Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4Motion – jen zelená to může být

Nebaví vás věčně propíraná kategorie SUV? Nebo jednoduše chcete nějaké sportovně-užitkové auto, ale máte větší nároky na vnitřní prostor? Volkswagen má řešení.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jen zelená to může být, Velmi praktický interiér
  2. Původ neoklameš, Do terénu?
  3. Resumé, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Do nabídky užitkové sekce automobilky Volkswagen přišly před časem dvě novinky. Určitě si vzpomenete na červnové první jízdní dojmy, kdy jsme vám představovali Amarok v provedení Canyon a Caddy ve verzi Cross. Právě druhý jmenovaný se na klasický týdenní test zastavil v naší redakci, takže můžeme k prvním dojmům doplnit také praktické zkušenosti z českého provozu.

SUV | Off-roady | Volkswagen | První svezení | Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok Canyon a Cross Caddy: první jízdní dojmy

Verze Cross není v podstatě nic extra výjimečného. Když se nad celou věcí zamyslíme, jde jen o novou výbavu. Stejně jako tomu bylo dříve u Cross Golfu nebo Cross Touranu, chce také vylepšené Caddy zaujmout především svým vzhledem, ne funkčními vlastnostmi. Mimochodem v historii německého koncernu to je vůbec poprvé, co se varianta Cross představila v souvislosti s užitkovým automobilem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
I dodávka může být velmi atraktivní. Stačí přidat pěkná kola, pár plastů a hlavně výraznou barvu.

Jakkoliv to může vypadat třeba jako povrchní záležitost nebo jen taková zoufalá snaha, kterak upozornit na fakt, že Volkswagen kromě nového Golfu vyrábí i užitkové automobily, zas tak špatný nápad to není. Během testu jsem si za volantem téhle pěkně zelené „caddyny“ říkal, že bych ji klidně vyměnil za nějaké obehrané SUV. Nakonec cena je zhruba podobná a v našem testovaném provedení vám Cross Caddy zaručí podstatně větší pozornost než nějaká RAV4, Honda CRV nebo Subaru Forester. Jen se musíte připravit na jisté kompromisy v oblasti jízdních vlastností.

Autosalony | Volkswagen | Užitková auta

Volkswagen v Polsku představil šestiválcový pick-up Caddy

Jen zelená to může být

Ale než se posadíme za volant, musíme si auto trochu okouknout. Jak jsem psal v prvních jízdních dojmech, provedení Cross pro model Caddy nic zásadního nepřináší. Dostanete litá kola, stříbrné střešní ližiny, upravené nárazníky a samozřejmě plasty kolem blatníků. Je to málo? Ne, není to málo. Na stejném receptu si založilo svůj úspěch už kdejaké kombi. A musím uznat, že třeba zmíněné plasty, jakkoliv o jejich opravdové funkci trochu pochybuji, tomuto užitkovému automobilu velice sluší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Součástí verze Cross jsou také litá kola a stříbrné střešní ližiny. Do funkčních vlastností tato novinka nezasahuje.

Co ale jednoznačně dělá největší parádu, to je lak karoserie. Jmenuje se Vipern Green a může být váš za cca sedmnáct tisíc. Jen tak na okraj je to ta nejdražší barva, která se k Cross Caddy nabízí. Ale jestliže chcete zaujmout, pak si ji určitě kupte. Takhle zelené Caddy doslova svítí na kilometry daleko. V kombinaci s efektními diodami denního svícení byste zde určitě netipovali užitkový původ. Cross Caddy nakonec co do designu hravě dokáže strčit do kapsy kdejaké SUV a to se musí ocenit.

Velmi praktický interiér

Zelenou si můžete pořídit také do interiéru. Ale nemyslete si, že barva interiéru závisí na vnějším laku karoserie. Není tomu tak. Na zvolené barvě karoserie závisí pouze to, zda v konfigurátoru dostanete na výběr dvě možnosti provedení interiéru, nebo jednu. Výraznější alternativou je ta, kterou prezentovalo testované auto. Komu se to zdá až moc výrazné, ten může sáhnout po klasice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Zelená mohou být částečně také sedadla. Je to ale pouze jedna ze dvou možností, jejich barva nezávisí na barvě karoserie.

Jinak v interiéru přítomnost výbavy Cross nemáte šanci poznat, takže se raději než o zelených sedačkách pojďme bavit o tom, co dělá tohle auto tak zajímavé, a tím není nic jiného než vnitřní prostor. Caddy zvládne odvézt spoustu věcí, ostatně jde o vůz, kde se už objem zavazadlového prostoru nepočítá na litry ale na krychlové metry. Těch dává k dispozici v základu 0,9. Pořídit lze dokonce zvětšené Caddy Maxi, jenže k tomu se verze Cross nenabízí.

Přední sedačky a vůbec pracoviště řidiče je směsí starých a dobře známých koncernových komponentů. Kdo někdy řídil něco koncernového z poslední doby, ten nebude mít problém zabydlet se během jedné minuty. Zadní lavice je rozdělena na dvě části. Můžete je sklápět, nebo je také lze poměrně jednoduše zcela vyhodit. Poté dostáváte v našem případě pěkný stylově zelený stěhovák a objem 3,2 m3. Právě tahle vlastnost bude v očích mnoha lidí tím největším lákadlem. Obří prostor a možnost odvézt cokoliv dělá z Cross Caddy ideální dopravní prostředek pro aktivně žijící zákazníky, kteří potřebují každou chvíli vozit v autě kola nebo třeba windsurfingový plovák. Zároveň tyto schopnosti mohou Cross Caddy ostatní SUV jenom a pouze závidět.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Jen zelená to může být, Velmi praktický interiér
  2. Původ neoklameš, Do terénu?
  3. Resumé, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků