jo na dvoulitr s turbem 270 koníků není špatný ale nisan skyline gtr special má ve dvoulitru s turbem 2000 koní sic upraveno na sprinty a motor krátká živnotnost jaká bude životnost tady a už vidím ty uplakaný kšiltovkáře jak jim odešlo turbo cože ono stojí tady budu předpokládat 50 tis.

Fantomas
8. května • 19:45

Když celý svůj příspěvek namastíš jako jednu jedinou větu, tak se to po tobě čte vážně strašně.

Ernest
7. května • 18:07

Uz tuzobne ocakavam ten retro-test R32, alebo este lepsie dvojtest R32 vs. R (co tak zmerat casy na nejakom okruhu, brzdove drahy, sprinty)? ;-)

jirka84
7. května • 19:55

Na test se těším.
Měl jsem možnost svést se o oběma vozy a nemůžu si pomoci,ale R32 mi přirostlo k srdci daloko víc.Zvuk a charakteristika motoru mi přijde daleko lepší.
Jinak v testu je u R32 maximum 248km ale je to 250Km/h.
248 je to u DSG...

D4nNy0o7
7. května • 17:25

Tak milion Kc to je asi po prepocte 40000eur. Aj ked je golf kvalitne nemecke auto, ale ta cena je dost prehnana. Mozno ma niektory teraz ukamenuju ale ked sa kuknem na Megane RS, co sa mi zda byt velmi podobne auto s 265k 2.0 turbo motorom, a pozriem na jeho cenu 25000eur (sice je to s nejakou mensou aktualnou zlavou) tak ty 40000eur je hrozne vela. Pritom netreba zabudat ze megane ma velmi dobre jazdne vlastnosti a na Nurburgringu drzi rekord medzi predokolkami.

Zelí
12. května • 11:41

Tvoje úvaha je naprosto správná. Od toho existuje tržní prostředí. Někdo si koupí golf za 400 tisíc a někdo si koupí logan za 150 tisíc. Jsou to víceméně stejná auta pro pět pasžérů. OK. Stejné je to s meganem RS a Golfem R. Já bych si megan rs ani jiný přemotorovaný předohrab nekoupil. I když je samozřejmě přemotorovaný předohrab pro normální provoz lepší než přemotorovaný zadohrab. Je to každého volba.
Nicméně pořád platí to, že v golfu r dostaneš v jednom balíčku to nejlepší co můžeš v dané třídě aut a zdůrazňuji... aut určených pro běžný provoz.... dostat.
To v meganu rs nikdy nedostaneš, to je jen vytuněný, obyčejný megan.

Skyline
10. května • 15:29

Megane RS je o jizdne o tridu lepsi auto, at si tady VW fanatici typu Zeliho cintaji co chteji. Bohuzel, kvalitou je to spatne. Cena je sice super (na to, ze kdyz bylo nove, bylo lepsi nez Focus RS), ale ani tak bych do toho nesel. Teda do Golfa uz vubec ne, za milion je to jen jeden velky usmev.

Zelí
7. května • 14:41

VW na rozdíl od ostatních výrobců na světě je "vynálezce" downsizingu a na rozdíl od nich na šestiválce a víceválce nezanevřel a stále je má v nabídce. Ale pro jiná auta. Šestiválec drží stále v passatu, kam jednoznačně patří. Můj názor je, že u tak malého auta, jako je golf, je šestiválec nepřiměřený a naopak čtyřválec je optimální. Pokud bych chtěl po vw ještě něco lepšího, čím by měl zájemce o špičkový golf potěšit, pak bych chtěl tento dvoulitr dostrojit kombinací turbodmychadla a kompresoru, což je technologie, kterou VW má a která už v golfu v roce 2004 byla a která představuje absolutní motorářskou špičku. Nic technicky lepšího nelze v motorech dnes mít. Jiná otázka je na zvuk v kabině. Vzpomínaný šestiválec je skutečně naprosto famózní a kdo má rád motory, tak by mu dal určitě přednost, mne nevyjímaje. Nicméně, kolik je takových zákazníků. Možná podstatně méně než si myslí pan redaktor.
Tento golf má všechny atributy, které vw rozšířil do celosvětové produkce, kromě downsizingu a turbomotorů, je to přímé vstřikování a použití systému Haldex. Je to naprosto špičkový produkt pro běžný silniční provoz a obchodní prodej. Tím je v tomto golfu ztělesněno všechno nejlepší, co VW za poslední roky stvořil. Byla by chyba to svým věrným zákazníkům nenabídnout. A já věřím, že oni to na rozdíl od redakce takto pochopí.
Otázka redaktora na srovnávání s WRX STi je z tohoto pohledu zcela mimo mísu.

lethal924
10. května • 11:26

Kdyz je VW tak moc nejlepsi automobilka na svete a porad nabizi VR6 tam kde se hodi, tak proc nenabizi Scirocco 3,2 4x4?

lamal_SK
7. května • 15:05

To nic lepsieho co dnes v motoroch nemozno mat, je v motoroch objemu 2.0 a vyssich uplne zbytocne. Kto chce aby najsportovejsi model tahal pod 2000ot lepsie ako TDi tak by sa mal prebrat z toho sna. Uz v R je vykon posunuty dost nizko a dolovat ho nad 6000 nema zmysel co je prave ta skoda a vobec tu nejde o zatah od spodu. Turbo + kompresor je ako nahrada objemu u 1,4 ktora nema dost velky objem na to aby tahala od spodu a teda je problem to odladit s jednym turbom tak aby isla od spodu s prijatelnou reakciou na plyn, ale aj vo vyssich otackach na druhej strane. U vacsich objemov to odpada aj kvoli tomu, ze vedia roztocit aj velke turbo v nizsich otackach a samy o sebe maju dostatocny krutiak bez turba aj dole. U 1,4 je to pekne, ale zbytocne komplikovane co sa ukaze neskor na servise.Naprosto spickovy produkt je kvoli comu priamemu vstreku ? To uz japonci pouzivali dost davno napr mitshubishi. Kvoli tomu ze ma 2.0 turbo ? Je to uplne obycajny motor, nema ani casovanie ventilov ani plynuly zdvih ventilov teda bez krtiacej klapky ako toyota bmw a podobne... takze nic spickove na golfe nie je, netreba si tolko domyslat... je to dobre auto ale ...

Standa
7. května • 14:57

Ty si myslíš, že Golf R je schopen nabídnout podobnou radost z jízdy jako WRX STI? Řeči o Haldexu a downsizingu jsou sice moc krásný, ale to auto opravdu stojí skoro stejně, jako legendární Subaru. Asi máš pravdu, že je otázka na STI mimo mísu, protože Subaru WRX STI je na rozdíl od VW Golf R mnohem dál

Blofeld
7. května • 16:14

A v čem je dál? Na každodenní použití nepoužitelný (horší auto na dálnici za tuto cenu bezpečně nenajdeš - hluk, aerodynamický odpor, doslova hrozivá spotřeba, prkenný a hlučný podvozek) a jako víkendovka zrovna taky nezazáří, zvlášť když se cenou nebezpečně blíží vodám Porsche.

Marek Zrak
8. května • 12:12

Blofeld nám právě odhalil své vyčtené srovnání a taky to, že v STI seděl možná v salonu.
Prkenný, ale hravější podvozek, měly sedany do r. 2007, nová generace je velmi pohodlná. Na své využití až moc, taky poslední modely mají tužší charakteristiku.
Ale souhlasím s tvrzením, že na dálnici bude Golf lepší, s tou spotřebou to je:
jeden za osmnáct, druhý bez dvou, za dvacet...
P.S. STI sedan se dá nový pořídit pod milion.

Blofeld
10. května • 13:17

Promiň, ale další diskuse s člověkem, jemuž přijde spotřeba 28l srovnatelná se 40l i více, pozbývá pro mě jakéhokoliv smyslu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
10. května • 15:27

Diskuse s clovekem, ktery ani jedno auto neridil je zbytecna uplne stejne a presto na tebe i nekdo zareagoval, tak si toho vaz a nedele ze sebe dal dementa.B-]

lamal_SK
7. května • 16:46

prkenny a hlucny podvozok ? si este asi nesiel v ziadnej impreze, na rozbitych cestach exceluje a kto chce auto na dialnice nech si kupi nieco ine ... ako vikendovka nezaziari pretoze sa blizi k cenam porsche ? a golf R sa ku nim neblizi ze? :-O

lamal
7. května • 14:29

R je o kazdodennom pouziti a to ostatne ja ako bonus za melon KC. Je to usadle a kvalitne auto, ale myslim ze za tu cenu sa da kupit uz kde co. Hlavny problem by som videl asi v tom kulitovanom 2,0 ktory bol navrhnuty na uplne ine veci nez robi teraz a to je poznat. Mimochodom autor sa zabudol vyjadrit k dost podstatnej veci a to je vykonova spicka, ktora tomuto motoru chyba este viac ako 35 edition. R ma uz riadne turbo a kedze zabera poriadne uz od 2500ot tak hore zakonite tolko neukazuje a to je skoda, nie je nic horsie ako tocit silny motor zbytocne. ked golf tak GTi 35edition to je optimalne na golfa, ale ked chce clovek nieco lepsie, je lepsi vyber...golf R je rychly mozno na stopkach, ale ....redakcia vasa 3 fotografia R zo zadu patri do kosa, tak lacnu pracu zo stetcom vo fotoshope som uz davno nevidel... sa pozrite na tie stromy na lavo ako usiel stetec upravcovi a zosvetlil pekny kus mimo auta... to je uz moc aj na amatera taketo lacne upravy

Doporučujeme

Články odjinud