Test Volkswagen Amarok DC BiTDI Highline: efektní SUV s korbou

Pokud z nějakého důvodu toužíte po impozantním terénním pick-upu, ale jste zvyklí na komfort a do terénu často nejezdíte, našli jsme auto právě pro vás.
Seznam kapitol
  1. Velkolepé entrée, Od pracanta až po zjemnělé SUV
  2. SUV s otevřenou ložnou plochou, Impozantní, ale přívětivý, Využitelnost plochy
  3. Na palubě, Za volantem jak v Golfu, Vzhůru do provozu
  4. Na silnici, ale i do terénu, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Velkolepé entrée

U nás terénním pick-upům pšenka zrovna nekvete, takže i Volkswagen Amarok je na našich silnicích stále spíše výjimečným zjevem. Ačkoli se to možná nezdá, na českém trhu se Amarok objevil již bezmála před třemi lety, přesto zůstává jedním z nejmodernějších modelů své třídy.

Volkswagen | První svezení

První jízda: německý pracant Amarok překvapil

Od vozů této kategorie nijak významné rozdíly zřejmě nečekáte, jde hlavně o vysokou světlost, velké nájezdové i přechodové úhly a robustní stavbu se samostatným rámem a tuhou zadní nápravou na podélných půleliptických listových perech, jež umožní přepravu i objemných nákladů i tažení těžkých přívěsů (u Amaroku až 2,8 t).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Amarok DoubleCab Highline 2,0 BiTDI 4Motion AT

Amarok se přesto v některých ohledech ze zažitých zvyklostí vymyká, ale k tomu se dostaneme až později. V tuto chvíli je třeba konstatovat, že jde o vůbec první Volkswagen této kategorie z vlastní konstrukční kanceláře.

Testy | Ford | Off-roady

Test: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab - Houstone, máme problém?

Ačkoli byste to možná na první pohled neřekli, Amarok je svým způsobem exot, vyrábí se totiž výhradně v argentinském Buenos Aires. Odtamtud se exportuje do celého světa, ale má tam přeci jen blíže k trhům, na nichž patří terénní pick-upy k nejdůležitějším komoditám. Když byl Volkswagen Amarok na počátku roku 2010 v Evropě představen, rázně rozčeřil docela stojaté vody v místních luzích a hájích.

Testy | Toyota | Off-roady

Test: Toyota Hilux 2.5 D-4D - mladší o pár let

Od té doby se leccos změnilo, přišly zejména nové generace vozů Ford Ranger a Toyota Hilux, jež patří v dané kategorii k tradičním matadorům, navíc někdy před dvaceti lety Volkswagen prodával model Taro, jenž z tehdejšího Hiluxu vycházel. Mezi další konkurenty Amaroku lze zahrnout také modely Isuzu D-Max nebo Nissan Navara.

Testy | Ostatní značky

Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

Od pracanta až po zjemnělé SUV

Modelová řada Volkswagen Amarok je rozsáhlá a vyhoví požadavkům celé škály zákazníků. Vůz disponuje pochopitelně samostatným rámem, který však sestává ze dvou sešroubovaných dílů s celkem šesti příčnými výztuhami a listová pera zadní nápravy k němu nejsou připevněna po stranách, ale přímo pod ním.

Na rozdíl od většiny konkurence nabízí Amarok jen dva druhy kabin, dvoumístnou Single Cab a pětimístnou Double Cab (zvykem bývá také kompromis v podobě střední verze s nouzovými sedátky vzadu). Co se týče cen jednotlivých verzí, importér v současnosti nenabízí ucelený dokument, proto zájemce odkazujeme na konfigurátor, v němž všechny potřebné údaje najdou.

Volkswagen připravil tři možnosti co do soustavy náhonu kol. Základem je pohon pouze zadní nápravy, alternativou jsou pak 4Motion Part Time s připojitelnou přední nápravou a 4Motion Full Time se stálým pohonem všech kol a mezinápravovým diferenciálem Torsen, který dělí točivý moment v základním poměru 40/60 ve prospěch kol zadní nápravy. Redukce chybí.

Volit lze ze dvou druhů zadní nápravy, komfortní a Heavy Duty, jenž umožňuje naložit na korbu v závislosti na konkrétní verzi až 1,15 t.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 141 717 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Touran 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 365 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků