Test Volkswagen e-up!: Elektřina poprvé v koncernovém podání

Počet elektromobilů prodávaných na českém trhu neustále roste. Tempo je to sice pomalé, ale elektrických vozů přibývá. Nedávno se přihlásil do boje o ekologicky smýšlející zákazníky také koncern Volkswagen. Vyzkoušeli jsme jeho elektrickou prvotinu, model e-up!.
Seznam kapitol
  1. Volkswagen e-up! v kostce
  2. Úvod, Klasický up!
  3. Tiše a svižně, Má své limity
  4. Dojezd bez problémů
  5. Cena zatím zbytečná, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Spousta lidí vidí v elektromobilech budoucnost. Automobilky své elektrické modely vylepšují, tolik diskutovaný dojezd se prodlužuje, auta jsou celkově lepší. Test Volkswagenu e-up! to jasně dokázal. Auto jako takové je někde úplně jinde než elektrická vozítka typu Peugeot iOn.

Dokonce bychom řekli, že jde o vyspělejší model než současné vydání Nissanu Leaf. Jestli vás ale zajímá, zda se vyplatí sáhnout po čistě elektrickém automobilu, pak můžeme jasně říci, že se to nevyplatí. Tedy pokud pustíme do hry pouze matematiku.

Elektromobily | Volkswagen | Byznys

Elektrický VW e-up! stojí šest set tisíc, odtah máte v ceně

Cenový odstup od klasického VW up! s výkonnějším litrovým motorem a automatem totiž činí ve výbavě High pořádných 315 000 Kč. Když uvěříme automobilce a budeme počítat s kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, pak se nám peníze investované do elektromobilu vrátí po ujetí  přibližně 184 000 km. Ovšem za čistě teoretického předpokladu, že elektromobil bude jezdit zdarma. Asi není nutné připomínat, že 184 000 km se ve městě, kam up! patří, najíždí dost komplikovaně.

Smysl vůz začne mít až v momentě, kdy budete chtít věci typu jednoduchého řízení, komfortní městské jízdy nebo image průkopníka. Volkswagen up! v praxi funguje velice dobře, dojezd má více než dostatečný a jízda může být i zábavná. Stále ale platí, že největší překážkou je cena.

Radosti
Komfort jízd ve městě
Dynamika do 60 km/h
V podstatě klasické auto
Solidní dojezd
Možnost nastavit sílu rekuperace
Starosti
Cena
Stále nutnost plánovat delší trasy
Problémy s přenosem točivého momentu na silnici
Houpání na podélných nerovnostech
8  /10
90 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie90 fotografií
_DSC1336.JPG _DSC1337.JPG _DSC1341.JPG
Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků