Po pár letech přidávám poznatek, že kola na tomhle Golfu nejsou 16 palců ale 17 a pneu nejsou 205/55 ale 225/45 na fotce to jde jasně vidět.
Zdravím nemá náhodou někdo zkušenost s Golfem 5 2.0 4 motion asi v80km nebo 100km za hod začne hučet jako ,kdyby měl vzlétnout a ve 120 to přestane nemá s tím někdo díky za odpověd
...parodia na 4x4 je pri aute tohoto typu cira zbytocnoct. Skor by sa zisla svetla vyska a poctiva vana pod motorom.
Tak se s tou parodii projed a budes prekvapeny co to zvladne. Ale to uz jsme vlastne resili jinde v jine diskuzi.
souhlasím s Tomemtohle přece není terénní auto, proč ho zvyšovat ?
na výjezdu z ostřejších zatáček Golf zcela postrádá těžkopádnost tradičních čtyřkolek ---- už se "redaktor" specialista svezl s A-quattro, nebo se o těžkopádnosti dozvěděl v kantýně
Odhalil jste mě. Ještě jsem neměl to potěšení, tedy až na pár výjimek. Zkusím si na některé z nich vzpomenout: A4 2.0 TDI, 2.0 TFSI, 3.2 FSI, RS4 (B7), S4 (B8), A4 Allroad 2.0 TDI a 3.0 TDI, Q5 2.0 TDI, Q5 3.0 TDI, Allroad 4.2 V8 (C5), A6 3.0 TDI (C6), Allroad (C6), RS6 (C6), A6 3.0 TFSI (C7), 3.0 TDI (C7), 3.0 TDI biturbo (C7), 3.0 TFSI Allroad (C7), A8 3.0 TDI (D3), A8 4.2 (D3), A8 4.0 TDI (D3), A8 4.2 TDI (D3), A8 W12 (D3), A8 3.0 TDI (D4), A8 4.2 (D4), A8 4.2 TDI (D7), A8 W12 (D4), Q7 3.0 TDI, Q7 4.2, Q7 4.2 TDI, Q7 V12 TDI... No, asi jsem na něco zapomněl, ale kdo by si to pamatoval za ty roky. Jo vlastně, ještě R8 4.2 a R8 V10 Spyder. Nevím, jestli ke quattru počítáte i modely s napříč uloženým motorem. V tom případě by na seznamu přibylo ještě pár A3 a nějaké to TT.
:-)
Pánové, opravte si prosím první odstavec druhé kapitoly - tento model nestojí 569 900,- ale podle ceníku 596 900,-
Opraveno, díky za upozornění.
Takže abych to shrnul co se týče nového motoru, tak bych to shrnul asi takto:Nejede zas tak o moc lépe než TDI před cca 12-ti lety, ani není úspornější. Jediné co zvládá lépe jsou emise. Což je pro většinu motoristů věc pod čarou ponoru...Uvidíme jak na tom bude se spolehlivostí. Zdali dokáže zkonzumovat bez problémů statisíce km jako stará dobrá rotačka, bez toho aniž by odcházeli turba, vstřikování, dvouhmotové setrvačníky a praskaly hlavy.
Ty emise jsou odpověď na to, proč nejede o moc lépe a není úspornější než TDI před 12 lety. VW za to nemůže, stěžovat si běž do Brusele.
Stejně se mi zdá, že s tím odpojovacím Haldexem dělají soudruzi někde chybu. Do 15% navíc ve spotřebě se přece vejde i trvalá čtyřkolka, například A4 se stejným motorem jako testovaný GolfFulltime navíc umí jet po kluzkém povrchu na rozdíl od Haldexu bezpečně i bez složité elektroniky a spousty čidel, je lepší na mokru a kalužích, ve vyjetých kolejích ...
Ale s haldexem je jízda neméně bezpečná, to už není jak v Octě I , kdy připojení zadní nápravy byl kopanec, který tě vystřelil ze zatáčky jak na centrifuze.:-))spíše by mne zajímalo, kolik to auto v reálu "koštuje" ..cena je nějak ukrytá, či jsem ji přehlídl?
Nevim proc kazdy mluvi o OI, kdyz treba takova CRV v te dobe mela pohon jeste nebezpecnejsi a pomalejsi....
tu sa jedna aj o celkovu hmotnost pohonu vsetkych kolies a rozmery zabudovaniaa pouzitie staleho pohonu v podobe torsenu v strede vyzaduje aj ine ulozenie motora - pozdlzne, co by sa do golfu nevmestilonavyse sa uvadzalo, ze pri torsene sa nedal dobre rozdelovat vykon na to ktore kolesoaj ked s tym novym korunkovym by to vraj malo byt lepsiea treba brat v uvahu este cenu takehoto pohonu, cena udrzby a servisu
- jaká celková hmotnost - dyť se furt chlubí jak je ten Haldex V lehoučký. A ostatní komponenty jsou prakticky stejné- rozdělovat výkon na jednotlivé kolla neumí ani torsen, ani haldex (leda ten co má zároveň i závěrku zadku, ale ta se dělala i s torsenem)- cena tosenu nebo korunkového difu nemůže být větší než cena haldexu se všemi jeho čerpadly, ventily, elektronikou, čidly apod.- údržbu, servis, výměny oleje a filtrů taky potřebuje jen haldex. Torsen i korunka fungují zcela bez údržby a jakýchkoliv dalších nákladů- jediný problém je směr uložení motoru
ještě k té hmotnosti - audi udává nárůst u fulltime quattro jen 75 kg (a4), takže těch 95 kg navíc u haldexového Golfa určitě není moc dobrá vizitka. Teda pokud v tom není schované ještě něco jiného, ale předpokládám že multilink vzadu má Golf v obou verzích ?
Halex v Golfe = kyvacka v Octaviiani normalna zadna naprava nie je o tolko drahsia aby tam montovali ten sunt.Neni dobre auto ked chcu za kazdu cenu nerobit a zarobit.Tiez si myslim ze dokonca ten Torsen moze byt aj lacnejsi.A co sa tyka transferu tak priecny motor predsa nie je ziaden problem. Preco by mal byt?zakaznici Golfu chcu vyjst na snehu a az blata alebo aj jazdit po lade a dazdiHaldex nerobi odpory pri zabacani.
RE: "A co sa tyka transferu tak priecny motor predsa nie je ziaden problem. Preco by mal byt?" ... tak třeba to, že když pak člověk nechá měnit rozvody, tak musí celý čumák pryč. To mě štve a prodraží se to (mám A4 Avant Quattro 1.9 TDI).
Jenze v audi je podel, nikoliv napric. A jde to i bez demontaze, jenze s ni je k tomu mnohem lepsi pristup...
Motor ma dva konce, ak ma audi vsetko na jednom ... tak to vyzera ako schvalnost :-)
Motor napříč je problém - kvůli dvěma pravoúhlým převodům zadního pohonu které mají velké mechanické ztráty. To je hlavní důvod proč musí Haldex co nejvíc odpojovat přenos výkonu i když se stejně vše točí dál
Pravouhly prevod mas len jeden vpredu na pripojenie zadnych kolies a jedno kuzelove ozubenie nezozerie nejaky podstatny vykon a aj to sa da osidit na sposob diferencialov.
No pravoúhlé převody tam jsou dva - jeden vpředu a druhý vzadu.A každý z nich může mít ztrátu kolem pěti procent, takže dohromady je to 10% a to už je poznat. A diferenciálem nic neošidíš, diferenciál je něco úplně jiného.
Vzadu druhy nie je, tako ako bezne Mercedes a BMW ma vzadu len diferencial.Diferencial nemusi byt len kuzelovy.
Jarda: ne, vzadu musí být pravúhlý převod taky byť jako součást diferenciálu. Nebo snad chceš tvrdit že kardan není kolmý k hřídelím co pohánějí zadní kola ??
Nechte Jardu v klidu, jeho fantazírování bylo úžasné už u automatických převodovek. Možná by se mohl pokusit nám vysvětlit, jakým způsobem se s příčné rotace dostane moment na podélný kardan a následně na příčnou zadní nápravu bez dvojího pravoúhlého převodu, když řemenový variátor DAF se už 40 let nepoužívá.
Ja vam rozumiem, vy mne nie.Ja: Ked chceme porovnat torsen a haldex tak druhy pravouhly - ako vy volate, teda bezny diferencial neuvazujeME, hladamME totiz rozdiely, nie to co maju spolocne a co je bezne aj v Mercedese a Bmw so zadnym nahonom.Vy: Absolutne nechapem preco zadny diferencial u Torsenu berete ako stratu a u Haldexu ktory ho ma tiez nie. A k poslednemu pripevku: napriklad elektricky a inak sa to da tiez. Tak to maju velke lode.
Jarda: vidíš to úplně blbě. Podélný motor u dvoukolky má jeden pravoúhlý převod vždy takže když k němu u 4x4 přidáš druhý převod ale pošleš přes každý jen polovinu výkonu tak ztráty moc nezvýšíšNaproti tomu motor napříč nemá u dvoukolky pravoúhlý převod žádný ale jako 4x4 potřebuje dva převody navíc a tím by se ztráty proti dvoukolce zvedly docela výrazně.Proto musí haldex co nejvíc odpojovatposlední tvoje poznámka je nesmysl - elektrický přenos je proti mechanice ještě ztrátovější. Na lodích se používá jen kvůli lepší manévrovatelnosti
Pozdlzny motor 4x4: 2 diferencialy a k nim retaz pre predny diferencial.Priecny motor 4x4: 2 diferencialy a k nim kolmy prevod pre zadny diferencial.Teda jeden 2 kolme prevody a retaz a druhy 3. Narast nie je nejak velky. Ci to aj nebude naopak, ze ta retaz ma vacsie straty. Dalo by sa lahko odmerat.Elektrika ide kludne na 90+ precent ucinnost pri jednej jednotke, takze ak su dve: jeden generator a na druhom konci elektromotor tak tam mas celkovu ucinnost 90% a to je uz podobne mechanickemu, pri vacsom pocte lozisk ho aj "trhnes". U lodi nejde tak len o manevrovatelnost aj ked iste aj to hra ulohu.
hřídel je mnohem kompaktnější než řetězy, ty potřebují relativně velké řetězové kola, způsobují přídavné síly, k tomu údržba, životnost, hluk ....ad elektrika - účinnost není žádná výhra, navíc rozměry a hmotnost generátoru a elektromotoru, výkonová regulace, vodiče ....na lodi možná ale u auta nesmysl
Nezapomněli jste oba u předního příčného motoru na sestup z převodovky do diferenciálu? Oproti podélnému motoru to je další soukolí ve stálém záběru (a ztrátách), které je jaksi navíc :-) A je jedno, zda srovnáváte 4x2, nebo 4x4.
je to tak zabudlo sa na to, pokial to Vana666 vyssie niekde uz nenapisla aja nepochopil alebopozdlzny ma 2 kolme a retazpriecny ma 4 kolmeobycajne auto ma 2 kolmeNo a teraz ake su na takom kolmom straty, bezne auto ma straty 10-15% (aj podla rychlosti), v tom je vsteko. Straty 2 kolmych budu maximalne nejake 4 %.Podla mna priecny motor tomu prida take 2 max 3 % oporti pozdlznemu co ma retaz, z celkoveho vykonu. Pokial sa to aj vypina je to zandbatelne pri prinosoch na niszej cene, a ovela vyssej funkcnosti plus mensich stratach v treni. Haldex ma treci princip tam su tie straty pocas chodu ovela vacsie.Teda do priecneho mozno dat mechnicke prevody, oproti podlznemu su straty mozno 3% a oproti haldexu v prevadzke mensie.
Jarda: nějak nechápu o čem píšešjestli o počtu převodů za výstupem z převodovky tak:- příčný motor má jeden rovnoběžný a u 4x4 k tomu dva kolmé- podélný motor jeden kolmý a u 4x4 navíc druhý kolmý a někdy ještě jeden rovnoběžnýale různých konstrukcí může být jetě víca druhá poznámka - spojka v Haldexu za běžného provozu přináší jen minimální ztráty, netuším jak jsi došel k opaku. Větší prokluz a ztrátu by mohla mít snad jen při částečně sepnutém stavu v prudších zatáčkách
Aj torsen ma straty zo samosvornostiale haldex ich ma vacsie, dosahuje rozdelenie momentu cisto trecimi stratami (sucasne haldexy su zapnute aj stale pocas jazdy nielen pri preklze, vid BMW).Cisto fyziklane, nijake premeranie som nikde necital a iste ani nebudem, kto by sa do toho pustal, vymontovat to dat na stolicu a este menit odpory. neexistuje
Jarda: ani torsen ani haldex nemají ztráty, resp. mají je jen když při přenosu výkonu zároveň dochází k rozdílu otáček přední a zadní nápravy - takže především při prokluzu kol nebo v ostřejších zatáčkách. Jinak jsou ztráty minimální.Plně sepnutý neprokluzující haldex nemá ztráty žádné (nepočítám čerpadla a máchání spojky v oleji)A snad ještě ve velkých rychlostech, kdy se více projeví nestejné otáčky kol i při rovné jízdě - to je taky jeden z důvodů proč se třeba x-drive nad určitou rychlost odpojuje
No prave sa to musi odpojit bo take trenie tam je.
možná jo, ale rovnoběžně uspořádaný převod má ty ztráty celkem malé a musí tam být asi v každém případě. My srovnáváme spíše co přináší navíc instalace 4x4 u obou systémů
nerozumím řeči tvého kmene :-D
Tak sa nauc, to da rozum.
tak snad každý pochopí že tady nejde o slovenštinu.. s tou jsem vyrostl, ale co je myšleno tím příspěvkem ?
Kazdopadne by bolo zaujimave kolko ludi by si za tu istu cenu zvolilo Haldex a kolko odpajatelny Torsen.Ja som v druhej skupine.Prva skupina zabera len ked je zapadnuta v snehu na parkovisku, co mi pride ako nezmysel take daco so sebou cely rok tahat.Napriklad ta druha umoznuje NAVIAC aj pohon vstekych kolies pri predbiehani, jazde v dazdi do kopca, jazdu po lade, taku aktivnu bezpecnost a je neporovnatelne prevadzkovo spolahlivejsia, tak ako pise Vana666 vyssie.
jarda: torsen není odpájatelný
Vsetko je odpajatelne.
Ostatne tu jeste nezaznelo ze novejsi generace haldexu uz se neodpojuje uplne a stale jde nejake procento na zadek.
BMW je ... plny kompromisovDacia Duster ohladne pohonu taji informacie, kde by sa mohla paradoxne skor pochvalit.Na internete informacie nie su myslel som niekoho kto ma Duster alebo kto ich opravuje, ten by vedel ako to tam je. Takeho tu nemame.Asi to bude nico ako X trail teda predsa len nieco ako Haldex.
Duster má pohon převzatý z X trailu.
Duster má spojku podobnou haldexu
Neni... Ale Vana se v tom vyzna lepe co jsem tak na foru vypozoroval a vysvetli ti to. Je pravda ze nektere systemy podobne haldexu jdou do nejake rychlosti " zamknout" a po prekroceni se zase dostanou do standardniho rezimu ,(ostatne i xDrive od BMW je pripojovatelny pohon) to ale Haldex necini horsim a nenazval bych ho nahrazkou, myslim ze posledni generace jsou dost vymakane a do smyku te urcite neposlou. Navic uz ani vsechna subaru nemaji tusim "mechanicky" pohon. Zkousel jsem co to umi ... Sice s tezkopadnou XC 60 D5 a na snehu nebo trave je to pomerne citelne a pridani v oblouku krasne srovna zadek. Na suchu jsem nemel koule to zkusit " trhat", precejen je to auto na jine ucely.
Kto nema ABS ale ma cit v nohe zabrzdi skor, ABS robi take smyky.Podobne torsen a haldex. Nechcel by som aby sa mi pri predbiehani zasnezenym a zladovatelym stredom cesty nieco pripojilo vzadu alebo elektronicky kus pridalo ... lebo ved klzko. Hej klzko tak skokovo nepripajat, nemenit. Inak haldex ma treci princip ak ak to bezi stale tak to tale robi straty, nebolo by uz potom lepsie nech je stale ako u torsena?
No teď už chápu :-Dale já žil v domnění, že torsen je mechanická záležitost "na tvrdo" a právě haldex a podobné systémy připojují a posílají sílu kam je třeba.Na druhou stranu dnešní generace haldexu splňuje při jízdě i to co ty popisuješ u torsenu. Když srovnám haldex v první oktávce 4x4 a dnešní Volvo, tak je to uplně jinde. Ze 4 aut s haldexem se neposralo nikdy nic a v problémech jsem taky nikde nezůstal viset.Ikdyž asi je pravdou, že stálý 4x4 je předvídatelnější.
Napriklad Dacia Duster ide s tym je az do myslim 80 s normalnym neviemci Torsenom, A myslim ze tam nie je haldex, podla toho ze to je AWD, ale su pri tom strasne tajnosti teda, je to z Nissanu (do renaultu).Pritom ma priecny motor, ziaden problemhttp://www.carscoops.com/2009/12/new-dacia-duster-... ... A presne sa zhodneme, jedna vec mat nieco zapnute a druha vec ked sa nieco neustale odpaja a pripaja, pricom z principu to robu vtedy ked uz je neskoro (teda tym ze nie je haldex zapnuty furt sposobi smyk a ked uz je smyk tak sa do neho este zastarie cim to moze zhorsit este viac.A teraz vadi kupujucemu ze tam nie je nahrazka Haldex?Nie je nahodou Haldex drahsi?Je tam nejaky zvysena spotreba? Nie.Nechavam toto otvorene ak dakto mate info o Dusteri co tam presne je za AWD.
Je tam nissanovsky "haldex"
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.