Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion: Povedené (skoro) SUV

Těsně před příchodem nové verze Volkswagenu Caddy jsme vyzkoušeli tu dosluhující. Proč? V jednom týdnu jsme totiž potřebovali auto na dlouhé cesty, které ale zároveň dokáže zastat roli menšího stěhováka. A stylová Caddy se jevila jako vůz, který by takový úkol mohlo hravě zvládnout.
Seznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na dálnici?
  2. S „caddynou“ ve městě?, Pokud potřebujete opravdu hodně místa
  3. Vypadá dobře, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Někdy se to prostě sejde. O víkendu musíte nutně odstěhovat kuchyňskou linku, protože to jiný víkend zkrátka nejde, ale v týdnu je potřeba různě jezdit po městě, vyřizovat takové ty obvyklé věci a ještě navíc zajet z Prahy do Brna a zpět. Otázka je jasná, jaké auto byste si pro takové používání vybrali?

Testy | Volkswagen | Kombi | Volkswagen Passat

Test VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Skvělý, nikoliv však bezchybný  

Ne, nejde o nějaký předem připravený test ale o zcela reálnou situaci. Není to tak dávno, co jeden z brněnských dealerů slavil výročí na tamním okruhu, kam jsem se potřeboval jet podívat, ale současně jsem ve stejném týdnu potřeboval stěhovat. Když jsem hledal auto, které by takové věci dokázalo spojit dohromady, objevila se nabídka na Volkswagen Caddy. A to se zdálo jako velmi dobrý nápad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Cross Caddy je velmi zajímavá alternativa ke klasickým SUV. Kromě praktických dovedností také vypadá hodně dobře. 

Konkrétně jde o Cross Caddy s dvoulitrovým dieselem (81 kW/110 k) pod kapotou, šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Stejné auto se nám dostalo do redakce už před dvěma roky, nicméně tehdy šlo jen o takový stručný test. Nebyl prostor na tolik kilometrů po dálnici a ani jsme pořádně nevyzkoušeli, co se do auta vejde. Takže tento druhý test můžete brát třeba jako trochu praktičtější opakování. A můžete to brát i jako rozlučku, protože současná verze končí.

Volkswagen | Premiéry | Užitková auta

Volkswagen Caddy prošel modernizací a downsizingem

S „caddynou“ na dálnici?

Na fotkách se to možná nezdá, ale ona taková Cross Caddy není úplně malé auto. Na délku měří 4,4 m, široká je zhruba 1,8 m a především výška nemá zas tak daleko k dvoumetrové hranici. K tomu si přidejme jednoduchou zadní nápravu odpruženou listovými pery a máme vůz, o kterém bychom rovnou řekli, že se na dlouhé cestování moc nehodí. No vidíte a my si dáme cestu Praha-Brno a zpět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyšší podvozek, lité sedmnáctky, oplastování kolem karoserie a sem tam nějaký ten stříbrný plast. Cross Caddy je jednoduše pěkné auto. 

Už je to poměrně dlouho od doby, kdy jsem za voantem tohoto vozu seděl naposledy, takže jsem zapomněl, jak civilně se umí Caddy chovat. Jistě, čistě silniční dovednosti  nečekejte, ale nekoná se ani žádná tragédie. Možná byste se divili, jak tichý umí být interiér při dálničních 130 km/h a ani podvozek vám nezpůsobí přílišné vrásky na čele a boule na zádech. Jinak řečeno, Cross Caddy zvládá dlouhé cestování velmi dobře.

Testy | Zajímavosti | SUV | Design | Volkswagen | Užitková auta | Nákladní auta

Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Tím, co vás bude v interiéru nejvíce rušit, je aerodynamika. Motor je totiž výborně odhlučněný, stejně jako podvozek, ale vysoká karoserie a především obrovská zpětná zrcátka udělají své. Dobrou zprávou pro rychlé jezdce je fakt, že i s Cross Caddy lze jet bez problémů třeba tachometrových 150 km/h. Jen tak na okraj, v nabídce je i silnější dvoulitrový diesel (103 kW/140 k). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na šestku točí dieselový motor při 130 km/h přesně 2500 ot./min. Co se spotřeby týká, opět nečekejte velká zklamání. I při svižné jízdě po dálnici se Volkswagen Caddy 2.0 TDI vejde do sedmi litrů. Do Brna a zpět jsem jel s tempomatem nastaveným na 140 km/h a skončil jsem na 6,9 l/100 km.

Definitivně pryč jsou doby, kdy jste si s nákupem osobní verze užitkového auta kupovali také velmi kompromisní jízdu ovlivněnou především špatným komfortem a hlučným interiérem. I dosluhující Caddy umí být velice příjemným společníkem na dlouhých cestách.

Radosti
Praktický a variabilní interiér
Relativně pohodlný podvozek
Nízká spotřeba
Na dodávku velmi atraktivní design
Starosti
17" kola ubírají na komfortu
Podélný prostor ve druhé řadě
Kratší zadní sedák
Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
7  /10
76 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie76 fotografií
caddy3-14.jpg caddy3.jpg caddy3-10.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, S „caddynou“ na dálnici?
  2. S „caddynou“ ve městě?, Pokud potřebujete opravdu hodně místa
  3. Vypadá dobře, Verdikt, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2003
Stav: 188 745 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 127 452 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků