uhm, a je to naozaj ta ista prevodovka ako v Touaregu? A to nemyslim vyrobcu...
Amarok má 8st. ZF , pokud jde o Touarega tam se snad nejprve montoval Aisin, teď by už měl mít taky ZF. I kdyby ale měly ZF, určitě nebudu mít shodně nastavené převodové poměry, protože mají odlišné motory i způsob využití.Každopádně je 8.st. ZF v současnosti nejlepší automat na trhu, proto se montuje do prémiové a superprémiové produkce, no a pak taky do Amaroku:-D
Ci je najlepsi, to je tazke posudit, ale kazdopadne nemyslim vyrobcu :-)Mala napoveda: 450, 500....
Bych čekal možnost tahání těžších přívěsů než jen 2,8 tuny, když už i X5 s nejmenším motorem může tahat 3,5 tuny (sice za příplatek, ale ta možnost tu je).
Amarok je skoro na práci a není to konkurence pro BMW X5, na to má VW Touareg a koncernové Porsche Cayenne. Na jízdu do lesa Amarok a do divadla nabízí VW spoustu modelů koncernu od VW Up , Audi až po Bentley
Já netvrdím, že Amarok je konkurence pro X5. Spíš se divím, že když "stylovka" X5 nabídne tahání přívěsů 3,5 tuny, tak od pracovního auta bych čekal minimálně stejně nebo více...
Jsou pick-upy na práci (Ranger, Hilux ...) a na image (Amarok). Nikde nezazněl zásadnější rozdíl mezi těmito auty. Ranger je tvrdý s jednoduchou robustní technikou. Amarok je velmi měkký, hodně komfortní. Který sice práci jednorázově vykoná na výbornou, (papírové údaje) avšak dlouhodobější používání je dimenzováno opravdu s příchutí něco ve stylu Bmw X5. Nyní je na každém, co komu vyhovuje.
Nevím, naše firma kupuje Amaroky na stavby v celém světě (co jsou na trhu) a nikdo si nestěžuje. Od Soči až po jižní Afriku. Měl bych s ním jezdit od jara, tak pak dám vědět do fotogalerie, jak jezdí a plusy minusy. Už jsem jezdil Nissan Terrano (3ks 4 roky) a Mitsubishi L200 (2 roky). Zejména Terrána trpěla v terénu velice. Čepy, nápravy celkově.... a samozřejmě serepatičky jako zástěrky a vyplně podběhů.... L200 mi připadla robustnější, ale zase ten dlouhý rozvor nebyl nic moc v terénu.
Amarok se vyrábí již ve 4 modelovém roce, prodeje jsou cca 100 tis./rok, což už je celkem reprezentativní vzorek a zatím jsem o nějakých konstrukčních problémech nikde nečetl. Já jsem svého času jezdil s modelem 2011 s manuálem a Torsenem + uzávěrkou zadního dif. - naprostá spokojenost, klidně bych si ho koupil i domů. Vyzkoušel jsem i verzi s připojitelným předkem, v terénu je samozřejmě díky redukci lepší, ale pokud jezdíš většinu času na asfaltu jednoznačně doporučuju stálý 4x4, jízda jako po kolejích...:-)
Amarok je komfortní, pokud si objednáš komfortní uložení zadní nápravy s menší nosností, které ti Ranger ani Hilux nenabídne vůbec. Pokud si objednáš verzi Heavy Duty tak bude stejně tvrdá jako konkurence. Srovnávat Amarok s BMW X5 je opravdu mimo... na to snad ani nemá cenu reagovat. Pokud jde o srovnání se skutečnou konkurencí, tak bych doporučoval prohlédnout třeba zavěšení předních kol - ramena přední nápravy Amaroku vzbuzují více důvěry než ta v Hiluxu..., stejně tak světlá výška pod (před) přední nápravou je u Hiluxu přímo tragická... současný Hilux nemá s legendou, která měla tuhou přední nápravu a pancéřové klouby a byl to v podstatě nezničitelný vůz (viz známý test Top Gearu), společného vůbec nic - teda kromě toho názvu:-)
Clovece ze ty jsi z PR VW.cz? Takova blbost co tu pises - Amarok je opravdu auto na silnici a na polnacku (coz neni nic spatneho), ale urovne Hiluxu v tvrdsich podminkach zdaleka, ale zdaleka nedosahuje.
A co se tak na ten Hilux zajít k Toyotě podívat;-) Hlavně se nebát sehnout a prohlédnout si pořádně podvozek. Pak to samé udělat u VW a pak teprve psát nesmysly o tom, kterak Amarok sotva na polňačku stačí. Pokud budeš mít štěstí, tak u VW uvidíš ještě třeba Crafter by Seikel - 3 uzávěrky dif. a podobná sranda výbava - budeš asi nesouhlasit, ale PR VW i u tohoto vozu předpokládá jisté terénní schopnosti...
Mne staci dynamicke srovnani v off-road parku, seriove verze vsech zucastnenych vozidel, min 1h za volantem kazdeho vozu, stejne tak vyjadreni profesionalnich ridicu co nam to tam predvadeli. Po teto zkusenosti bych si Amarok opravdu v zadnem pripade nekoupil do 'tezsiho' terenu nez je polnacka. To je ode me vse, nedalo mi to a musel jsem na tebe reagovat, abys tu nemotal hlavu ostatnim ctenarum takovyma blbostma.
bart: tyhle "odborníky" z netu fakt miluju. Někdo napíše vlastní zkušenost, uvede konkrétní fakta a místo toho, aby oponent uvedl, v čem ta fakta nesedí, dozví se, že píše blbosti, případně, že je pracovníkem PR oddělenií VW... co dodat, psát může každý co chce...
kolik by toho asi ten motorek vydržel, kdyby se to auto používalo pro skutečnou práci??a kolik by toho spapal, např. kdyby si na test k tomu vzali plnou 2,5 tunu vlek?? škoda, že takových informací se asi nikdy nedočkáme ....a možná ta fotka naznačuje kde by ten agregát brzo skončil ....
jestli mohu napsat své zkušenosti s amarokem.. jezdím s ním 2 roky.. za tu dobu 130 tis km. a téměř každý den tahám vozík s celkovou hmotností 2,5t, a v pohodě. sem maximálně spokojený. v realu žere bez vozíku a normální jízdě kolem 8l. a s vozíkem 11,5l. takže pohoda. (2.0 l bitdi).
Většina prodaných Rangerů má motor o objemu 2.2 s jedním turbem, většina prodaných Hiluxů má objem 2.5 litru, Amarok má 2.0 biturbo - ten rozdíl 0,2, resp. 0,5 deci objemu bych u dnešních dieselů jako tragédii neviděl.
Zkusil jsem ten konfigurátor a vůbec mi nenabídl zmíněné 2 možnosti pohonu všech kol ani uzávěrku diferenciálu :-/
V konfigurátoru je třeba kliknout v rámci rubriky "výbava na přání" na podsekci "všechny výbavy na přání", uzávěrka diferenciálu zadní nápravy pak je skoro na posledním místě s cenou 17 371,- Kč. Pokud jde o volbu mezi stálou 4x4 s Torsenem a přiřaditelnou 4x4 s redukcí tak volba je možná pouze při volbě auta s manuální převodovkou, opět v podsekci "všechny výbavy na přání". Standardně se Amarok dodává se stálým pohonem všech kol, kdo chce přiřaditelný s redukcí, musí vybrat v konfigurátoru položku 4MOTION přiřaditelný pohon náprav - volba je bez příplatku.
Stejně furt nerozumím proč dělají ještě v dnešní době ten starožitný přiřaditelný předekasi se jim nechtělo vyvíjet redukci a závěrku k tomu torsenu, což je dost škoda
Odpověď je jednoduchá, protože je to levné a spolehlivé řešení. Takový Hilux nebo Ranger ani žádné jiné řešení nenabízí doteď! Takže ten Torsen je spíše takový sympatický bonus pro toho, kdo Amaroka používá více na silnici než v terénu.
Spolehlivé možná ale levné asi ne, když musí vyrábět zároveň dva různé systémy. Takže tím ty výhody končí a zůstávají nevýhody v podobě nemožnosti používat připojitelný 4x4 i na silnici s proměnlivým povrchem (např. mokro a sníh) nebo naopak horších vlastností torsenu v těžším terénu. Kdyby tam ten torsen nechali a jen ho doplnili 100% závěrkou a redukcí tak by jediným velmi schopným systémem s přehledem pokryli všechny oblasti použití od asfaltu až po ty nejhorší terény. A argumentovat že i některé konkurenční auta tyhle zaostalé systémy taky ještě používají mi nepřijde zrovna šťastné.
klasický připojený předek na 4x4 nemá s proměnlivým povrchem žádný problém - co nemá rád je ostré zatáčení kvůli přivřenému diferáku, jeep to v některých modelech vyřešil ještě možností přiřadit předek s rozepnutým diferákem pro jízdu i na suchém asfaltu (třeba pro lepší trakci třeba s těžkým přívěsem)
Klasický natvrdo připojený předek má na neklouzavém povrchu problém vždy - hlavně proto že nedokáže strávit mírné rozdíly v rychlosti otáčení jednotlivých kol dané jejich lehce odlišným průměrem nebo v mírných zatáčkách, takže se převody nadměrně šponují přídavnými silami. Rozdíl je pouze jestli to řidič pozná hned, nebo až v prudší zatáčce kde se tohle namáhání převodů a tvrdé prokluzy ještě zvýrazní.
asi píšu dost pozdě ale musím s vámi jen souhlasit. mám ho dva roky a je to jak píšete.
Kdyby to nebylo levnější, tak by ty dva systémy nevyráběli. VW totiž řešení Torsen + 100% závěrka + redukce k dispozici má a montuje ho třeba do Touaregu. Ale je třeba nezapomínat, že Amarok je celosvětově prodávané vozidlo a na mimoevropských trzích je jednoduché a levné řešení výhodnější - v Africe Torsen asi nikdo postrádat nebude:-)Na druhou stranu je pochopitelné, že náročný evropský zákazník, který si rád za extra zboží připlatí, kombinaci Torsen-redukce v Amaroku postrádá, stejně jako třeba postrádá V6 TDI. Možná se dočkáme později...Z hlediska mimoevropských prodejů podle mého názoru koncern VW postrádá hlavně konkurenta Toyoty Land Cruiser, a to nejen luxusní řady V8/Prado (150), ale i pracovní řady J7. Touareg je sice schopné SUV, ale off-road do tvrdých podmínek to rozhodně není. Ale co není může být, konkurenta Hiluxu už VW má, tak může pokračovat...
Pořád říkám, že by třeba Škoda mohla vyrábět amarok s klasickou kabinou, torsenem a redukcí jako kokurent LC 150....
jo, to zní docela přesvědčivě, asi je na světě hodně trhů kde jsou zvyklí na standartní řešení s připojovacím předkem. Ale stejně, jestli ten trvalý pohon už mají v Touaregu, mohli ho do té soft verze Amaroku dát taky. Třeba to fakt udělají časem.
Aha dík funguje to
Od června 2012 se VW Amarok pro evropský a africký trh vyrábí v Hannoveru, takže i ten testovaný kus je s největší pravděpodobností Made in Germany a nikoli Argentina.Pokud jde o prodeje Amaroku na českém minitrhu, tak si nevede vůbec špatně, a to nejen v rámci své třídy, ale terenních a suv vozů vůbec. Pokud jde o off-roady, tedy auta pro provoz ve skutečném terénu, tak tam je to z hlediska prodejů číslo 1 (samozřejmě nepočítám mezi off-road bmw X3/5/6 a podobná auta), když až za ním je třeba Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero nebo Land Rover Discovery.
To je jako i pred hiluxem? Tak to se mi moc nezda B-]
Dobrý den, pro zajímavost připojuji odkaz na statistiku prodejů lehkých užitkových vozů 4x4 v ČR za loňský rok (zdroj SDA):http://portal.sda-cia.cz/statr/2012-12.4x4LUVc.CZ.... ...
Diky, to jsem opravdu netusil ze se jich prodalo tolik. Akorat nevim proc v tabulce figuruje Skoda YETI.
Děkuji za upřesnění!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.