88
Fotogalerie

Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Kapitoly článku:


SUV s otevřenou ložnou plochou

K testu jsme převzali vůz, jehož plné jméno zní Volkswagen Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT. Stručně řečeno, je to nejefektnější kombinace Amaroku, kterou však lze dále „vyzdobit“ širokou škálou doplňků včetně trubkových rámů podél prahů a na korbě, různých litých ráfků nebo dodatečné ochrany podvozku.

Námi zkoušený vůz byl v nejvyšší výbavě Highline, jež se od ostatních odlišuje největší porcí chromovaných dekorů na karoserii, a v kombinaci s nejvýkonnějším motorem 2,0 BiTDI s dvojitým přeplňováním, který nedávno posílil z původních 163 koní (120 kW) na současných 180 koní (132 kW). Perličkou na dortu pak je osmistupňový automat z Touaregu, jenž v této kategorii automobilů patří k naprostým raritám.

Nejlevnější Volkswagen Amarok dnes pořídíte od 469 904 Kč a za výše popsanou kombinaci zaplatíte 779 036 Kč. Zkoušený vůz byl ale navíc opatřen uzávěrou zadního diferenciálu, couvacím asistentem, multifunkčním koženým volantem, vyhříváním předních sedadel a trysek ostřikovačů, tažným zařízením a metalízou, čímž jeho cena narostla na 834 322 Kč (ve všech případech bez DPH).

P1140545.JPGP1140539.JPGP1140540.JPG
Nezbytností jsou velká zpětná zrcátka

Vůz měl na začátku testu najeto již přes 12 tis. km, takže jsme jej považovali za zajetý. Kromě ne zcela vystředěného volantu jsme zaznamenali snad jen občasně se rozsvěcující oranžovou kontrolku poklesu hladiny oleje v motoru. Soustava přenosu točivého momentu se od běžného SUV liší jen příplatkovou uzávěrou zadního diferenciálu a celkově jde o vůz spíše komfortní než vysloveně pracovní.

Volkswagen Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)834 322 Kč (bez DPH)
Cena základního provedení (vč. DPH)469 904 Kč (bez DPH)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy4x
El. řízení podvozkuABS, EDS, ASR, ESP
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraNe
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD a MP3
BluetoothNe
NavigaceNe
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno
Start/stop systémNe
MetalízaAno

Impozantní, ale přívětivý

Volkswagen Amarok budí respekt už svými proporcemi, dlouhý je přes 5 m a disponuje rozvorem náprav více než 3 m. Příď s širokými mřížkami a řadou chromovaných doplňků však nijak agresivně nepůsobí a snaží se vzbudit spíše dojem běžného cestovního vozu.

P1140494.JPGP1140492.JPGP1140493.JPG
P1140518.JPGP1140515.JPGP1140516.JPG
Amarok působí mohutným, ale civilizovaným dojmem

Sdružené svítilny mají dva páry parabol, přičemž ten vnitřní s dvouvláknovou žárovkou je určen pro denní svícení i dálkové světlomety. Samozřejmostí jsou rozšířené hrany blatníků a výrazně oddělená obytná část karoserie, ložná plocha stojí samostatně. Čelní sklo je poměrně nízké (horní hrana přitom nijak neomezuje výhled na semafory) a účinně je čistí pár docela krátkých stěračů konvenční konstrukce.

P1140506.JPGP1140508.JPGP1140510.JPGP1140511.JPGP1140525.JPGP1140504.JPG
V předních světlometech nechybí denní svítilny

Rozměrná zpětná zrcátka přispívají k velmi kvalitnímu výhledu řidiče do stran, to u řidiče nabízí v okraji asférické zalomení pro sledování mrtvého úhlu, ovšem v tomto případě jde spíše o náznakovou než prakticky využitelnou aplikaci. Mechanizmus pouze manuálního sklápění směrem vzhůru vyžaduje značnou dávku síly a zručnosti, navíc po sklopení vám do nich přes noc krásně nasněží nebo naprší.

Využitelnost plochy

Zadní, svisle orientované sdružené svítilny mají velkou činnou plochu, ale nijak neomezují přístup k ložnému prostoru. Při manipulaci s nákladem jistě poslouží také masivní stupačka v blízkosti tabulky SPZ. Nekrytá přepravní plošina je v případě použití kabiny Double Cab dlouhá 1 555 mm, v nejširším místě je široká 1 620 mm a v nejužším pak 1 222 mm (mezi podběhy).

P1140531.JPGP1140526.JPGP1140527.JPG
Vzadu uprostřed je praktická stupačka

Vodorovně se sklápějící víko, jehož zámek se ovládá současně s dálkovým zamykáním, je široké slušných 1 411 mm a ložná plocha je při nezatíženém stavu 780 mm nad vozovkou. Bočnice jsou vysoké 508 mm a postrádají oka pro případné uchycení plachty, k dispozici jsou alespoň masivní kotevní úchyty v úrovni podlahy.

P1140535.JPGP1140536.JPGP1140537.JPG
Za levým podběhem je zdířka na 12V, ve spodní části třetího brzdového světla jsou praktické lampičky ovládané tlačítkem na středové konzoli

Po straně za levým podběhem najdeme vodotěsnou zásuvku na 12V a s povděkem lze přivítat důmyslné a praktické osvětlení plochy. Jde o dvě světélka umístěná ve spodní části třetí brzdové svítilny, jež se aktivují spínačem na středové konzoli.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud