100
Fotogalerie

Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Kapitoly článku:


Na palubě

Vynechejme hovory o dostatečnosti prostoru na všech místech, který v daném segmentu pokládáme za samozřejmost. Praktickou využitelnost interiéru berte tak, že se do něj v přijatelném komfortu usadí i čtveřice urostlých chasníků, aniž by na delších cestách kdokoli z nich strádal. Nastupuje se pohodlně skrze rozměrné dveře. Ty přední mají docela praktickou „vychytávku“.

P1150543.JPGP1150548.JPGP1150549.JPGP1150542.JPGP1150550.JPGP1150551.JPG
Přední dveře mají plynulou aretaci, vnitřní osvětlení je svěřeno výhradně zdrojům LED

Do první aretace se otevírají úplně normálně, po jejím překonání se však táhnou k aretaci nejzazší s neměnným odporem. Na jedné straně to významným způsobem omezuje riziko, že se při vystupování nebo nastupování zaseknete do vedle stojícího auta nebo zdi či zábradlí, na straně druhé tato „měkká“ aretace dobře funguje pouze při stání na rovině. Použité obkladové a čalounické materiály působí sice opět poněkud unylým, nezáživným dojmem, ale co do kvality zpracování jim nelze nic vytknout.

P1150531.JPGP1150533.JPGP1150532.JPGP1150535.JPGP1150559.JPGP1150555.JPG
Sedadlo řidiče s masážní funkcí bederní opěry ergoActive

Přední sedadla mají přiměřeně tuhé sedáky i opěráky s příjemnou boční oporou, v případě námi testovaného vozu jsme zaznamenali v nepatrném rozsahu proměnnou délku sedáků a na sedadle řidiče také dvouose elektricky stavitelnou tuhost bederní opěry u řidiče. V rámci soustavy výrobcem popisované jako „ergoActive s masážní funkcí“ umí tato opěra po stisku tlačítka v krátkých cyklech měknout a tvrdnout a posouvat se nahoru a dolů. Je to spíše zajímavost, ale při delších cestách vás alespoň rozptýlí, což může mít příznivý vliv na vaši pozornost.

P1150538.JPGP1150598.JPGP1150539.JPG
Také na zadní lavici je místa dostatek

Neocenili jsme vnitřní osvětlení prostoru pro cestující. To je zajištěno čtveřicí LED, jež sice působí moderním dojmem, ale jejich přímo směrované světlo je v důsledku přísně bodové a interiér neprosvětluje rovnoměrně, což je za tmy docela nepříjemné a v některých místech je úplná tma.

Kufr v normě

Zavazadlový prostor je pohodlně přístupný vysoko se zdvihající výklopnou zádí, jejíž spodní hrana a práh jsou takřka v rovině podlahy. Základní objem 380 l je slušný, podobně jako celková využitelnost prostoru. Za podběhy zadních kol jsou otevřené schránky na drobnosti, v rozích ložné plochy si všimneme obvyklých kotevních ok pro jisticí síť. Pod podlahou najdeme standardně dodávané (!) rezervní kolo s nezbytným nářadím, k němuž pohodlně uložíte lékárničku a další prvky povinné výbavy.

P1150520.JPGP1150521.JPGP1150522.JPGP1150524.JPGP1150528.JPGP1150530.JPG
Zadní opěradla se sklápějí na pevné sedáky

V plastových obkladech boků najdeme kromě osvětlení a zásuvky 12V také háčky pro zavěšení tašek, za pozornost stojí také pružné výlisky ve tvaru šipek, na které dosedá krycí plato. Tyto výlisky účinně omezují hlavně případné vibrace plata, případně jeho prověšení při zatížení odloženými předměty. Delší předměty lze protáhnout průchodkou pod středovou loketní opěrkou.

P1150529.JPGP1150536.JPGP1150527.JPG
Dojezdové rezervní kolo je u Golfu VII standardem

V případě potřeby lze asymetricky dělené opěráky zadních sedadel sklápět na pevný sedák (jednodušší manipulace, ale úlitba snižování výrobních nákladů). Vznikne tím plocha bez přechodové hrany, ovšem nikoli rovná. Hlavové opěrky není s ohledem na jejich stavbu třeba vyjímat.

Za volantem

Ani v tomto případě si pánové od VW neodpustili volant s plochým spodkem věnce, ovšem také v tomto případě jde o vysloveně estetický, nikterak funkční prvek. Volant má však poměrně malý průměr a příjemně tlustý věnec, takže dobře padne do ruky. Ačkoli je rozmezí jeho stavitelnosti v obou osách poměrně omezené, příjemnou pozici za ním najde řidič docela snadno.

P1150566.JPGP1150567.JPGP1150568.JPGP1150573.JPGP1150569.JPGP1150570.JPG
Skrze displej na přístrojovém štítě lze sledovat údaje palubního počítače, ale také nastavovat celou škálu komfortních funkcí

Snad až na panel klimatizace ve spodní části středové konzole se konstruktéři Volkswagenu snažili všechny ovladače navrhnout zcela znovu a bez návaznosti na předchozí generace Golfu. Je to gesto s výrazem jisté dávky odvahy a snahy přiblížit se trendům, ale to automaticky nezajistí úspěch mise. Například: zatímco dosud si celé generace modelů VW Group vystačily s tempomatem v podobě jednoduchého kolébkového přepínače na hraně páčky blinkrů, nyní tempomat opanoval celou levou část příčky volantu.

P1150647.JPGP1150666.JPGP1150667.JPGP1150669.JPGP1150670.JPGP1150672.JPG
Podsvícení je u Golfu vesměs bílé, prosvětleny jsou i lišty ve dveřích

Vpravo pak najdeme dálkové ovládání audiosoustavy, palubního počítače a telefonu, proti jehož funkci jsme ale výhrad neměli. Uprostřed přístrojového štítu s klasickými a navýsost dobře čitelnými stupnicemi tachometru, otáčkoměru, palivoměru a teploměru chladicí kapaliny se nachází obvyklý, v češtině komunikující „maxidot“.

P1150585.JPGP1150577.JPGP1150578.JPGP1150579.JPGP1150580.JPGP1150583.JPG
Středová část palubní desky je natočena k řidiči

Standardní dotykový displej na středové konzole (opět v češtině) umožňuje snadno nastavovat všemožné komfortní prvky včetně samočinného zamykání a vnějšího osvětlení, trojice statistik palubního počítače či přes Bluetooth připojeného telefonu. V běžném režimu je grafika monitoru omezena na minimum, teprve když k němu namíříte prsty své ruky, otevře se spodní lišta v plné své podobě.

P1150561.JPGP11505622.JPGP1150552.JPGP1150564.JPG
P1150587.JPGP1150588.JPGP1150589.JPGP1150590.JPGP1150591.JPGP1150593.JPG
Tempomat i palubní počítač mají nové ovládání přímo na volantu

Ptvrdilo se nám podezření, jež jsme pojali v průběhu testu Volkswagenu CC: stěrače odvádí mizernou práci i na prakticky novém voze (Golf byl na začátku testu v provozu pouhých několik týdnů). V doznívající zimě stěrače na čelním skle roztíraly sůl i na tomto voze do neprůhledné vrstvy a alespoň částečnou průhlednost zajišťovaly jen hektolitry vody z ostřikovačů, kterou tak bylo třeba často doplňovat.  

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Doporučujeme

Články odjinud