Kapitoly článku:
- Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
- SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
- Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
- Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
SUV s otevřenou ložnou plochou
K testu jsme převzali vůz, jehož plné jméno zní Volkswagen Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT. Stručně řečeno, je to nejefektnější kombinace Amaroku, kterou však lze dále „vyzdobit“ širokou škálou doplňků včetně trubkových rámů podél prahů a na korbě, různých litých ráfků nebo dodatečné ochrany podvozku.
Námi zkoušený vůz byl v nejvyšší výbavě Highline, jež se od ostatních odlišuje největší porcí chromovaných dekorů na karoserii, a v kombinaci s nejvýkonnějším motorem 2,0 BiTDI s dvojitým přeplňováním, který nedávno posílil z původních 163 koní (120 kW) na současných 180 koní (132 kW). Perličkou na dortu pak je osmistupňový automat z Touaregu, jenž v této kategorii automobilů patří k naprostým raritám.
Nejlevnější Volkswagen Amarok dnes pořídíte od 469 904 Kč a za výše popsanou kombinaci zaplatíte 779 036 Kč. Zkoušený vůz byl ale navíc opatřen uzávěrou zadního diferenciálu, couvacím asistentem, multifunkčním koženým volantem, vyhříváním předních sedadel a trysek ostřikovačů, tažným zařízením a metalízou, čímž jeho cena narostla na 834 322 Kč (ve všech případech bez DPH).
Nezbytností jsou velká zpětná zrcátka
Vůz měl na začátku testu najeto již přes 12 tis. km, takže jsme jej považovali za zajetý. Kromě ne zcela vystředěného volantu jsme zaznamenali snad jen občasně se rozsvěcující oranžovou kontrolku poklesu hladiny oleje v motoru. Soustava přenosu točivého momentu se od běžného SUV liší jen příplatkovou uzávěrou zadního diferenciálu a celkově jde o vůz spíše komfortní než vysloveně pracovní.
Volkswagen Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT |
Rok výroby | 2012 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 834 322 Kč (bez DPH) |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 469 904 Kč (bez DPH) |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 4x |
El. řízení podvozku | ABS, EDS, ASR, ESP |
Centrální zamykání | Ano, na DO |
El. ovládání oken | Ano, 4x, aut. |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání |
Čalounění | látka |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano |
Stavitelná bederní opěra | Ne |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano |
Klimatizace | Ano, aut., dvouzónová |
Autorádio | CD a MP3 |
Bluetooth | Ne |
Navigace | Ne |
Přední mlhová světla | Ano |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ne |
Denní svícení | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano |
Start/stop systém | Ne |
Metalíza | Ano |
Impozantní, ale přívětivý
Volkswagen Amarok budí respekt už svými proporcemi, dlouhý je přes 5 m a disponuje rozvorem náprav více než 3 m. Příď s širokými mřížkami a řadou chromovaných doplňků však nijak agresivně nepůsobí a snaží se vzbudit spíše dojem běžného cestovního vozu.
Amarok působí mohutným, ale civilizovaným dojmem
Sdružené svítilny mají dva páry parabol, přičemž ten vnitřní s dvouvláknovou žárovkou je určen pro denní svícení i dálkové světlomety. Samozřejmostí jsou rozšířené hrany blatníků a výrazně oddělená obytná část karoserie, ložná plocha stojí samostatně. Čelní sklo je poměrně nízké (horní hrana přitom nijak neomezuje výhled na semafory) a účinně je čistí pár docela krátkých stěračů konvenční konstrukce.
V předních světlometech nechybí denní svítilny
Rozměrná zpětná zrcátka přispívají k velmi kvalitnímu výhledu řidiče do stran, to u řidiče nabízí v okraji asférické zalomení pro sledování mrtvého úhlu, ovšem v tomto případě jde spíše o náznakovou než prakticky využitelnou aplikaci. Mechanizmus pouze manuálního sklápění směrem vzhůru vyžaduje značnou dávku síly a zručnosti, navíc po sklopení vám do nich přes noc krásně nasněží nebo naprší.
Využitelnost plochy
Zadní, svisle orientované sdružené svítilny mají velkou činnou plochu, ale nijak neomezují přístup k ložnému prostoru. Při manipulaci s nákladem jistě poslouží také masivní stupačka v blízkosti tabulky SPZ. Nekrytá přepravní plošina je v případě použití kabiny Double Cab dlouhá 1 555 mm, v nejširším místě je široká 1 620 mm a v nejužším pak 1 222 mm (mezi podběhy).
Vzadu uprostřed je praktická stupačka
Vodorovně se sklápějící víko, jehož zámek se ovládá současně s dálkovým zamykáním, je široké slušných 1 411 mm a ložná plocha je při nezatíženém stavu 780 mm nad vozovkou. Bočnice jsou vysoké 508 mm a postrádají oka pro případné uchycení plachty, k dispozici jsou alespoň masivní kotevní úchyty v úrovni podlahy.
Za levým podběhem je zdířka na 12V, ve spodní části třetího brzdového světla jsou praktické lampičky ovládané tlačítkem na středové konzoli
Po straně za levým podběhem najdeme vodotěsnou zásuvku na 12V a s povděkem lze přivítat důmyslné a praktické osvětlení plochy. Jde o dvě světélka umístěná ve spodní části třetí brzdové svítilny, jež se aktivují spínačem na středové konzoli.