Kapitoly článku:
- Nová ikona?, I pro muže, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Xenony bez ostřikovačů…?, Kvalitní interiér
- Se sluncem nad hlavou, Nepříjemné závady, „Tady je Fenderovo“
- Pracoviště řidiče, Silný motor, Podvozek spíše na dálnici
- Slovo na závěr, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Na první pohled
Beetle je jedním z mála současných Volkswagenů, za kterým se na silnici ohlédnete. Inspirace původním „broukem“ je zcela zjevná a vyniká především při pohledu z profilu a v oblasti blatníků vystupujících vpředu i vzadu z obrysu karoserie, v porovnání se svým přímým předchůdcem je aktuální Beetle navržen citelně odvážněji a sebevědoměji, a to je dobře.
Rysy karoserie Beetlu odkazují na někdejší předlohu
Jinak jde ale pochopitelně o zcela nový, moderní automobil odpovídající veškerým soudobým požadavkům na bezpečnost a komfort. Příď karoserie, stejně jako u originálu se vzduchem chlazeným motorem vzadu, prakticky postrádá jakoukoli masku chladiče (na kapotě svažující se až k nárazníku si všimneme rozměrného loga značky) a vzduch k chladičům je do motorového prostoru veden pouze mřížkou ve spodní části nárazníku.
Kola a detaily dělají auto
Pro zachování čistých linií jsou přední blinkry i mlhovky se statickým nesvětlová ním zatáček decentně skryty po stranách mřížky nárazníku, takže hlavní světlomety elipsoidního tvaru sdružují pouze bi-xenonové zdroje tlumených a dálkových světel, denní svícení pásky LED po obvodu a „parkovačky“.
Rychlé pruhy dodávají tomuto Beetlu žoviální šmrnc
Zajímavým prvkem jsou obklady ve spodní části bočních dveří a pevný spoiler na výklopné zádi ve spodní linii okna. Dynamickému vzezření přispívají nejen „rychlé pruhy“ vedoucí od přední hrany kapoty až po konec kapoty zadní a opakované na bocích, ale také dvojice koncovek výfuků s velkým průměrem ústící ve spodní části zadního nárazníku a devatenáctipalcové, černě lakované ráfky
Xenony bez ostřikovačů…?
Hned při prvním pohledu na tento vůz nás zaujalo (a vy jste si toho z přiložených snímků jistě všimli také), že v blízkosti hlavních světlometů na testovaném autě, opatřených bi-xenonovými výbojkami, se nenacházejí jinak obvyklé a zákonem předepsané ostřikovače. Na přímý dotaz nám odpověděl Lukáš Novák u příslušné mediální agentury takto:
Při pohledu do zpětného zrcátka Beetle s ničím jiným nezaměníte
„Jako jediný Volkswagen je Beetle vybaven kulatými světlomety, které jsou poprvé na přání k dispozici také v bi-xenonovém provedení. V projekčním modulu se používají xenonové výbojky bez obsahu rtuti s příkonem 25 W. V kombinaci s bi-xenonovými světlomety jsou světlomety pro denní svícení navíc tvořeny 15 diodami LED uspořádanými podél vnějšího okraje pouzdra světlometů.
Dle vyhlášky jsou potřeba ostřikovače na bi-xenony až od25 W výše, takže Beetle ostřikovače mít nemusí, a to bez jakékoli výjimky.“ Tolik oficiální stanovisko Volkswagenu. Je třeba dodat, že by případná instalace ostřikovačů navíc jistě narušila jinak kompaktní plochy přední části karoserie.
Kvalitní interiér
Nový Beetle rozhodě není pouhou „stylovkou“, u níž by ustupovaly požadavky na kvalitu a praktičnost do pozadí. Opticky jednodílná palubní deska je ve verzi Sport vyvedena v imitaci uhlíkových kompozitů, zatímco ve stupni Design je lakována v barvě karoserie, přístrojový štít a veškeré ovládací a kontrolní prvky včetně logiky uspořádání odpovídají ostatním současným Volkswagenům.
Na předních sedadlech se tísnit nebudete
Pokud čekáte roztomilé okouzlení, netěšte se a připravte se na německou strohost. Do útrob karoserie je přístup dvojicí dlouhých dveří s bezrámovými okny, je však třeba dávat velký pozor při otevírání v omezených prostorech a připravit se na krkolomné natahování se pro bezpečnostní pásy, což jsou ale typické rysy dvoudveřových automobilů.
Dozadu se poskládají dospělé postavy průměrného vzrůstu
Na předních sedadlech s vhodně tvarovanými a dostatečně tuhými sedáky a opěráky mají řidič i jeho spolujezdec dostatek místa ve všech ohledech a dva průměrně vzrostlí dospěláci s nepříliš vysokými temeny se kupodivu celkem pohodlně usadí i na sedadlech zadních. Přístup je k nim je celkem snadný díky jedním pohybem sklápěným a vpřed posouvaným předním sedadlům, jež se pak obě vracejí do přednastavené polohy.