Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu neustále roste. Tempo je to sice pomalé, ale elektrických vozů přibývá. Nedávno se přihlásil do boje o ekologicky smýšlející zákazníky také koncern Volkswagen. Vyzkoušeli jsme jeho elektrickou prvotinu, model e-up!.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Spousta lidí vidí v elektromobilech budoucnost. Automobilky své elektrické modely vylepšují, tolik diskutovaný dojezd se prodlužuje, auta jsou celkově lepší. Test Volkswagenu e-up! to jasně dokázal. Auto jako takové je někde úplně jinde než elektrická vozítka typu Peugeot iOn.

Dokonce bychom řekli, že jde o vyspělejší model než současné vydání Nissanu Leaf. Jestli vás ale zajímá, zda se vyplatí sáhnout po čistě elektrickém automobilu, pak můžeme jasně říci, že se to nevyplatí. Tedy pokud pustíme do hry pouze matematiku.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnějším litrovým motorem a automatem totiž činí ve výbavě High pořádných 315 000 Kč. Když uvěříme automobilce a budeme počítat s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, pak se nám peníze investované do elektromobilu vrátí po ujetí  přibližně 184 000 km. Ovšem za čistě teoretického předpokladu, že elektromobil bude jezdit zdarma. Asi není nutné připomínat, že 184 000 km se ve městě, kam up! patří, najíždí dost komplikovaně.

Smysl vůz začne mít až v momentě, kdy budete chtít věci typu jednoduchého řízení, komfortní městské jízdy nebo image průkopníka. Volkswagen up! v praxi funguje velice dobře, dojezd má více než dostatečný a jízda může být i zábavná. Stále ale platí, že největší překážkou je cena.

Radosti
Komfort jízd ve městě
Dynamika do 60 km/h
V podstatě klasické auto
Solidní dojezd
Možnost nastavit sílu rekuperace
Starosti
Cena
Stále nutnost plánovat delší trasy
Problémy s přenosem točivého momentu na silnici
Houpání na podélných nerovnostech
8  /10
90 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie90 fotografií
_DSC1336.JPG _DSC1337.JPG _DSC1341.JPG
Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 525 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků