Test Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT: když se ze sluhy stane pán

Vyzkoušeli jsme další Golf sedmé generace. Tentokrát s motorem 1,4 TSI ve verzi ACT s vypínáním válců při částečném zatížení.
Seznam kapitol
  1. Sběratel ocenění, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, „To je ten nový Golf?“
  3. Na palubě, Kufr v normě, Za volantem
  4. Motor sluší, Příjemné svezení, Funguje to celé skvěle…
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (komplet, 99x foto)

Sběratel ocenění

Aktuální Golf se stal hvězdou posledních měsíců a výčet jeho cen by zabral celou kapitolu. Takže pro příklad, stal se nejen Autem roku 2013 v České republice, ale také evropským Autem roku 2013 (COTY) a Světovým autem roku 2013 (WCOTY). Golf byl vždycky dobrý, tedy nic méně, ale ani nic více. Vždy proti němu v mimořádně exponovaném segmentu nižší střední třídy stála auta, jež jej v určitých parametrech překonávala, ovšem kouzlem Golfu byla vždy právě střízlivá kombinace slušných standardů ve všech ohledech a všestrannost.

Zajímavosti | Design | Volkswagen | Premiéry | První svezení | Volkswagen Golf

Volkswagen Golf VII: první kilometry za volantem

Nový Volkswagen Golf VII jsme měli možnost mezi prvními krátce vyzkoušet již loni v říjnu na Sardinii a od té doby jsme jezdili již s celou řádkou verzí. Redakčním testem prošel třeba Volkswagen Golf 1,2 TSI, který jsme vzali také na motorovou brzdu, a svezli jsme se také variantami Golf 1,4 TSI a Golf 4Motion. V následujících řádcích se tak budeme soustředit hlavně na specifika nově zkoušeného modelu, zejména pak na soustavu odpojování válců ACT, kterou jsme si krátce zkusili již na Sardinii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf 1,4 TSI s odpojováním válců COD 

Co se týče ankety COTY, v její půlstoleté historii je vítězství Golfu VII teprve třetím triumfem pro značku Volkswagen, ovšem zároveň zopakováním úspěchu Golfu z roku 1992 (třetím do party bylo před třemi lety Polo). Oproti poslední výměně Golfu generací V a VI, jež byly ve skutečnosti obyčejným faceliftem bez významnějších změn na mechanických skupinách, je Golf VII skutečně prakticky zcela novým automobilem.

Testy | Volkswagen | Volkswagen Golf

Test Volkswagen Golf 1.2 TSI – důrazná odpověď pana Winterkorna

Ten stanul na nově vyvinuté podlahové plošině MQB (Modularer Querbaukasten) snadno adaptovatelné na různé rozvory náprav, rozchody kol a další parametry, jež má časem podpírat drtivou většinu velkosériových modelů koncernu VW Group. Když si uvědomíme, že hlavním posláním vzniku MQB byla minimalizace vývojových a výrobních nákladů, bylo velkou neznámou, jak nový Golf dopadne. Dopadl dobře.    

Zkoušený vůz

K testu jsme tentokrát převzali jednoduchým bílým lakem opatřený Golf VII v nejvyšším výbavovým stupněm Highline v kombinaci s manuálně řazenou převodovkou a zážehovým motorem 1,4 TSI/103 kW s odpojováním válců COD (cylinder on demand, tj. „válec na požádání“), jemuž v tomto případě u Volkswagenu říkají ACT. Základní provedení této verze začíná podle aktuálního ceníku na částce 500 900 Kč, což je někde mezi vznětovými jednotkami 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Vůz na snímcích byl opatřen příplatkovou výbavou v celkové hodnotě bezmála 80 000 Kč, v níž si nelze nevšimnout především parkovacího asistentu Parkpilot s čidly v obou náraznících, přípravy na kolizi PreCrash (přitažení pásů, natlakování brzd a zavření oken), polokoženého čalounění sedadel s elektricky stavitelnou bederní opěrou u řidiče (využívá ji masážní funkce ergoActive), bi-xenonových světlometů se zdroji LED pro denní svícení a sedmnáctipalcových litých ráfků Geneva. 

Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT Highline
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)580 100 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)349 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy7x
El. řízení podvozkuABS, ESP, EBV, ASR, MSR, XDC, Hold
Centrální zamykáníAno, DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání
Čalouněníkůže/látka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno, el.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB, SD
BluetoothAno
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaNe
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Sběratel ocenění, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, „To je ten nový Golf?“
  3. Na palubě, Kufr v normě, Za volantem
  4. Motor sluší, Příjemné svezení, Funguje to celé skvěle…
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (komplet, 99x foto)
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2005
Stav: 163 574 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 125 000 km
Cena: 280 000 Kč
Volkswagen Golf 1.39
Rok výroby: 2004
Stav: 151 368 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků